Automobilová výroba má dnes na celkovom slovenskom priemysle podiel až 43 %, z výrobných liniek vlani u nás zišlo vyše milión vozidiel. S rastúcim vplyvom automotive na ekonomiku Slovenska, ktorý sa ešte prehĺbi po dokončení závodu Jaguar Land Rover v Nitre, však narastajú aj riziká pre celé hospodárstvo.
Priemysel v súčasnosti vstupuje do novej éry a čakajú ho revolučné zmeny. Väčšina moderných podnikov vyčerpala potenciál zvyšovania produktivity. Cesta k vyššej efektivite povedie v budúcnosti cez nové digitálne technológie a autonómne inteligentné systémy, cez prepájanie výroby do takzvaného internetu vecí a cez zbieranie a využívanie veľkých objemov dát. Prísľubom pre spotrebiteľa budú lacnejšie a kvalitnejšie produkty, ktoré si bude môcť prispôsobiť presne podľa želania.
Technológie Siemens pomáhajú fabrikám skracovať inovačné cykly, zvyšovať kvalitu a rýchlejšie prispôsobovať výrobky zákazníkom.
Napríklad nemecký výrobca kozmetiky Dr. Kurt Wolff GmbH už dnes dokáže vyrábať individualizované produkty na jednej linke. Vďaka technológiam Siemens dokáže napĺňať individuálne požiadavky. Jeden stroj dokáže už teraz vyrábať 5 rôznych produktov naraz a stále sa“učí” zvyšovať tento počet . V praxi to znamená že výrobca môže napr. veľmi ľahko prisposobovať odtiene farby na vlasy na základe požiadaviek zákaznikov. Toto je možné vďaka inovatívnym dopravníkovým systémom výroby a najnovšieho inteligentného softwéru Siemens pre riadenie dynamickej kontroly.
Aj slovenský priemysel teda čakajú neodvratné zmeny na ktoré bude musieť reagovať . Poznáme totiž veľa príkladov straty prosperity, keď sa podniky nedokázali prispôsobiť zmenám, ktoré sa v priemysle udiali.
Slovenský priemysel sa bude museť v nastupujúcej ére spolahnúť na silných partnerov, ako napr. spoločnosť Siemens. Všetky autá vyrobené na Slovensku sú dnes finálne zmontované aj vďaka technológiám Siemensu, ktorý patrí v téme Industry 4.0 k popredným hráčom.
Technológie Siemens v oblasti automatizácie, Digital Factory a PLM softwérom pomáhajú fabrikám skracovať inovačné cykly, zvyšovať kvalitu a prispôsobovať výrobky zákazníkom na mieru oveľa jednoduchšie a rýchlejšie.
Náš priemysel musí zvyšovať svoju efektivitu a konkurencieschopnosť. Ak zákazníci dostávajú kvalitné výrobky presne podľa svojich predstáv, tak sa naša krajina nemusí obávať straty ťahúňa ekonomiky, čo je vyjadrené aj v slogane Siemens - Ingenuity for life.
Výrobca kozmetiky Kurt Wolff GmbH už dnes
dokáže vyrábať individualizované produkty na jednej linke.