INZERCIA

Sú firmy, ktoré ponúkajú zaujímavú prácu aj v čase krízy

Šikovní ľudia, ktorí ovládajú okrem angličtiny ďalší cudzí jazyk, majú šancu pracovať pre zahraničných klientov priamo z Bratislavy

Šikovní ľudia, ktorí ovládajú okrem angličtiny ďalší cudzí jazyk, majú šancu pracovať pre zahraničných klientov priamo z Bratislavy

Na Slovensku máme viacero tovární, ktoré vyrábajú pre zahraničné trhy automobily, spotrebnú elektroniku či iný tovar. Menšia pozornosť sa venuje – a preto možno o nich tak veľa ľudí ani nevie – firmám, ktoré zo Slovenska vo veľkom exportujú služby. Jednou z nich je spoločnosť Accenture. Tá okrem softvérových služieb exportuje aj takzvané BPO služby (z anglického Business Process Outsourcing). Jej divízia pre outsourcing podnikových procesov sídli v bratislavskom biznis centre Apollo. Takmer päť stoviek ľudí sa odtiaľ stará o interné procesy podnikov z rôznych kútov Európy. Zabezpečujú pre nich napríklad obstarávanie, robia účtovníctvo, manažujú financie a starajú sa o ich klientov. Manažérka pre poskytovanie služieb v oblasti obstarávania (procurement) Alena Šimková približuje, ako sa divízia v ostatných rokoch zmenila a aké príležitosti tieto zmeny prinášajú súčasným aj budúcim zamestnancom.

Keď sme sa rozprávali s vašimi zamestnancami, spomínali, že outsourcingové centrum je dnes iné ako bolo pred piatimi rokmi. Čo všetko sa zmenilo?

Začnem tým, čo sa nezmenilo – už skoro desať rokov sa staráme takmer výlučne o zahraničných klientov z Európy. Mnoho vecí je však iných. Kým kedysi sme boli centrum zamerané na poskytovanie účtovných a finančných služieb, dnes sa polovica z päť stoviek ľudí venuje procurementu, čiže obstarávaniu. Druhá vec je, že sa nespoliehame na niekoľko veľkých zákaziek ako v minulosti, ale máme viac menších kontraktov. A napokon, veľmi dôležitý je aj postupný posun charakteru centra z čisto servisnej do, povedzme, konzultačnej roviny.

Ako sa tieto zmeny podpísali na vašom fungovaní?

Dnes sa už nesnažíme mať iba čoraz lepšie procesy, aby sme mohli klientom poskytnúť efektívnejšie základné služby, ale usilujeme sa priniesť im aj vyššiu pridanú hodnotu. Analyzujeme dáta, ktoré pri práci pre klienta máme k dispozícii a navrhujeme opatrenia, ktoré pomôžu jeho biznisu. Napríklad, na základe stavu skladových zásob vieme klientovi navrhnúť, ako zlepšiť pracovný kapitál. Alebo zisťujeme či má pre neho zmysel zaviesť zľavu za predčasné splatenie faktúr. Nie sú to veci, ktoré by nám plynuli z kontraktu, alebo by ich klient vyžadoval, no snažíme sa aktívne prichádzať s podobnými návrhmi a pomáhať tak v oblastiach, kde vidíme priestor na procesné či finančné zlepšenie situácie na klientovej strane.

Takýto posun zrejme zmenil aj prácu ľudí v centre, respektíve nároky na ľudí, ktorých hľadáte.

Iste, mnoho zamestnancov dnes v centre funguje inak ako v minulosti a naše nároky na potenciálnych uchádzačov sa tiež trošku zmenili. Keď sme fungovali na veľkých kontraktoch, robil človek neraz po celý deň jednu a tú istú monotónnu činnosť. Dnes zvyčajne nepíše od rána do večera objednávky alebo nespracúva faktúry, ale aj komunikuje s dodávateľmi a so zákazníkmi, vyjednáva a snaží sa dosiahnuť zľavy, alebo vymýšľa inovácie a hľadá, ako zvýšiť pridanú hodnotu pre klienta. Pri nábore preto kladieme dôraz nielen na znalosť cudzích jazykov, ktoré sú nevyhnutnou podmienkou, ale aj na to či je kandidát samostatný, flexibilný, aktívny a ochotný učiť sa nové veci.

Keď sa centrum mení a posúva viac do konzultačnej roviny, prináša to aj viac príležitostí pre kariérne napredovanie ľudí?

