logo
Centrála pre zverejňovanie PR článkov na weboch Sme.sk.
Sme.sk | Tlačové správy | Médiá a marketing | Titulkujete správne tlačové správy?

Inzercia / Tlačová správa / Médiá a marketing
Titulkujete správne tlačové správy?

PR články či tlačové správy mávajú na webe „dlhý život“, titulok je preto alfou a omegou ich efektivity. Viete titulkom vyvolať dopyt? Ktoré titulky sú efektívne a ktoré fádne? Ako zafixovať hlavné posolstvo pr článku?

Prinášame pár odporúčaní servera Tlacovespravy.sme.sk.

  • Otázky sú takmer vždy dobrými titulkami - zaujmú čitateľa a nabádajú k prečítaniu správy (napríklad „Ako je to s vitamínom D?“); podobne aj apelačné a upozorňujúce titulky vyvolávajúce dopyt, potrebu akcie či varovanie (napríklad „Kontrolujte si svoj tlak!“).
  • Efektívnymi titulkami sú často krátke vety obsahujúce slovesá (napríklad „Ženy im nedokážu odolať...“), ktoré upútajú čitateľa istou tajuplnosťou.
  • Opakom sú fádne titulky, nevyvolávajúce zvedavosť, potrebu dozvedieť sa viac. Obvykle sú bez slovesa (napríklad „Konferencia a výstava Katedry stavebníctva“). Podobné titulky sú zväčša málo efektívne.
  • Ak obsahuje titulok kľúčové slovo komunikovaného produktu, či cieľovej webovej stránky (napríklad „Ski amadé: najväčší lyžiarsky zážitok v Rakúsku“ ), ľudia sa preklikajú na cieľový web aj po ukončení primárnej životnosti tlačovej správy
  • Nápaditý podtitul (perex) – úvodných pár viet rozširuje počet kľúčových slov obsiahnutých v titulku (napríklad dobre zvolený perex je Slováci môžu získať „AMAZing job“ v článku s titulkom „Amazon dá prácu ľuďom s jazykmi“.
  • Medzititulky - t.j. titulky rozčleňujúce text samotného článku, sú tiež dôležité. Tie dobre premyslené poslúžia na orientáciu v texte, a najmä dokážu u čitateľa fixovať hlavné posolstvo správy (viď napríklad článok Viete, na čo každý mesiac miniete najviac peňazí?
  • Nepoužívajte veľké písmená. Väčšina webových stránok nepodporuje písanie titulku ani podtitulu veľkými písmenami (mimochodom - na účinnosť článku z pohľadu SEO veľké písmená nemajú vplyv).
  • Najčastejšie chyby: Titulky píšeme vždy bez bodky na konci. Pred otáznikom, čiarkou, výkričníkom nikdy nie je medzera (za nimi je vždy). Viac na tému aj tu).
  • Pozor na „hrubice" v titulku či perexe - sú zásadným prehreškom (jeden príklad za všetky: „Ženy ich milujú, muži sú k nim ľahostajný...). Nemusíte ovládať pravopis dokonale, ale ak ho ignorujete, podobný postoj môžu zaujať čitatelia nielen k vašej správe, ale i vašej firme.


Inšpirujte sa aj príkladmi článkov s dobrými titulkami, ktoré dosiahli vysoko nadpriemernú čítanosť:
 

Viac článkov na tému Tlačové správy

Autor: VM

11. 3. 2015
-vm-

Tento text je platenou formou reklamy.

Informujte o svojej firme viac ako 2 milióny čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.



najčítanejšie
  • 3dni
  • 7dní
  • 30dni