37 ročná Iveta splácala pôžičku pravidelne a načas, o nevýhodných podmienkach pri úročení však nič nevedela.
„Začalo to radosťou z nového nábytku, skončilo to hlavou v smútku, keď som zistila, ako som pôžičku celý čas preplácala,“ hovorí Bratislavčanka. Iveta totiž už niekoľko rokov spokojne splácala spotrebný úver na nové vybavenie bytu. „Po poslednom výpise z účtu som však zistila, že rovnakú pôžičku dnes inde ponúkajú s oveľa lepším úrokom. Keď som začala zisťovať, čo viem so svojím úverom urobiť, mala som zmiešané pocity. Tešila som sa, že pôžičku môžem refinancovať a ušetriť, no zároveň som bola na seba naštvaná, pretože som za celý ten čas kvôli svojej nedbalosti prichádzala o stovky eur,“ hovorí Iveta, ktorá si po zvážení možností nakoniec preniesla úver do online banky.
Podľa Jozefa Dudáša, produktového špecialistu na úverové produkty Zuno, nie sú podobné prípady, keď sa klienti o svoju pôžičku nezaujímajú, zriedkavé: „ S refinancovaním úverov, ktoré možno boli niekedy výhodné, no dnes sú úroky na nich už prehnane vysoké, sa stretávame neustále. Mnoho klientov tvrdí, že svoju pôžičku neriešili aj kvôli nedostatku času alebo ich odrádzala predstava procesu nekonečného podpisovania zmlúv a papierov. U nás im ponúkame alternatívu, pri ktorej zabijú dve muchy jednou ranou. Ich úver výhodne refinancujeme a zároveň si všetko vybavia online.“
Refinancovanie je dnes už bežným spôsobom ako ušetriť na mesačných splátkach. Klienti si pri tom prenesú starý úver do novej banky, kde im pri splácaní vedia ponúknuť lepšie podmienky. Mnoho klientov pri refinancovaní využíva práve služby online bánk, pretože poplatky sú v nich oproti klasickým bankám spravidla nižšie alebo nulové. „V prípade klienta ako bola Iveta, sme jej úroky oproti starému úveru znížili až o 4,5 %. Svoju predošlú pôžičku totiž splácala s úrokom 11,40 %, pričom v Zuno sme jej ponúkli 6,9 % bez akýchkoľvek poplatkov navyše,“ dopĺňa Dudáš.