SME

Markus Breyer: Z každého €, ktoré zarobíme, majú naši partneri 7

Generálny manažér Microsoftu pre Slovenskú republiku hovorí o pôsobení spoločnosti na našom trhu a iniciatívach, ktorými posúva slovenský IT sektor vpred.

Generálny manažér Microsoftu pre Slovenskú republiku hovorí o pôsobení spoločnosti na našom trhu a iniciatívach, ktorými posúva slovenský IT sektor vpred.

Čo dalo Slovensko Microsoftu a čo mu zase vaša spoločnosť vrátila?

Dôležitým faktorom pôsobenia Microsoftu na slovenskom trhu je biznis model, ktorý prevádzkujeme. V prvom rade si hľadáme partnerov, ktorí využívajú a ďalej poskytujú naše produkty, čo vo výsledku znamená rozvoj odvetvia informačných technológií a ďalšie pracovné miesta v tomto segmente.

Microsoft totiž svoje produkty predáva ďalej práve prostredníctvom participujúcich spoločností. Čo je z ekonomického hľadiska najpodstatnejšie, na jedno euro, ktoré naša spoločnosť získa, pripadá až sedem eur, ktoré vygenerujú naši partneri na Slovensku.

Microsoft je známy svojou angažovanosťou v rámci rozvoja IT sektoru v krajinách, v ktorých pôsobí. Aká je situácia na Slovensku?

Jeden zo zakladateľov Microsoftu Bill Gates pred rokmi povedal, že svet sa stáva lepším miestom, ale nie dostatočne rýchlo a nie pre všetkých.  Nemyslím si, že z našej pozície dokážeme zmeniť svet v celej komplexnosti, ale to neznamená, že nespravíme všetko, čo je v našich silách, aby sme prispeli svojou troškou v oblastiach, ktoré priamo súvisia s zameraním našej spoločnosti. Naše know-how spočíva práve v oblasti informačných technológií.

Európska únia vo svojej predpovedi na rok 2020 uvádza, že až 90 percent všetkých profesií bude vyžadovať istú úroveň počítačových zručností. Položili sme si tak otázku: Čo môžeme spraviť pre mladých ľudí na Slovensku a celom svete, aby sme im pomohli v ich profesionálnej budúcnosti?

Jednou z odpovedí je náš celosvetový program YouthSpark, ktorý uľahčuje prístup mládeže k technológiám. V rámci tejto iniciatívy sa mladí ľudia v rôznych komunitných centrách dostanú k hardvéru, softvéru a internetu a získavajú skúsenosti s prácou na počítačoch. Vedomosti, ktoré získajú týmto spôsobom, sa však šíria ďalej - do rodín a medzi ich známych či priateľov.

Slovensko je však v tomto smere veľmi rozvinuté, napríklad s internetom prichádza na dennej báze do kontaktu takmer každý.

Iste. Podstatou je, ako tieto vedomosti ešte viac prehĺbiť  a využiť potenciál ľudí v tejto krajine.  Zamerali sme sa tak na univerzity, ktoré majú v rámci programu DreamSpark Premium k dispozícii softvérové produkty Microsoftu pre svojich študentov a zamestnancov bezplatne. Akademici či mladí nadšenci sa tak môžu dostať k najmodernejšiemu softvéru z našej dielne prakticky okamžite a bez prekážok. Dostávajú tak do rúk nástroje, ktoré využívajú úspešné firmy po celom svete na dennej báze. S tým rozdielom, že za ne nemuseli zaplatiť ani cent. Navyše, na Prírodovedeckej fakulte UK sme otvorili triedu vybavenú špičkovými tabletmi a pripravili vzdelávací program pre budúcich pedagógov.

Ďalším pilierom našich aktivít je spolupráca s neziskovými organizáciami. Tie, rovnako ako univerzity, majú k dispozícii softvér od Microsoftu bezplatne. Môžu ho tak využívať na manažovanie každodenných aktivít bez ďalších nákladov. Okrem toho poskytujeme našim zamestnancom príležitosť stráviť tri pracovné dni v roku dobrovoľníckou činnosťou pre rôzne mimovládne organizácie.

Nechceme sa však zastaviť. Jedným z našich ďalších projektov je Success Academy. Vo svojej podstate ide o interaktívnu webovú službu, ktorá mladým ľudom pomáha v orientácii na pracovnom trhu a pri smerovaní ich budúcej kariéry. Prostredníctvom hravej formy na webe môžu pomyselní absolventi našej akadémie objaviť svoje silné stránky a získať informácie o tom, ako ich ďalej rozvíjať. Na konci sa im dostane do rúk kreatívny a neštandardný životopis, s ktorým môžu hľadať príležitosti na trhu práce.

Svet sa rúti smerom k čoraz masívnejšiemu využívaniu informačných technológií. Je Microsoft na výzvy, ktoré v najbližších rokoch prídu pripravený?

O tom nepochybujem. Nielenže sme pripravení, my sami tieto zmeny vítame a prinášame. Trend je absolútne jednoznačný. Budúcnosť ekonomiky leží v technologickej oblasti. Práve preto považujeme prípravu budúcej generácie na nové výzvy za jednu z našich hlavných priorít a to nie je len prázdna fráza. Projekty, ktoré som spomínal, priamo dokazujú angažovanosť Microsoftu v tomto smere. 

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. dm podporila sumou 6 475 eur realizáciu projektu Základnej školy
  2. Na zdraví záleží
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  6. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  7. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  8. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 189
  2. Každý piaty zomrie 9 100
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 779
  4. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 6 669
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 810
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 733
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 509
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 2 732
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

dm podporila sumou 6 475 eur realizáciu projektu Základnej školy na ulici Eliáša Lániho v Bytči „EDUVITAL strecha“.


2 h

Onkologické ochorenia sú druhou najčastejšou príčinou hospitalizácií a úmrtí na Slovensku.


INZERCIA 12 h

Po pandémii, keď sa ekonomiky snažia oživiť a hľadajú stabilnú budúcnosť, digitálne meny ako Bitcoin opäť získavajú na význame.


INZERCIA 12 h
SkryťZatvoriť reklamu