Pripravenosť na online vek vo finančnom sprostredkovaní na Slovensku sa stáva dôležitou konkurenčnou výhodou.
Dlhoročné skúsenosti ukazujú, že ďalší rozvoj finančného sprostredkovania na slovenskom trhu bude závisieť od rozvoja online služieb. Už v roku 2012 spustila spoločnosť Finportal, priekopník v servisných službách pre nezávislých finančných sprostredkovateľov, univerzálny nástroj na porovnanie produktov a uzavretie zmlúv neživotného poistenia - najpoistenie.sk. Cieľom bolo vytvoriť platformu s možnosťou na jednom mieste jednoducho a efektívne porovnať a uzatvoriť bezpapierové poistné zmluvy z pohodlia domova. O úspešnosti projektu svedčí stabilná spokojnosť klientov a tiež fakt, že deväť z desiatich zmlúv je uzatvorených online.
Porovnávač sa osvedčil a sprostredkovatelia začali hľadať jednoduchšie prístupy aj k produktom životného poistenia. „Preto sme nedávno predstavili najpresnejšiu Kalkulačku životného poistenia s cieľom sústrediť všetky produkty na jednom mieste v našom informačnom systéme, čo samozrejme šetrí čas.“ hovorí Peter Jurecký, riaditeľ oddelenia online nástrojov a sektoru neživotného poistenia Finportal, a.s.
Aplikácia, ktorá šetrí čas aj peniaze
Medzi najkonkurenčnejšie odvetvia novodobého poisťovníctva patrí poistenie automobilov. Vyhrať môžu len tí, ktorí sú schopní uzatvoriť PZP a havarijné poistenie rýchlo, efektívne a kvalitne. S týmto cieľom Finportal vyvinul pre svojich finančných sprostredkovateľov mobilnú aplikáciu pre rýchle a presné vykonanie obhliadok vozidiel pred vstupom do poistenia. Obhliadková aplikácia ponúka možnosť odfotiť predmet poistenia podľa presného zadania poisťovní a spolu so vzorovými fotografiami uľahčuje prácu všetkým stranám.
S trhoviskom naberie váš biznis rýchlejšie obrátky
Online riešenia robia finančný biznis efektívnejším. Aby ste ich však mohli použiť, potrebujete klienta získať a zabezpečiť mu komplexnú starostlivosť. Ideálnym nástrojom je centrálne trhovisko, v rámci ktorého si môžu koncoví klienti vyberať z viacerých zdrojov, porovnávať ceny, produkty a rozhodnúť sa na základe referencií. Finportal v tomto roku investoval do vývoja platformy založenej na online trhovisku a poskytol tak svojim sprostredkovateľom priestor, v ktorom môžu efektívne využívať základné retenčné stratégie. Tie nielenže uspokoja požiadavky existujúcich klientov, ale vytvoria aj priestor na rozširovanie klientskej databázy.