SME

Zábavný aj sebavedomý

Jaguar F-PACE je zábavný, stabilný a bezpečný na ceste, a zároveň mimoriadne schopný v teréne.

Jaguar F-PACE je zábavný, stabilný a bezpečný na ceste, a zároveň mimoriadne schopný v teréne.  

Jaguar, ako jedna z mála automobiliek, sa ešte aj dnes spolieha na pohon zadných kolies. A nie je to len kvôli zachovaniu tradícií, ale preto, že tento pohon má množstvo výhod. Tou najdôležitejšou je, že predné kolesá nemusia popri priečnych silách zodpovedných za vedenie vozidla zápoliť aj s hnacími silami a do riadenia sa neprenášajú parazitné impulzy. Výsledkom je citlivejšie a precíznejšie riadenie. Druhou dôležitou výhodou je nefalšovaná radosť z jazdy, ktorú prináša pohon zadných kolies. Preto aj verzie s pohonom všetkých štyroch kolies (mimochodom, Jaguar ich ponúka naprieč celým svojim portfóliom) majú poháňanú prioritne zadnú nápravu. Dokonca aj model F-PACE. Aj v jeho prípade sa predná náprava pripája len v prípade potreby. Dokonca aj v spôsobe prerozdelenia hnacej sily sa Jaguar líši od drvivej väčšiny ostatných značiek. V jeho prípade sa totiž predné kolesá pripájajú prediktívne, teda ešte predtým, než by zadné kolesá stratili grip. 


Zdroj: http://newsroom.jaguarlandrover.com 

Skôr ako sa niečo stane

Hlavnú úlohu v tom zohráva systém IDD (Intelligent Driveline Dynamics), ktorý bol pôvodne vyvinutý pre F-TYPE AWD. Elektronika na základe uhlového zrýchlenia karosérie okolo zvislej osi, priečnej a pozdĺžnej akcelerácie, uhla natočenia volantu atď. priebežne odhaduje úroveň priľnavosti pneumatík s vozovkou a tiež to, ako sa aktuálne dostupná priľnavosť využíva. Na základe toho prediktívne upravuje prerozdelenie hnacej sily. Ak napríklad zistí, že sa kolesá zadnej nápravy blížia ku svojim trakčným limitom, bleskurýchlo presunie adekvátnu časť hnacej sily dopredu. To všetko ešte predtým, než by reálne došlo k strate priľnavosti zadných kolies. Dodajme, že úlohu medzinápravového diferenciálu zastáva elektrohydraulicky ovládaná viaclamelová spojka, ktorá v priebehu 165 milisekúnd dokáže presunúť 100 % hnacej sily zozadu dopredu alebo v priebehu 100 milisekúnd preniesť adekvátnu časť hnacej sily na prednú nápravu. Prenos hnacej sily sa deje pre vodiča absolútne plynule a nebadateľne. Aspoň čo sa týka negatívnych javov. Vodič zaregistruje len a len to, že sa jeho auto pevnejšie drží vozovky – má lepšiu trakciu, v zákrutách je stabilnejšie, bezpečnejšie a rýchlejšie. Samozrejmosťou je tiež Torque Vectoring, teda cielené smerovanie hnacej sily na kolesá s najlepším záberom.


Zdroj: http://newsroom.jaguarlandrover.com 

Sústrediť sa na volant

Samostatnú pozornosť si zaslúži revolučný systém ASPC (All Surface Progress Control). Ide o akýsi off-roadový tempomat fungujúci v rozsahu 3,6 – 30 km/h, ktorý riadi činnosť motora, prevodovky a prerozdelenie hnacej sily na jednotlivé kolesá. Vodič sa tak môže v náročnom teréne plne sústrediť na krútenie s volantom. Nemusí pridávať plyn ani brzdiť.

Načítavam video...
 

Všestranný

Aj model F-PACE si tak zachováva základnú charakteristiku vozidiel so zadným náhonom, no keď ide do tuhého, bleskurýchlo sa pretransformuje na štvorkolku, ktorá podrží majiteľa v kritických situáciách (či už v rýchlych zákrutách, alebo na zasneženej či zľadovatenej vozovke) a privezie ho aj k cieľu, ku ktorému nevedie cesta.

http://www.jaguar.sk/

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  2. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  3. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  7. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  8. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 694
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 525
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 205
  4. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 13 349
  5. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 644
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 9 976
  7. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 572
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 334
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Objavte ako Nesto dokáže meniť susedov na silné priateľstvá.


INZERCIA 9 h

Obľubujú ho cyklisti, bežci, romantici aj fanúšikovia histórie. Cyklomost slobody je plný zaujímavostí a stojí za rodinný výlet.


17 h

Tatra banka prináša novú aplikáciu TABI určenú pre najmladších klientov.


18 h
SkryťZatvoriť reklamu