logo
Centrála pre zverejňovanie PR článkov na weboch Sme.sk.
Sme.sk | Tlačové správy | Motorizmus | Inteligencia vo všetkom

Inzercia / Tlačová správa / Motorizmus
Inteligencia vo všetkom

Land Rover Discovery definuje nové štandardy v priestrannosti a variabilite, konektivite, off-roadových schopnostiach, dômyselných riešeniach a v mnohom ďalšom.

Piata generácia Discovery prichádza s revolučnou zmenou dizajnu. Je moderná, krásna a uhladená. Zároveň si však ponechala niektoré prvky typické pre tento modelový rad. Takým je zdvihnutá strecha v zadnej časti kabíny, ktorá nie je len dizajnovým výstrelkom, ale má svoj význam. Konštruktéri vďaka nej mohli opäť použiť stupňovité usporiadanie sedadiel, takže aj pasažieri z tretieho radu vidia dopredu. Mimochodom, Discovery piatej generácie je jediným SUV vo svojej triede, v ktorom sa pohodlne odvezú siedmi dospelí. A pozor, nie je to len tvrdenie marketingových mágov, ale overená skutočnosť. Druhým z tradičných prvkov Discovery, ktoré si ponechala aj piata generácia sú asymetrické zadné dvere. Zaujímavosťou je skladací panel v prednom okraji batožinového priestoru, ktorý vo vzpriamenej polohe bráni vypadnutiu vecí z kufra po otvorení dverí a v sklopenej polohe ju môžete využiť ako lavičku na sedenie pri prezliekaní sa, resp. prezúvaní. Unesie troch statných stokilových chlapov. Toto šikovné riešenie nahrádza horizontálne delené dvere, ktoré mali predošlé dve generácie Discovery.

Nové Discovery

Priestor a variabilita

Ak sa vrátime ku vnútornému priestoru, musíme zdôrazniť, že aj sedadlá v treťom rade majú kotevné oká ISOFIX a podobne ako zvyšných päť sedadiel, aj oni sú vyhrievané. Sedadlá v prvom a druhom rade sú aj ventilované, vodič a spolujazdec môžu mať dokonca aj masážnu funkciu. Zaujímavosťou je inteligentné elektrické skladanie sedadiel (Intelligent Seat Fold). Tie sa za pár sekúnd zložia do podlahy alebo vzpriamia. Ak by niektoré sedadlo bránilo v pohybe inému, najprv sa odsunie, resp. odklopí aby uvoľnilo cestu. A keby ktorékoľvek sedadlo pri svojom pohybe narazilo na prekážku (či už živú alebo neživú), okamžite sa zastaví. Po sklopení všetkých sedadiel má batožinový priestor kapacitu až 2 500 dm3. Pre uľahčenie nastupovania a vystupovania sa modely s pneumatickým podvozkom pri otvorení dverí automaticky znížia o 40 mm. Aby aj dlhé cesty s celou rodinou na palube (najmä s deťmi) ubiehali pokojne, tak je dôležité, aby všetci pasažieri mohli svoje mobilné zariadenia používať. Discovery má preto až šesť 12-voltových zásuviek a 7 alebo 9 USB konektorov. Ľudia, ktorí chodia s autom športovať, určite využijú náramok Aktivity Key. Ten umožňuje zamknúť auto (a potom ho samozrejme aj odomknúť) s tým, že kľúč necháte v bezpečí kabíny. Stačí náramok priložiť k písmenku D na zadných dverách. Náramok je vode a prachu odolný aj nárazu vzdorný, takže s ním môžete pokojne plávať alebo bicyklovať atď. A nikdy ho nemusíte nabíjať, pretože nemá baterku. Obavy z toho, že pri návrate svoje auto neodomknete sú preto absolútne zbytočné. 

Nové Discovery

Verný koreňom

Nové Discovery síce vyzerá ako metropolitný elegán, no nenechajte sa zmiasť jeho uhladeným dizajnom. Jeho schopnosti v teréne neutrpeli. Naopak vzrástli. Svetlá výška stúpla na 283 mm (plus 43 mm oproti štvrtej generácii), zväčšili sa nájazdové uhly aj prejazdový, brodivosť stúpla na neuveriteľných 900 mm (plus 200 mm). K tomu overený systém stáleho pohonu všetkých štyroch kolies so systémom Terrain Response 2, ktorý po novom sám dokáže nastaviť charakteristiku auta (bežná jazda; tráva, štrk a sneh; blato a koľaje; piesok; pomalá jazda po skalách), ak si vodič nie je istý správnym výberom režimu. V ponuke ostala aj redukčná prevodovka. Novinkou je systém All-Terrain Progress Control (ATPC), ktorý už poznáme z iných modelov spoločnosti Jaguar Land Rover. Pripomeňme, že ide o terénny tempomat, ktorý udržiava plazivú rýchlosť (2 – 30 km/h), aby sa vodič v náročnom teréne mohol naplno sústrediť na voľbu správnej stopy. Ďalšou novinkou je systém Wade Sensing, ktorý priebežne meria hĺbku vody, takže vodič môže naplno využiť spomínanú brodivosť 900 mm.

Nové Discovery

Nová platforma

Na asfalte ťaží nové Discovery najmä z úspory hmotnosti. V závislosti od motorizácie výbavy môže byť až 480 kg ľahší. Najväčší podiel na tom má samonosná celohliníková karoséria, namiesto oceľového rebrinového rámu. Pre zabezpečenie odolnosti v teréne však majú obe nápravy pomocné rámy z vysokopevnostných ocelí. Verzie s pneumatickým podvozkom pri rýchlosti nad 105 km/h znížia svetlú výšku o 13 mm. Zníži sa tak spotreba paliva a zvýši stabilita. Na pohon slúžia vznetové štvorvalcové motory Td4 s výkonom 180 koní alebo Sd4 s 240 koníkmi, šesťvalcový diesel Td6 s 258 konskými silami a benzínový šesťvalec Si6 s výkonom 340 koní. Pozoruhodnou je najmä celkom nový motor Sd4, ktorý popri výkone 240 koní ponúka 500 Nm krútiaceho momentu a pritom má normovanú spotrebu v kombinovanej prevádzke iba 6,3 l/100 km. Výrazne sa zlepšila aj ťažná sila, Discovery teraz utiahne až 3,5-tonový príves. V opcii môžete mať systém asistencie cúvania, ktorý ovládate cez otočný ovládač systému Terrain Response. Ďalšou unikátnosťou je meranie zaťaženia ťažného zariadenia. To vám umožní lepšie rozložiť náklad v prívese. Na ťažné oko by malo pôsobiť zhruba 70 kg. 

Nové Discovery

Viac informácii tu.

13. 4. 2017

Tento text je platenou formou reklamy.

Informujte o svojej firme viac ako 2 milióny čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.



najčítanejšie
  • 3dni
  • 7dní
  • 30dni