INZERCIA

Zľavové portály zaznamenali 20%-ný medziročný nárast

V druhom kvartáli tohto roku zľavové portály zvýšili medziročný výkon o približne 20%, a to aj napriek postupnému úpadku a nedávnemu krachu shopcity.sk.

Zľavové portály zaznamenali 20%-ný medziročný nárast

V druhom kvartáli tohto roku zľavové portály zvýšili medziročný výkon o približne 20%, a to aj napriek postupnému úpadku a nedávnemu krachu shopcity.sk.

Aj napriek zdaniu, že zľavové portály dosiahli svoj vrchol koncom minulého roku, obrat trhu so zľavami neustále ďalej rastie. A to aj napriek nedávnemu krachu portálu shopcity.sk, ktorý ešte v prvom kvartáli 2013 bol trojkou na trhu, od apríla však už jeho pozícia klesala a za mesiac júl už nebol ani medzi top 15-timi portálmi na trhu.

Po miernejšom medziročnom raste v prvom kvartáli len o približne 10% sa tempo rastu trhu v druhom kvartáli zrýchlilo na dvojnásobok. Celkový obrat vo výške cca  10,7 mil. EUR sa pritom priblížil k rekordnému objemu predaja za 4. kvartál roku 2012, kedy sa cez zľavové portály predali služby a tovar v hodnote približne 11,8 mil. EUR. Ten však bol spôsobený tak, ako aj vo všetkých ostatných segmentoch, predvianočnými nákupmi spotrebiteľov. 

Ťahúňom rastu pobyty a dovolenky

Na uvedenom raste sa najviac podieľali pobyty. Tie si Slováci zvykli nakupovať cez portály nielen v rámci Slovenska, ale aj v okolitých krajín ako je Česko, kde vedie najmä Praha ako hlavná destinácia  a Maďarsko, kde sú hitom predovšetkým kúpeľné pobyty. Čoraz viac sú obľúbené najmä poznávacie zájazdy do najväčších európskych metropol ako je Paríž, Rím, Benátky, Krakov a pod. Postupne však medzi poznávacími pobytmi pribúdajú i také destinácie ako Je Petrohrad, Litva, Osvienčim či Plitvické jazerá v Chorvátsku alebo Istanbul. Týždenne cestovné kancelárie vypravia niekoľko autobusov na pobytové zájazdy so zákazníkmi sprostredkovanými zo zľavových portálov.

Podľa údajov z najväčšieho agregátora zliav zo zľavových portálov – www.zlavy.sme.sk, sprostredkujú zľavové portály hotelom a cestovným kanceláriám desiatky tisíc zákazníkov s ročným objemom rádovo 25 až 30 mil. EUR. Ide o približne 60% ročného obratu zľavových portálov, ktorý podľa odhadov zlavy.sme.sk dosiahne v roku 2013 celkovo hodnotu približne 50 mil. EUR.

Stabilizácia trhu

V rámci trhu si pozície za posledný polrok posilnili najmä jednotka a dvojka na trhu – ZlavaDna.sk a Zlavomat.sk, ktorých trhové podiely sa pohybujú približne na úrovni viac než 30, resp. 27 percentných bodov. Postavenie na trhu posilnila aj väčšina členov Slovenskej Asociácie Portálov Kolektívneho Nakupovania (SAPKN, www.sapkn.sk), ktorých trhový podiel dosahuje cca 16 percent. Samotné poradie najvýznamnejších portálov podľa obratu za 2. kvartál 2013 sa oproti predchádzajúcemu kvartálu menilo len mierne:

Top portály podľa obratu za 2. kvartál 2013:

1. ZlavaDna.sk

2. Zlavomat.sk

3. ZaMenej.sk (člen SAPKN)

4. Shopcity.sk

5. MoreZliav.sk (člen SAPKN)

6. Šetriza3.sk

7. Boomer.sk

8. CenyNaDne.sk (člen SAPKN)

9. PrimaZlavy.sk (člen SAPKN)

10. Jozko.sk

11. ZľavoDom.sk (člen SAPKN)

12. Slevotéka.sk

13. Newgo.sk

14. ZlavoveKupony.sk

V rámci rebríčka Top 10 portálov podľa obratu poskočili vyššie o 1 miesto na úkor konkurentov len ZaMenej.sk, MoreZliav.sk (členovia SAPKN) a Jozko.sk. Žiadne zásadné zmeny sa teda na trhu nezaznamenali, čo svedčí o tom, že po minuloročnej výraznej konsolidácii sa trhu stabilizoval.

A to aj napriek krachu portálu shopcity.sk, ktorý síce ešte v 2. kvartáli vďaka objemom predaja za apríl a máj bol na 4. priečke rebríčka, no už v júni, kedy sa objavili prvé informácie o jeho problémoch, jeho obrat výrazne poklesol. Vďaka snahám o záchranu a finančným injekciám potenciálnych investorov sa v spolupráci s konateľom Shopcity.sk, s.r.o. podarilo optimalizovať náklady a uspokojiť značnú časť veriteľov. Negatívny dopad krachu portálu v auguste bol teda oveľa menšieho rozsahu, ako by to bolo ešte v priebehu júna, kedy sa prvé problémy medializovali.

Po zániku shopcity.sk tak medzi top portálmi zostali hráči, resp. firmy, ktoré majú za sebou omnoho dlhšiu históriu, ako samotný zľavový trh (napr. ZlavaDna.sk, ŠetriZa3, CenyNaDne, Boomer), ďalej Zľavomat, za ktorým stojí medzinárodný holding a know-how, alebo portály zoskupené v asociácii, ktoré z pohľadu stability fungujú na princípe vzájomnej kontroly. Po minuloročnej konsolidácii, kedy zaniklo asi 40-50 menších zľavových portálov, ako aj tohtoročnom krachu hyperzlava.sk a shopcity.sk, sa tak trh prečistil a podľa všetkého stabilizoval. Výsledky za mesiac júl, kedy už shopcity.sk dosahoval z pohľadu trhu zanedbateľné predaje, hovoria dokonca o rekordnom mesačnom objeme predaja, ktorý zrejme prekonal i december 2012. Na podobné výsledky poukazujú predbežné čísla zo zlavy.sme.sk i za mesiac august.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2 milióny čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Prihláste sa a vložte PR článok

Najčítanejšie tlačové správy


Najčítanejšie správy na SME


Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku

Ľudské telo sa v priebehu života vyvíja. Najväčšie zmeny sú viditeľné u detí, ktoré sa menia doslova každým dňom.

Tlačové správy

Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien

„Dnes je Magda šťastná. Podarilo sa jej rozviesť, žije v byte, ktorý je v jej výlučnom vlastníctve.

Tlačové správy

Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek

Vianočné trhy na námestí pred košickým Auparkom otvorí v sobotu 25. novembra známa slovenská poprocková skupina Vidiek.

Tlačové správy

Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky

Už ich dostanete dokonca aj v Kauflande.