INZERCIA

Atraktívna a medzinárodná IT kariéra je realitou aj v Bratislave

Desiatky programátorov nájdu skvelú príležitosť na štart alebo ďalší rozvoj svojej kariéry v technologickej divízii spoločnosti Accenture

Renomované svetové agentúry pre výskum trhu a technologických trendov sa zhodujú: firma Accenture je absolútna svetová špička v oblasti manažérskeho poradenstva, technologického poradenstva a systémovej integrácie. Jej divízia Technology Solutions, ktorá je zameraná na vývoj softvéru, zamestnáva v Bratislave už takmer 500 špičkových odborníkov na SAP, Java, SQL, .Net, C++, Oracle, Siebel a mnohé ďalšie aplikácie, vývojárske jazyky či technologické platformy. Na čele divízie Technology Solutions, ktorá v Bratislave funguje ako technologické centrum pre veľkých zákazníkov Accenture z celej Európy, stojí od leta minulého roku Claus Hintermeier. V tom období u mnohých IT dodávateľov vrcholilo obdobie neistoty. Dnes o týchto časoch hovorí s úľavou. V týchto dňoch hľadá desiatky nových IT špecialistov a to je dobrá správa. S nadšením rozpráva o tom, prečo sa jeho divízia mení, aké príležitosti to predstavuje pre záujemcov o prácu i pre súčasných zamestnancov a aké nové obzory sa im otvárajú.

Prekvapilo vás niečo od leta, keď ste začali viesť technologické centrum Accenture v Bratislave?

Určite vývoj na trhu. Nečakal som – tak ako asi ani nikto iný – že k obratu príde tak rýchlo. V týchto dňoch zažívame zo strany klientov taký intenzívny dopyt po našich službách, že moji kolegovia zodpovední za prijímanie nových zamestnancov majú dlhšie pracovné hodiny než zvyčajne.

S akými slovami vás vlastne šéf posielal do Bratislavy?

Povedal, že moja misia bude dostať naše tunajšie technologické centrum – čiže divíziu Technology Solutions - na vyššiu úroveň. To znamená, rozšíriť jeho schopnosti poskytovať služby s vyššou pridanou hodnotou. S tým, čo sme robili pred niekoľkými rokmi, by sme dnes nevystačili. Relatívne jednoduché veci, ako je fixácia softvérových problémov, sa totiž presúvajú do lacnejšej Ázie. Sú to komoditné služby – dokáže ich robiť skoro každý s IT zručnosťami a nedá sa v nich veľmi odlíšiť.

Ako sa tomu prispôsobujete?

Stále získavame kontrakty aj na relatívne jednoduché plátanie dier v softvéri, ale vo väčšom geografickom meradle, od nadnárodných spoločností. Pokrývame v rámci nich viaceré krajiny, takže potrebujeme viac jazykovo zdatných ľudí. Okrem toho sa však čoraz viac venujeme veciam ako je systémová integrácia. Robíme veľké zmeny v existujúcich systémoch, konsolidujeme ich, prípadne v spolupráci s kolegami z našej Consulting divízie navrhujeme a budujeme úplne nové riešenia. Sú to zložité a dynamické zákazky, pri ktorých sa treba s klientmi veľa rozprávať.

Ak sa pozriete za horizont troch rokov, ako sa technologické centrum Accenture zmení v porovnaní s dneškom?

Budeme robiť oveľa viac, nazvem to, dizajnových vecí. Čiže pracovať častejšie priamo s klientmi a zameriavať sa na to, aby sme vedeli lepšie definovať ako im pomôcť a čo potrebujú. Takýto posun vidíme už dnes a do troch rokov by to malo platiť pre väčšinu služieb, ktoré z tohto centra poskytujeme. Prirovnal by som to k textilnému priemyslu, ktorý prechádzal globalizačnou fázou pred 20 až 30 rokmi. Zatiaľ čo výroba sa presťahovala do Ázie, návrhárske práce sa stále robia v Európe, pretože iba Európania dokážu naozaj pochopiť, čo Európania vlastne chcú.

Čo bude tento trend znamenať pre zamestnancov?

Budú zrejme musieť viac cestovať a ovládať ešte lepšie a viac cudzích jazykov. Už dnes cestuje za zákazníkmi asi 30 percent našich ľudí, čo pre takéto delivery centrum nie je typické. Nikdy to u nás nebude ako u konzultantov (pozn.: druhá divízia firmy Accenture, ktorá poskytuje konzultačné služby), ale smerujeme k tomu, že čoraz viac ľudí bude podporovať zákazníkov priamo u nich. V budúcnosti teda možno aj polovica ľudí v našej divízii bude musieť cestovať. S tým súvisí aj zmena profilov nových ľudí, ktorých potrebujeme. Dnes napríklad kladieme popri technických zručnostiach veľký dôraz aj na jazyky.

