SME

Zábavný aj sebavedomý

Jaguar F-PACE je zábavný, stabilný a bezpečný na ceste, a zároveň mimoriadne schopný v teréne.

Jaguar F-PACE je zábavný, stabilný a bezpečný na ceste, a zároveň mimoriadne schopný v teréne.  

Jaguar, ako jedna z mála automobiliek, sa ešte aj dnes spolieha na pohon zadných kolies. A nie je to len kvôli zachovaniu tradícií, ale preto, že tento pohon má množstvo výhod. Tou najdôležitejšou je, že predné kolesá nemusia popri priečnych silách zodpovedných za vedenie vozidla zápoliť aj s hnacími silami a do riadenia sa neprenášajú parazitné impulzy. Výsledkom je citlivejšie a precíznejšie riadenie. Druhou dôležitou výhodou je nefalšovaná radosť z jazdy, ktorú prináša pohon zadných kolies. Preto aj verzie s pohonom všetkých štyroch kolies (mimochodom, Jaguar ich ponúka naprieč celým svojim portfóliom) majú poháňanú prioritne zadnú nápravu. Dokonca aj model F-PACE. Aj v jeho prípade sa predná náprava pripája len v prípade potreby. Dokonca aj v spôsobe prerozdelenia hnacej sily sa Jaguar líši od drvivej väčšiny ostatných značiek. V jeho prípade sa totiž predné kolesá pripájajú prediktívne, teda ešte predtým, než by zadné kolesá stratili grip. 


Zdroj: http://newsroom.jaguarlandrover.com 

Skôr ako sa niečo stane

Hlavnú úlohu v tom zohráva systém IDD (Intelligent Driveline Dynamics), ktorý bol pôvodne vyvinutý pre F-TYPE AWD. Elektronika na základe uhlového zrýchlenia karosérie okolo zvislej osi, priečnej a pozdĺžnej akcelerácie, uhla natočenia volantu atď. priebežne odhaduje úroveň priľnavosti pneumatík s vozovkou a tiež to, ako sa aktuálne dostupná priľnavosť využíva. Na základe toho prediktívne upravuje prerozdelenie hnacej sily. Ak napríklad zistí, že sa kolesá zadnej nápravy blížia ku svojim trakčným limitom, bleskurýchlo presunie adekvátnu časť hnacej sily dopredu. To všetko ešte predtým, než by reálne došlo k strate priľnavosti zadných kolies. Dodajme, že úlohu medzinápravového diferenciálu zastáva elektrohydraulicky ovládaná viaclamelová spojka, ktorá v priebehu 165 milisekúnd dokáže presunúť 100 % hnacej sily zozadu dopredu alebo v priebehu 100 milisekúnd preniesť adekvátnu časť hnacej sily na prednú nápravu. Prenos hnacej sily sa deje pre vodiča absolútne plynule a nebadateľne. Aspoň čo sa týka negatívnych javov. Vodič zaregistruje len a len to, že sa jeho auto pevnejšie drží vozovky – má lepšiu trakciu, v zákrutách je stabilnejšie, bezpečnejšie a rýchlejšie. Samozrejmosťou je tiež Torque Vectoring, teda cielené smerovanie hnacej sily na kolesá s najlepším záberom.


Zdroj: http://newsroom.jaguarlandrover.com 

Sústrediť sa na volant

Samostatnú pozornosť si zaslúži revolučný systém ASPC (All Surface Progress Control). Ide o akýsi off-roadový tempomat fungujúci v rozsahu 3,6 – 30 km/h, ktorý riadi činnosť motora, prevodovky a prerozdelenie hnacej sily na jednotlivé kolesá. Vodič sa tak môže v náročnom teréne plne sústrediť na krútenie s volantom. Nemusí pridávať plyn ani brzdiť.

Načítavam video...
 

Všestranný

Aj model F-PACE si tak zachováva základnú charakteristiku vozidiel so zadným náhonom, no keď ide do tuhého, bleskurýchlo sa pretransformuje na štvorkolku, ktorá podrží majiteľa v kritických situáciách (či už v rýchlych zákrutách, alebo na zasneženej či zľadovatenej vozovke) a privezie ho aj k cieľu, ku ktorému nevedie cesta.

http://www.jaguar.sk/

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  2. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  3. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  4. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  8. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 833
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 339
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 765
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 272
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 130
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 872
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 365
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 049
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Investovať všetky peniaze iba do jedného aktíva nie je ideálne.


INZERCIA 10 h

Študenti Gymnázia M. R. Štefánika sa včera neučili.


17 h

Už po jedenástykrát sa spoločnosť dm drogerie markt stala nositeľkou ocenenia Slovak Superbrands Award.


19 h
SkryťZatvoriť reklamu