SME

Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave

Farizejstvo primátora, ktoré sa stáva jeho bežným pracovným nástrojom, dosiahlo na včerajšom rokovaní zastupiteľstva svoj vrchol.

Farizejstvo pána primátora, ktoré sa stáva jeho bežným pracovným nástrojom, dosiahlo na včerajšom rokovaní mestského zastupiteľstva svoj absolútny vrchol. Po tom, ako stratil petičné hárky, čo dodnes nevysvetlil, po nestihnutých termínoch, výhovorkách, cez zmenu zákona až po zlyhanie pri schvaľovaní VZN – to celé je maslo na jeho hlave, on však prstom ukazuje na iných, aby sa vyvinil.

Opak je pravdou. Za výsledok včerajšieho celodenného rokovania k zákazu hazardu v hlavnom meste nesie plnú zodpovednosť chaotické (zámerne?) vedenie schôdze zo strany pána primátora, ktoré spôsobilo, že poslanci nemali možnosť napriek prísľubu a celodennej diskusii hlasovať o regulácii hazardu. Veľká časť poslancov zvažovala možnosť ponechať napríklad kasína v hoteloch a práve túto výnimku chceli uplatniť. Primátor najprv prisľúbil, že sa o tom na záver hlasovať bude aj bez hlasovania o pozmeňovacom návrhu kolegu Slavomíra Drozda. Z nepochopiteľných (?) dôvodov však svoj postoj zásadne zmenil a napriek tomu, že veľká časť diskutujúcich poslancov sa v rozprave prikláňala k regulácii, nie k úplnému zákazu, spôsobil chaos a tomuto postupu zabránil.

Je to práve primátor, kto podrazil petičiarov a kto sklamal. Postavil vec na hranu a nútil nás rozhodnúť „buď - alebo" napriek mnohým hlasom odborníkov, ľudí z praxe, poslancov aj verejnosti, že to nie je čiernobiely problém.

Sme proti hazardu, aj keď primátor tvrdí niečo iné. Práve on svojím prístupom spôsobil, že VZN v danom znení neprešlo. Budeme žiadať, aby sme sa k hlasovaniu vrátili, tentokrát bez chaosu a manipulácií. A sme pripravení hlasovať podľa najlepšieho svedomia a vedomia, aby sme zakázali hazard tam, kde nemá čo robiť.

Vladimír Bajan, Ľudmila Farkašovská, Peter Hanulík, Iveta Hanulíková, Slavomír Drozd, Radoslav Olekšák, Martin Borguľa, Roman Weinštuk

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 124
  2. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 9 264
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 773
  4. Každý piaty zomrie 8 720
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 784
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 726
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 507
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 2 986
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Onkologické ochorenia sú druhou najčastejšou príčinou hospitalizácií a úmrtí na Slovensku.


INZERCIA 8 h

Po pandémii, keď sa ekonomiky snažia oživiť a hľadajú stabilnú budúcnosť, digitálne meny ako Bitcoin opäť získavajú na význame.


INZERCIA 8 h

Nové číslo Historickej revue už v predaji aj s knižnou predplatiteľskou akciou.


INZERCIA 8 h
SkryťZatvoriť reklamu