Áno, keďže projektov je viac a neustále pribúdajú nové, vzniká aj viac príležitostí pre obsadenie pozícií supervízorov, lídrov tímov či projektových manažérov. Okrem toho, chodia k nám pracovné ponuky aj z iných delivery centier, ktoré má Accenture po celom svete. Zamestnanci sa tak môžu uchádzať aj o tieto miesta, ktoré predstavujú najmä možnosť vycestovať na krátkodobý pobyt – povedzme od 1 do 12 mesiacov - do zahraničia, získať cenné skúsenosti prácou pre klientov iných centier v rámci Accenture a prípadne potom naspäť so sebou priniesť zaujímavé nápady či inšpirácie ako zlepšiť procesy. Samozrejme, nie každý je vhodný na to, aby sa stal lídrom tímu a nie každý má o to záujem. Sú ľudia, ktorým vyhovuje jasne nastavený proces a zadefinované činnosti, ktoré robia celý deň. Iní túžia viac po špecializácii a majú ambície vylepšovať procesy či zlepšovať služby zákazníkom. Ďalší zase vyhľadávajú kreatívne činnosti, chcú sa zúčastňovať strategických mítingov a brainstormingov. Dôležité je, že naše centrum dáva príležitosti pre rozličné role.

Ako posudzujete výkonnosť ľudí a ich predpoklady pre jednotlivé pozície?

Výkonnosť meriame zhruba spolovice produktivitou, to je časť hodnotenia, ktorú voláme „What“. Druhú polovicu tvorí časť „How“, kde posudzujeme inovačné aktivity, správanie jednotlivca v tíme, kolegiálnosť, komunikáciu, ochotu a flexibilitu. Čiže prvá časť je o biznis výsledkoch a druhá o ľudskosti a osobnom prístupe. Čo sa týka napredovania, každý zamestnanec si ročne nastavuje osobný plán rozvoja, kam sa chce posunúť. Organizujeme tiež kvartálne mítingy, na základe ktorých identifikujeme ľudí s potenciálom rásť a pomáhame im pripraviť sa na náročnejšie pozície, napríklad pri rozbiehaní nových projektov. Ak človek preukáže výborné výsledky, môže sa napríklad stať súčasťou tímu zodpovedného za presun procesov od klienta do Bratislavy a následne byť zodpovedný za vybudovanie a vedenie vlastného tímu.

Ako sa vám darí rásť nielen v konkurencii delivery centier iných krajín, ale aj v rámci spoločnosti Accenture, ktorá poskytuje outsourcing podnikových procesov z celého sveta?

Nie je to ľahké, ale ani nič nové – s konkurenciou sa pasujeme v ostatných rokoch čoraz viac. Naša odpoveď je kontinuálna snaha o vyššiu kvalitu a väčšiu pridanú hodnotu. Neustále našich ľudí vzdelávame. Nielenže ich spočiatku naučíme potrebným zručnostiam, ale neustále ich naďalej cez rozličné školenia, tréningy a akadémie aj rozvíjame. Keď sme boli viac orientovaní na účtovné operácie a potrebovali sme našu činnosť diverzifikovať, rozbehli sme akadémiu na procurement. Dnes máme napríklad čoraz viac tréningov zameraných na vedenie ľudí, lebo sa snažíme vychovávať si budúcich team lídrov alebo supervízorov. Keďže máme dobre prepracovaný systém vzdelávania, nachádzajú u nás uplatnenie nielen čerství absolventi univerzít, ale aj ľudia čo skončili strednú jazykovú školu, alebo externí vysokoškoláci, ktorí ovládajú cudzie jazyky. Čiže receptom na úspech je výchova a vzdelávanie ľudí, čo sa odráža na kvalite a hodnote našich služieb a na zvýšenej konkurencieschopnosti celého delivery centra.

Všetky informácie o možnostiach kariéry v divízii pre outsourcing podnikových procesov spoločnosti Accenture, ako aj o voľných pozíciách nájdu kandidáti na www.accenture.sk/bpo. Nevyhnutným minimom je samozrejme zaslanie životopisu na adresu recruitment.ba@accenture.com, na ktorú môžu kandidáti smerovať aj akékoľvek otázky týkajúce sa zamestnania v Accenture. Tí, ktorí sú na Facebooku môžu tiež kliknúť na Accenture na Slovensku.

 

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2 milióny čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Prihláste sa a vložte PR článok

Najčítanejšie tlačové správy


Najčítanejšie správy na SME


Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Moskva alebo Petrohrad?

Nezameniteľná atmosféra a lákavé atrakcie. Ktoré mesto zláka na spoznávanie vás?

Tlačové správy

Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?

Väčšina motoristov si nekupuje úplne nové autá, ale rozhodne sa pre lacnejšie, už jazdené vozidlá

Tlačové správy

Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni

Krátko po otvorení formátu KOCKA mini v Prešove otvára slovenská investičná skupina M-MARKET obchodné centrum aj v Starej Ľubovni.

Tlačové správy

Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu

HB Reavis, medzinárodný developer slovenského pôvodu, predstavuje svoj najnovší viacúčelový komplex Stanica Nivy na veľtrhu MAPIC.