logo
Centrála pre zverejňovanie PR článkov na weboch Sme.sk.
Sme.sk | Tlačové správy | Obchod | Zľavový trh stagnuje aj kvôli zvyšovaniu kvality produktov

Inzercia / Tlačová správa / Obchod
Zľavový trh stagnuje aj kvôli zvyšovaniu kvality produktov

Naďalej najčastejšie nakupujeme vstupy do aquaparkov, pod znížený predaj dovoleniek pri mori sa podpísala aj nestabilná situácia vo viacerých obľúbených destináciách.

V mesiacoch apríl až jún 2015 zľavové portály na Slovensku predali spolu vyše 350-tisíc kupónov, obľúbené vstupy do aquaparkov tvorili takmer desatinu zo všetkých predajov.

Podľa štatistík najväčšieho agregátora zliav zľavy.sme.sk takmer všetky portály zaznamenali v obratoch medziročný pokles. Najhorším mesiacom v druhom štvrťroku bol máj, ktorý bol v predajoch slabší až o 17 % oproti minulému roku.

Svetlana Tarageľová zo ZľavaDňa.sk pokles pripisuje viacerým faktorom: „Pre mnohých poskytovateľov je úloha ZľavaDňa.sk najmä marketingová. Niekoľkonásobné akcie priniesli niektorým partnerom dostatok spokojných zákazníkov, ktorí ďalej navštevujú zariadenia a teda nepotrebujú v sezóne dopĺňať kapacity so zľavou. Zároveň je tu tendencia mierneho zvyšovania priemerných cien po zľave, čím sa zrejme určitá skupina zákazníkov rozhodla ponuku nevyužiť. Tento rok sme sa zároveň rozhodli vylúčiť masové ponuky, kde sme na základe hodnotení zistili nižšiu kvalitu na úkor ceny. Rovnako sme postupovali aj pri lacných tovaroch.“

Podobný názor má aj Aleš Mlátilík zo Zľavomat.sk: „Hlavný dôvod medziročného poklesu obratu je práve segment tovaru, kde najväčšiu rolu hrala práve móda, ale i ostatné druhy spotrebného tovaru, kde sme sa rozhodli viac filtrovať ponuky dodávateľov, aby sme zaistili väčšiu kvalitu a spokojnosť zákazníkov. Segment cestovania nám medziročne vyrástol o vyššie jednotky percent, v segmente lokálnych služieb sme medziročne dosiahli zhruba rovnaký obrat.“

V poradí zľavových portálov sa výrazné prekvapenie nekonalo

Celkový obrat trhu za druhý kvartál dosiahol hodnotu 10,2 milióna eur, čo je o 14 % menej ako pred rokom. Trhovou jednotkou naďalej zostáva ZľavaDňa.sk, na druhom mieste je Zľavomat.sk a prvú trojku uzatvára Zamenej.sk.

Celkové poradie top 10 zľavových portálov:

1. ZľavaDňa.sk

2. Zľavomat.sk

3. Zamenej.sk

4. Primazľavy.sk

5. Morezliav.sk

6. Boomer.sk

7. Jožko.sk

8. Cenynadne.sk

9. Setriza3.sk

10. Zľavodom.sk

graf2q2015-1-r431_res.jpg

„Výraznejšie zmeny v poradí zľavových portálov som nepredpokladala ani v roku 2014, a to sa potvrdzuje aj počas tohto roka. V top 10 sa síce v niektorých mesiacoch mierne vymenia pozície, ale to skôr pripisujem vydareným akciám, ktoré jednorazovo potiahnu obrat celého portálu. Trh je už veľmi silno prerozdelený, a každý nový hráč, ktorý sa objaví, v podstate vstupuje do rozohranej hry. Napriek tomu, aj v súčasnoti ešte stále evidujeme nové žiadosti o zapojenie do agregátora, sú to však zvačša eshopy, ktoré si budujú zľavové sekcie, alebo zahraniční prevádzkovatelia zľavových portálov, ktorí skúšajú uplatniť svoje know-how aj na slovenskom trhu. Nemyslím si však, že môžu v súčasnej situácii dramatickejšie zamiešať poradím“, uviedla Daniela Holá, projektová manažérka zlavy.sme.sk

Letnú sezónu ťahajú hlavne pobyty a dovolenky

Podľa informácií dvoch najväčších portálov sa predbežne letná sezóna vyvíja dobre a ani jeden z nich nezaznamenáva pokles predajov.

„Založili sme vlastnú cestovnú kanceláriu s najlepšími pobytmi v obľúbených destináciách. Vlastné zahraničné dovolenky a najširšia ponuka TOP hotelov na Slovensku nám pomohli udržať si pozíciu ako minulý rok. Vďaka tomu sme nepadli ako konkurencia“, vyjadrila sa Svetlana Tarageľová.

Aleš Mlátilík je tiež spokojný: „Čo sa segmentu cestovania týka, tam my pokles nevidíme, naopak mierne rastieme. Trendová zmena oproti minulému roku je, že nám medziročne poklesol obrat v prímorských destináciách, a to hlavne vďaka ešte vlani nerizikovým lokalitám ako Tunis alebo Grécko. Naopak,  medziročne nám  výrazne rastie segment domáceho cestovania, kde je vidieť, že tento rok sa veľa Slovákov rozhodlo kompenzovať dovolenku pri mori tou na Slovensku. O tom svedčí aj takmer dvojnásobný priemerný počet nocí, ktoré strávili zákazníci vlani a tento rok na Slovensku.“



Zlavy.sme.sk je najväčším slovenským zľavovým agregátorom už od roku 2011. Aktuálne zobrazuje ponuky z 35 zľavových portálov, medzi ktorými nechýba Zľavomat.sk, ZľavaDňa.sk, ZaMenej.sk a mnohé ďalšie.

Patrí do silnej skupiny webov SME a ako prvý agregátor získal za svoju činnosť prestížne ocenenie Slovak Superbrands 2014. Doteraz sprostredkoval viac ako 650 000 nákupov a tento počet každý deň zvyšuje.

 

20. 8. 2015 6:00:00
Petit Press, a.s.

Tento text je platenou formou reklamy.

Informujte o svojej firme viac ako 2 milióny čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.



Za čiastočným výpadkom príjmov je aj nestabilná situácia v obľúbených dovolenkových destináciách.

Foto: Fotolia.com
najčítanejšie
  • 3dni
  • 7dní
  • 30dni