INZERCIA

Sociálne siete a golfové kluby - čím skôr, tým lepšie

Interview portálu Golfbusinessnews.com s Adamom Robertsom a Samom Elderom zamerané na posúdenie dôsledkov stále sa zvyšujúcej prítomnosti sociálnych médií a celkovej digitálnej klímy.

Dvojica, ktorá nedávno získala cenu „PR Team of the year“ na Pre Shop Europe Awards,  z firmy Golf Marketing Services  poskytuje konzultácie týkajúce sa mediálnych stratégií pre také značky ako PING, BMW, Marriott či ECCO.  Teraz sú Adam a Sam  pripravení poskytnúť svoje know-how aj  európskym golfovým klubom, ktoré  potrebujú pomocnú ruku.
 
GBN: Všetky známe golfové značky už pochopili význam a dôležitosť sociálnych médií. Sú však naozaj  také zásadné aj pre golfové kluby?

Sam Elder:  V minulosti mnohí považovali  sociálne médiá za dočasný výstrelok, neskôr sa však jednoznačne ukázala ich sila a trvácnosť.  Ich skutočne globálne rozšírenie umlčalo aj tých najväčších skeptikov.  V súčasnosti sú na sociálnych médiách založené marketingové kampane mnohých výrobcov, pretože sú presvedčení,  že neexistuje mnoho  iných spôsobov ako naraz osloviť také veľké množstvo golfistov pri takých nízkych nákladoch.  Ak si toto uvedomíme, je jasné,  že tu existuje priestor pre golfové kluby akejkoľvek veľkosti, kedy by mali  využiť unikátne výhody efektívnej kampane s využitím  sociálnych médií.

Adam Roberts: Pamätám si na dobu, kedy si len málo golfových klubov uvedomovalo dôležitosť webovej stránky.  A ukážte mi  teraz klub, ktorý ju nemá! Verím, že rovnaká situácia bude v priebehu dekády aj so sociálnymi médiami. Všetko ukáže čas, ale ja osobne som o tom už teraz 100% presvedčený.

GBN: Stále však existuje skepsa voči sociálnym médiám. Myslíte si, že súvisí s vekom?

Sam Elder: Nepriamo áno, vek tu zohráva určitú úlohu.  Mnoho ľudí z brandže, mnoho riaditeľov si myslí,  že tieto platformy sú len "pre deti." Ak si ale zistíte fakty, pochopíte, že to tak nie je. Ľahko sa dá pozrieť napr. na profesionálov, tour hráčov  - Ian Poulter má  1,5 mil nasledovníkov, Luke Donald ich má 370 tis, Graeme McDowell  450 tis. Sú to ľudia, ktorí sú napr. na Twitteri extrémne aktívni.  Demografia týchto „followers“ zahŕňa golfistov všetkých vekových kategórií a bude len expandovať.

Zároveň je dôležité,  aby sa golfové kluby zamerali na mladších ľudí.  Tí sú často rýchlejší a šikovnejší vo využívaní  sociálnych médií  a to je treba brať ako veľkú príležitosť, kedy môžete okamžite a hromadne osloviť golfistov všetkých vekových kategórií pri veľmi nízkych nákladoch.

Sociálne médiá sú obzvlášť vhodné na oslovenie  trhového segmentu žien – potenciálnych hráčok.  Napríklad cez naše kontá  dokážeme osloviť  viac ako 10.000 žien, ale to je malá kvapka v mori. Hráčky ako Annika Sorenstam a Michelle Wie majú spolu viac ako 200 tis followerov...

GBN: Aké výhody môže golfovému klubu  priniesť efektívne využitie sociálnych médií ? Je treba brať v úvahu ašpirácie klubu, ciele o ktoré usiluje? 

Adam Roberts: Veríme, že sociálne médiá by mali byť súčasťou každodenných marketingových aktivít akéhokoľvek golfového klubu.  Kampaň je samozrejme treba dobre zacieliť, stanoviť si základnú stratégiu a s trochou pomoci  budú sociálne médiá pracovať pre vás.  Čo sa týka klientov, mali sme skutočne  rôznych – kluby, ktoré chceli zvýšiť green-fee, kluby,  ktoré potrebovali získať nových členov, či zvýšiť tržby v klubovej reštaurácii,  ale aj exkluzívne súkromné  kluby, ktoré mali iné ciele, napr. udržať si svojich členov, či zistiť ich mieru spokojnosti. Sociálne média môžu byť užitočné pre každého. Výhoda a veľký benefit týchto platforiem spočíva práve v tom, že sú flexibilné a prispôsobiteľné konkrétnym potrebám.

GBN: Viem si predstaviť, že pre zaneprázdnených manažérov je často nemožné nájsť si  čas na premýšľanie o sociálnych médiách.  Aké sú najčastejšie chyby, s ktorými ste sa stretli?

pokračovanie interview nájdete na www.golfonline.sk

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2 milióny čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME


Najčítanejšie správy na SME


Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Legendárna Transsibírska magistrála

19-dňové dobrodružstvo z Moskvy do Pekingu na slávnej železničnej trati.

Tlačové správy

Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá

Najväčší dopyt je momentálne o autá kategórie SUV

Tlačové správy

Vianočný bázar chalaňov

Aj tento rok na Stavebnej fakulte STU prebiehala vianočná zbierka.

Tlačové správy

Vianočné mecheche 2017

Dňa 5.12.2017 sa na Stavebnej fakulte STU v Bratislave uskutočnil ďalší ročník akcie s názvom Vianočné mecheche.