SME

Slováci mali vlani väčší záujem o spotrebné úvery

Dospelý Slovák mal na konci minulého roka z banky požičaných v priemere 5 226 eur, v Európskej únii je trend úverovania omnoho väčší.

Banky poskytli za minulý rok na Slovensku nové spotrebné úvery v celkovom objeme 2,22 mld. eur, čo predstavuje v porovnaní s rokom 2013 nárast o takmer 43 %. Stále však platí, že Slováci majú viac peňazí v bankách uložených ako požičaných. V Európskej únii patríme k menej zadlženým krajinám, pretože sme pomerne šporovlivý národ. Menej ako my bankám dlžia v prepočte na hlavu už iba obyvatelia deviatich ekonomík.

Najviac si požičiavame na jar

Slováci najčastejšie siahajú po spotrebných úveroch práve v jarných mesiacoch.
Často ich využívajú na menšie úpravy bytov či domov alebo na nákup zariadenia a spotrebičov. Pritom záujem klientov Poštovej banky je tak o nové úvery,
ako aj o konsolidáciu tých starších. Objem nových úverov Poštovej banky sa medziročne zvýšil o 18 %. Priemerná suma jedného úveru sa zvýšila o 19 % a jeho hodnota dosiahla 3 698 eur. Pri konsolidácii platí, že klienti majú záujem
nielen o vyplatenie starších a menej výhodných úverov, ale aj o získanie peňazí navyše. Priemerná výška úveru Lepšia splátka, ktorá umožňuje spojiť viac úverov do jedného, je takmer 9 015 eur. 

Úverujeme menej ako zvyšok Európskej únie  

Podľa údajov Európskej centrálnej banky a prepočtov analytického tímu Poštovej
banky mal na konci minulého roka dospelý Slovák z banky požičaných
v priemere 5 226 eur. V Európskej únii je trend úverovania omnoho väčší.
Najväčšími dlžníkmi v únii sú Luxemburčania. V tejto krajine pripadá na
jedného dospelého človeka úver z banky v objeme takmer 92 tisíc eur,
teda 17-krát viac ako u nás. Luxemburčania dlžia banke v priemere dvakrát
toľko ako druhí najväčší bankoví dlžníci, ktorými sú Švédi. Viac ako 30 tisíc eur
má ale z banky požičaných aj priemerný dospelý obyvateľ Holandska, Cypru a
Veľkej Británie.

Častejšie si požičiavajú ženy

Po úvere u nás častejšie siahajú ženy (55 %) ako muži. Kým nežné pohlavie si požičiava približne 3 500 eur, muži si berú úvery zhruba vo výške 4 000 eur. Výrazný rozdiel je však vo vekovej skupine do 35 rokov, kde rastie záujem o úver
práve medzi mužmi. V minulom roku tvorili až 65 %.  

Najviac majú záujem o úvery klienti z Nitry

Najčastejšie si berú úver v Poštovej banke obyvatelia Nitrianskeho kraja (16,2 %). V tesnom závese sú Košičania (16 %) a tretiu priečku obsadzujú Bystričania
(13,7 %).

Dobrá pôžička od Poštovej banky

Ľudia pri rozhodovaní o úvere často siahajú po Dobrej pôžičke od Poštovej banky.
Záujemcovia si ju totiž môžu vybaviť jednoducho a rýchlo, vo väčšine prípadov
iba s občianskym preukazom. O jej schválení sa dozvedia v priebehu niekoľkých
minút. Navyše jej poskytnutie a správa je úplne bez poplatkov. Poštová
banka prináša Dobrú pôžičku s úrokovou sadzbou už od 7,9 % p. a. Nová Dobrá
pôžička je ďalším krokom k zjednodušovaniu produktov, ktorými chce Poštová
banka uľahčiť klientom život.

Prečo je Dobrá pôžička dobrá:

  • bez poplatkov,
  • už od 100 €,
  • až do 30 000 €,
  • pre väčšinu klientov len s občianskym preukazom,
  • s úrokovou sadzbou od 7,9 % p. a.,
  • s dobou splácania od 5 mesiacov do 9 rokov.


K pôžičke ponúkame klientom aj spôsob ako zabezpečiť, aby bola riadne splácaná aj v prípade neočakávaných udalostí. V Poisťovni Poštovej banky sa dá jednoducho
poistiť schopnosť splácať úver, a to aj pre prípad straty zamestnania.

Poštová banka pôsobí na slovenskom trhu už 23 rokov. S miliónom klientov patrí v oblasti retailu k najsilnejším bankám. Jej vlastnú sieť tvorí 44 pobočiek, 216 bankomatov a svoje služby poskytuje aj na viac ako 1 500 poštách po celom Slovensku. Jej klienti majú k dispozícii viac ako 7 000 miest na výber hotovosti. Štandardnú ponuku bankových produktov a služieb dopĺňajú poistné produkty, podielové fondy a dôchodkové sporenie v druhom pilieri.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 27 907
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 474
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 919
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 297
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 159
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 866
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 719
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Vydajte do oblasti s rozprávkovým nádychom, kde sú príbehy vyryté do kameňa.


INZERCIA 6 h

Elektronický predpis liekov predstavuje významný krok v oblasti digitalizácie zdravotníctva.


INZERCIA 6 h

Pláže biele a jemné ako múka a miesta, kde sa mieša vôňa mora s arómou miestnych plodov.


INZERCIA 17 h
SkryťZatvoriť reklamu