Rozumejú zamestnanci týmto zmenám?

Sme veľká a dynamická firma, ktorá napreduje a neustále vyzývame ľudí, aby napredovali s nami. Snažíme sa im vysvetľovať, prečo sa zmeny dejú a aké pozitíva by mohli mať aj pre ich napredovanie a kariérny rozvoj.

Ako to vyzerá v praxi?

Každý štvrťrok máme so všetkými zamestnancami stretnutie, na ktorom rozprávame o stratégii a o nových projektoch. Chceme, aby ľudia pochopili strategické rozhodnutia, stotožnili sa s nimi a videli v nich pre seba príležitosti. V súvislosti s tým sprehľadňujeme aj tréningové plány a vťahujeme zamestnancov do ich tvorby. Máme tiež dobre vyvinutý koncept kariérnych poradcov. Každý zamestnanec má poradcu, ktorý je s ním od nástupu do firmy. Radí mu, aké tréningy by mal absolvovať, aké sú jeho kariérne možnosti, preberá s ním jeho výkonnosť.

To znie tak, že u vás panuje dobrá a tvorivá atmosféra...

Sme celkom neformálni. V našom centre ani nenosíme obleky. Máme politiku otvorených dverí a všetci ľudia si u nás tykajú. Neformálne vzťahy vo firme a skvelá tímová práca s kvalitnými kolegami sú hlavné veci, ktoré si naši ľudia na práci v Accenture vážia. Aj preto sa nám už neraz stalo, že kolegovia, ktorí kedysi odišli pracovať inde, sa vracajú.

V súčasnosti sa na trh práce dostáva nová generácia ľudí, ktorá od malička vyrastala s technológiami a čo je dôležité, má aj iné očakávania a predstavy o práci a o kariére. Ako sa tomu prispôsobujete?

Najmladší zamestnanci sú mimoriadne flexibilní. Nemajú problém presunúť sa každé dva mesiace na iný projekt, zaradiť sa do nového tímu, alebo odísť do zahraničia. Ale vyššiu flexibilitu vyžadujú aj od zamestnávateľa. Niekedy chcú pracovať na čiastočný úväzok, z domu, alebo mať pohyblivú pracovnú dobu. Preto sa snažíme zavádzať aj rôzne flexibilné pracovné programy, lebo inak by pre nás títo ľudia nepracovali.

Keď ľudia prichádzajú do nového zamestnania, zvyčajne sú plní entuziazmu, no ten z nich postupne zvykne vyprchať. Máte recept na udržanie angažovanosti a motivácie?

Ťažká otázka, ale myslím, že je dôležité sa s ľuďmi rozprávať, počúvať ich a pravidelne hodnotiť ich výkonnosť. Nič neubíja motiváciu viac ako nedostatok uznania za úsilie a odvedenú prácu. Preto presadzujeme, aby ľudia u nás dostávali spätnú väzbu čo najrýchlejšie a nevznikali hluché miesta, ktoré by mohli motiváciu poškodiť. Máme veľmi dobre prepracovaný hodnotiaci systém, ktorý je naviazaný nielen na individuálnu, ale aj na tímovú výkonnosť a zohľadňuje tiež, ako sa ľudia správajú zo širšej perspektívy, napríklad ako sa starajú o rozvoj kolegov. Ako som vravel – vracajú sa k nám aj bývalí zamestnanci a to je pre nás najlepší signál, že ideme správnym smerom. Pozrite si viac informácií o možnostiach kariéry v Accenture Technology Solutions... alebo pošlite svoje CV na adresu recruitment.ba@accenture.com.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,2 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou

Predvianočný zhon je v plnom prúde a pri nákupoch zabúdame na starých rodičov.

Tlačové správy

Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska

Zážitkami nabitý poznávací zájazd vám predstaví všehochuť Thajského kráľovstva.

Tlačové správy

Moderný hotel, kde sa cítite ako doma

Obľúbený štvorhviezdičkový Hotel Impozant vo Valčianskej doline prešiel v tomto roku rozsiahlou rekonštrukciou.

Tlačové správy

Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave

Vedecká rada k 80. výročiu začatia výučby v stavebníctve a geodézii