SME

FUSO Canter – reštartujte svoj biznis s akciou „Šrotovné 4000€"

Všestranný pomocník pre vaše podnikanie prichádza výkonnejší, obratnejší a ekologickejší ako kedykoľvek predtým. Spoznajte profesionála v oblasti prepravy tovarov – nový Fuso Canter s motorom EURO VI.

Divízia Mitsubishi Fuso pôsobí v rámci spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia, s.r.o. už desiaty rok. O aktivitách značky na našom trhu rozpráva Ing. Roman Vrabec, vedúci divízie Mitsubishi Fuso.

1-r712_res.jpgZnačka Mitsubishi Fuso patrí medzi tie, ktoré posúvajú svoje produkty technicky dopredu a všetci výrobcovia sa snažia, donútení európskou legislatívou, o ekologizáciu vozidiel. Tento trend sme premietli do praxe aj my. Oproti vozidlám s motormi Euro 5 sme pri Euro VI motoroch zväčšili filtre pevných častíc, optimalizovali výfukové potrubie a pridalo sa taktiež čistenie prostredníctvom technickej močoviny, čo sa u nás v koncerne Daimler označuje ako technológia BlueTec. Vývojoví pracovníci Fuso pristúpili k menšiemu face liftu, ktorý sa dotýka nielen zovňajšku, ale aj interiéru kabíny. Overené robustné a odolné podvozkové časti zostávajú v podstate zachované tak, ako boli pri predchádzajúcich modeloch. Vývojovo sme už dávnejšie zasiahli aj do pohonného reťazca, ktorý sme optimalizovali, a tým prispeli k zníženiu spotreby paliva. Do našich úžitkových a nákladných vozidiel sme uviedli ako prví automatickú dvojspojkovú prevodovku DUONIC®.

Na tomto mieste mi logicky napadá ďalšia zvedavá otázka – ako zareagovali Vaši zákazníci na príchod tejto techniky?

Reakcia našich zákazníkov bola veľmi pozitívna. V súčasnosti až približne 70 percent predaných vozidiel je vybavených práve touto modernou automatickou prevodovkou. Oproti klasickej manuálnej prevodovke má tú výhodu, že nahrádza skúsenosti vodiča alebo jeho pozornosť. Aj keď je vodič skúsený, tak niekedy sa plne nekoncentruje na vedenie motorového vozidla a nepozerá na otáčkomer. Inteligencia prevodovky je schopná v určitom smere nahrádzať skúsenosti a eliminovať nie plné sústredenie sa na správne radenie prevodových stupňov. Vďaka tomu majú naši zákazníci v porovnaní vozidiel s klasickou prevodovkou o 0,5 až 1,0 liter nižšiu spotrebu na 100 kilometrov.

2-r826_res.jpgSpomenuli sme predaje dvojspojkovej prevodovky, aká je skladba predaja jednotlivých typov vozidiel?

Evergreenom vnašom portfóliu sú 7,5-tonové verzie, pretože máme najnižšie nadobúdacie náklady a navyše poskytujeme najvyššie užitočné zaťaženie. Naše vozidlá sú obratné a pohodlné, preto siahajú po nich firmy, ktoré musia manévrovať v zúžených priestoroch. Inými slovami povedané, veľkou výhodou je ich priechodnosť. Môžem povedať, že 65 percent odbytu tvoria 7,5-tonové vozidlá, asi 15 percent začína tvoriť naša nová kategória 8,5-tonových a zvyšok sú 3,5-tonové vozidlá. V poslednej kategórii nastal určitý pokles predaja, lebo veľa zákazníkov si uvedomuje, že je jednoduchšie prevádzkovať vozidlo, ktoré viac uvezie a vodičovi nehrozí postih pri čoraz častejších kontrolách zaťaženia.

Aká je skladba odvetví, z ktorých pochádzajú vaši zákazníci?

Vzhľadom na celkovú ekonomickú a hospodársku situáciu nám rapídne klesol dopyt zo stavebníctva, ktoré, vďaka nízkej cene, vysokej nosnosti vozidiel a ich výbornej manévrovateľnosti, tvorilo podstatnú časť našich predajov. Posledných mesiacoch však začíname aj v tomto segmente zaznamenávať mierne oživenie. V súčasnosti je našim hlavným odberateľom potravinársky priemysel a s ním súvisiace činnosti. Je to aj vďaka rozvojovým a podporným programom EU. Mäsiarsky a rybný priemysel, výroba a spracovanie mlieka a mliečnych výrobkov, tieto odvetvia patria k našim najväčším odberateľom.

