SME

Na riešenie nevýhodnej pôžičky nečakajte do poslednej chvíle

Refinancovanie úveru je medzi Slovákmi stále populárnejšie, dôležité je však vedieť, kedy sa naozaj vyplatí.

Refinancovanie úveru je medzi Slovákmi stále populárnejšie, dôležité je však vedieť, kedy sa refinancovanie naozaj vyplatí.

Slováci využívajú možnosť refinancovania čoraz častejšie. Podľa analýzy Zuno tvorí len za prvých 8 mesiacov tohto roka refinancovanie pôžičiek až 32 % z celkového objemu úverov online banky. Najčastejšie refinancujeme jeden úver, nie je však zriedkavé, ak si ľudia spoja aj dve či tri nevýhodné pôžičky. Aby sa klientovi refinancovanie vyplatilo, je potrebné dopredu zvážiť všetky aspekty presunu pôžičky: „Pri riešení refinancovania sa netreba pozerať iba na nižší úrok. Klienti by sa mali banky pýtať aj na dobu splatnosti, výšku mesačnej splátky, poplatky a celkové preplatenie úveru. Ak všetky parametre budú výhodnejšie, môže ísť do toho,“ konštatuje Jozef Ryník, šéfredaktor portálov banky.sk a poisťovne.sk

S refinancovaním úveru sa však neoplatí čakať ani do poslednej chvíle, keď už nie sme schopní splácať mesačné splátky. Klientovi hrozia úroky z omeškania a zhoršená platobná disciplína môže byť prekážkou pri posudzovaní nového úveru na refinancovanie v inej banke. Ak sa však pre prehodnotenie svojej pôžičky rozhodnete včas, môžete výrazne ušetriť ako na mesačných splátkach, tak aj na celkovej splatnej sume pôžičky. „Klient si zobral v inej  banke spotrebný úver na auto, no po nejakom čase nás oslovil s tým, že splátky sa mu zdajú privysoké. Ponúkli sme mu oveľa nižší úrok, ktorý sa v Zuno pri refinancovanie pohybuje od 6,9 % ročne. Znížila sa mu tiež mesačná splátka, ale čo je najdôležitejšie, na celej pôžičke ušetril viac ako 700 eur pri rovnakej dobe splatnosti,“ hovorí Jozef Dudáš, produktový špecialista na úverové produkty v Zuno.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 27 907
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 474
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 919
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 297
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 159
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 866
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 719
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Vydajte do oblasti s rozprávkovým nádychom, kde sú príbehy vyryté do kameňa.


INZERCIA 6 h

Elektronický predpis liekov predstavuje významný krok v oblasti digitalizácie zdravotníctva.


INZERCIA 6 h

Pláže biele a jemné ako múka a miesta, kde sa mieša vôňa mora s arómou miestnych plodov.


INZERCIA 17 h
SkryťZatvoriť reklamu