SME

Aukcia výtvarných diel financuje Galériu Nezábudka

Liga za duševné zdravie SR zrealizovala začiatkom roka aukciu výtvarných, na ktorej sa dražili diela významných slovenských autorov a amatérskych výtvarníkov so skúsenosťou s duševnou poruchou. Vďaka.

artterapia

 V apríli sa konala charitatívna aukcia Ligy za duševné zdravie SR, na ktorej známi výtvarníci venovali svoje diela, aby pomohli amatérskym výtvarníkom so skúsenosťou s duševnou poruchou získať finančné prostriedky na Galériu Nezábudka. Naďa Kančevová, kunsthistorička a projektová manažérka Galérie Nezábudka hovorí: „Projekt Galéria Nezábudka pracuje s ľuďmi, ktorí majú skúsenosť s duševnými poruchami a ktorým v ich živote pomáha výtvarná tvorivosť.  Ich tvorba  je osobitá a autentická. Tieto charakteristiky sú typické aj pre umenie vo svete označované ako „art brut“.  V Galérii Nezábudka  organizujú terapeuti a psychológovia pre nich tvorivé workshopy a  oslovujú sieť psychiatrických zariadení po celom Slovensku s prosbou, aby medzi svojimi pacientmi pomohli vytipovať nové talenty, s ktorými sa potom dlhodobo pracuje, aby sa podchytila aj tvorba neškolených ale talentovaných amatérskych autorov.“

Vďaka získaným finančným prostriedkom na aukcii výtvarných diel nezanikne ojedinelý projekt Galéria Nezábudka a môže sa realizovať v auguste 2014 ďalší workshop v zariadení SNG v Pezinku, na ktorom sa ako každý rok stretnú  ľudia so skúsenosťou s duševnou poruchou. Budú sa venovať výtvarnej tvorbe, ktorá pomáha zvládať liečbu aj život a opäť budú vytvárať umelecké diela, ktoré Liga za duševné zdravie zbiera a vystavuje na výstavách so súhrnným názvom „Art brut“. Ostatná bola realizovaná v spolupráci s Galériou 19 v centre Bratislavy a plánujeme vycestovať s touto výstavou aj do zahraničia.

Ing. Olga Valentová, kontakty s verejnosťou, Liga za duševné zdravie SR

 

 

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 266
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 548
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 13 069
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 012
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 665
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 517
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 027
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 290
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Vydajte do oblasti s rozprávkovým nádychom, kde sú príbehy vyryté do kameňa.


INZERCIA 13 h

Elektronický predpis liekov predstavuje významný krok v oblasti digitalizácie zdravotníctva.


INZERCIA 13 h

Pláže biele a jemné ako múka a miesta, kde sa mieša vôňa mora s arómou miestnych plodov.


INZERCIA 23 h
SkryťZatvoriť reklamu