Upadla ranná rutina Adely Banášovej do totálnej dekadencie? Čo znamená, že sa spolu s rozvojovými mimovládkami rozhodla ŽIť FÉR?
Veď posúďte sami:
Podľa toho, čo sme videli na videu, sa zdá, že Adela už evidentne nevie, čo má od rozkoše robiť. Ako nočnú košeľu si prehodí autoplachtu od dizajnérky Maje Božovič. Tvár si utiera do nepoužitých bielych tričiek. A raňajkuje novinový šalát, ktorý zapíja džúsom naliatym v topánke!
Čo však má potom znamenať jej výzva, aby sme sa my, teda obyčajní ľudia, snažili ŽIť FÉR a nakupovali iba to, čo potrebujeme? Skrýva sa za videom viac, ako sa na prvý pohľad zdá?
Po krátkom rozhovore s Adelou je nám to jasnejšie. Ide o videoklip ku kampani ŽI FÉR, nie o realitu...
Platforma MVRO: ŽI FÉR?
Adela Banášová: Ako tvár kampane ŽI FÉR sa počas Európskeho roka rozvoja snažím povedať, že naše každodenné činnosti a rozhodnutia môžu viesť k férovejšiemu životu tých, ktorí stoja za množstvom produktov, ktoré nakupujeme. Náš uvedomelý konzum ovplyvňuje životy ľudí v iných krajinách, ale aj u nás doma...
Celý rozhovor s Adelou nájdete na tejto stránke.
Tak je to teda. Adela to len hrala. Teda žiadna dekadencia. Naopak, je to kritika konzumného životného štýlu. Aj ten je jednou z tém, ktorým sa venujeme počas Európskeho roka rozvoja 2015, na ktorom sa cez Platformu MVRO podieľajú viaceré slovenské rozvojové mimovládky.
Viac o tejto aktivite, ako aj o mnohom ďalšom, sa dozviete aj na podujatí Rozvojový deň 2015: Výzva k ľudskosti a čo ďalej?, ktoré sa koná 14.10.2015 v Starej tržnici v Bratislave. Srdečne vás pozývame.
Viac informácií o Európskom roku rozvoja 2015 nájdete na stránke err2015.zifer.sk.