Otázka dôchodkov sa v poslednom období stala často medializovanou témou. Sme vystavení množstvu informácií, pričom iba zlomok z nich dokáže uspokojivo zodpovedať základné otázky ako napríklad koľko si dokážem na penziu nasporiť a aký dôchodok vlastne dostanem.
Každodenná realita vytvára u človeka pocit neistoty z dôchodkového obdobia, pretože nepozná reálny stav finančného zabezpečenia do budúcnosti. Na túto situáciu pohotovo reaguje Doplnková dôchodková spoločnosť Tatra banky (DDS Tatra banky), ktorá prináša novinky v oblasti doplnkového dôchodkového sporenia.
Odhad dôchodkov pre všetkých už aj v mobilnej aplikácii
DDS Tatra banky ponúka odhad dôchodkov z III. piliera všetkým svojím klientom na ročnej báze prostredníctvom ročných výpisov. Svoje služby však posúva ďalej. Odteraz si môžu sporitelia, ako prví na Slovensku, pozrieť odhad doplnkového dôchodku vychádzajúceho z tretieho piliera aj vo svojom internet bankingu či mobilnej aplikácii Tatra banka. Novinkou tiež je, že prístup do internet bankingu a mobilnej aplikácie majú aj sporitelia, ktorí nie sú klientmi Tatra banky.
Ako funguje efektívne sporenie
Vďaka službe „lepší dôchodok“ klienti DDS Tatra banky dostávajú ucelenú informáciu o ich predpokladanej nasporenej sume v treťom pilieri k veku 62 rokov a odhad doplnkového dôchodku vyplácaného na mesačnej báze počas 10 rokov. Sporitelia si tak môžu sledovať aktuálny vývoj svojho sporenia a naň nadväzujúci odhad doplnkového dôchodku.
Nastavenie umožňuje klientom kedykoľvek a kdekoľvek optimalizovať si svoje sporenie a získať reálnu predstavu o stave ich tretieho piliera. Vďaka odhadovej kalkulačke si sporiteľ dokáže priamo v aplikácii jednoducho nastaviť sporenie tak, aby si zabezpečil vysoký životný štandard aj na dôchodku a nemusel byť odkázaný len na štátny dôchodok.