Po kúpe vozidla sa treba oň patrične starať. Ako funguje Vaša servisná sieť?

3-r949_res.jpgServisná sieť sa nám stabilizovala, hlavné strediská máme v Bratislave, Banskej Bystrici a Prešove. Ďalšími sú pobočky v Trenčíne, Žiline a Poprade. Pri aktuálnom modeli sa nám podarilo predĺžiť servisný interval z 30 na 40-tisíc kilometrov. Aj pri predlženom intervale sa niektoré servisné práce zjednodušili, aby mal zákazník lacnejšiu údržbu vozidla. Pri starších vozidlách s Euro III a IV pripravujeme akciové paketové ceny na komponenty, či už sú to dielce prednej a zadnej nápravy, predných a zadných bŕzd. Tieto špeciálne ceny sú o 25 až 30 percent nižšie. Aj takouto formou chceme zákazníkov presvedčiť o správnosti navštevovania autorizovaných servisov, kde dostanú iba kvalitné originálne náhradné dielce, ktoré im nebudú spôsobovať problémy a neželané prestoje vozidiel. Tento trend je určite správny, čo dokazuje návrat našich zákazníkov do našich autorizovaných servisov s vozidlami, ktoré už nie sú v záručnej lehote. V popredajnej oblasti ideme ešte ďalej a všetky naše aktuálne vozidlá s motorom EURO 5, alebo EURO VI obsahujú bezplatnú údržbu a servis podvozku po dobu 3 rokov, resp. 120 000 kilometrov. Tieto bezplatné úkony sú vykonávané v uvedenej servisnej sieti na Slovensku. Našou miernou slabinou bola disponibilita náhradných dielcov. Dnes, po reorganizácii celej logistiky, zriadením nového centrálneho skladu v Nemecku a pod vedením nemeckého koncernu Daimler vieme zabezpečiť dodávku až 97% všetkých dielcov v servisnom stredisku do 48 hodín.

Úžitkové a nákladné vozidlá sa stávajú v rôznych firmách flotilovými, môžete uviesť jedného z najvýznamnejších odberateľov?

Naše vozidlá využíva napríklad, ako jeden z posledných realizovaných flotilových obchodov, vo väčšom zastúpení firma Tauris z Rimavskej Soboty. Dala dôveru našim 7,5-tonovým vozidlám v kombinácii s motorom s výkonom 132 kW (180 k), manuálnou prevodovkou a mraziarenskou nadstavbou.

490x901-r195_res.jpg

Vaša organizácia je dlhé roky známa priekopníckym prístupom a orientáciou na požiadavky zákazníka.

Uvedomujeme si, že situácia pri dnešnom stave hospodárstva nie je ideálna a mnohým živnostníkom či prepravcom, prevádzkujúcim nevhodné staré vozidlá po zenite svojej životnosti, chýba štartovacia finančná hotovosť na kúpu nového ekologického automobilu. Preto sme pripravili akciu „ŠROTOVNÉ 4 000 €“. Za každé staré vozidlo od roku výroby 2003, s platnou STK a EK, ponúkneme formou zľavy pri kúpe nového vozidla Fuso Canter s ekologickým motorom EURO VI hodnotu 4 000 eur. Akcia je zatiaľ limitovaná na 6 mesiacov a začne sa mesiacom máj – mesiacom lásky, možno aj lásky k životnému prostrediu.

Viac informácií o novom Fuso Canter nájdete na www.novycanter.sk

Zhováral sa: Jozef Beníček


Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 161
  2. Každý piaty zomrie 8 927
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 775
  4. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 7 658
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 801
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 733
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 509
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 2 840
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Onkologické ochorenia sú druhou najčastejšou príčinou hospitalizácií a úmrtí na Slovensku.


INZERCIA 10 h

Po pandémii, keď sa ekonomiky snažia oživiť a hľadajú stabilnú budúcnosť, digitálne meny ako Bitcoin opäť získavajú na význame.


INZERCIA 10 h

Nové číslo Historickej revue už v predaji aj s knižnou predplatiteľskou akciou.


INZERCIA 10 h
SkryťZatvoriť reklamu