INZERCIA

Ako deťom vysvetliť hodnotu peňazí?

Deti sa môžu učiť spoznávať hodnotu peňazí už odmalička, a to prostredníctvom hravých aktivít a najmä vreckového.

Deti sa môžu učiť spoznávať hodnotu peňazí už odmalička, a to prostredníctvom hravých aktivít a najmä vreckového. Práve narábanie s vreckovým ich prirodzene naučí s peniazmi hospodáriť. Čím skôr začne dieťa skúšať kombinovať drobné centy, tým skôr sa bude vedieť postarať aj o väčšie sumy.

Dovoľte im zarábať

Ak deťom dávate peniaze len na to, aby mohli skočiť do obchodu a nakúpiť si sladkosti, nenaučíte ich mínať s rozumom a už vôbec nie šetriť. Ak dostávajú istý obnos vreckového pravidelne a automaticky, dajte im možnosť si k základnému vreckovému ešte niečo privyrobiť. Či už nadštandardnou pomocou v domácnosti alebo za splnenie iných úloh. Jedine práca, na ktorú musia vynaložiť isté úsilie, ich naučí vážiť si hodnotu peňazí.

Priraďovať deťom úlohy a následne ich za ich plnenie odmeňovať môžete teraz jednoducho a zábavne s online aplikáciou t∞points. Využívať ju môžete bezplatne, stačí len zaregistrovať seba a vaše deti na portáli teenfinio. Ak to navyše stihnete do 20.8.2014, vaše deti sa môžu zapojiť do súťaže o štýlové darčeky.

Nechajte ich, nech sa učia z vlastných skúseností

Aký by malo vreckové zmysel, ak by ste deti obmedzovali v tom, čo si môžu a nemôžu kúpiť? Iste, vás asi nepoteší, keď minú celé mesačné vreckové na hračku alebo tričko, ktoré aj tak rýchlo zničia. Na druhej strane, ak si na niečo, po čom túžia, poctivo šetria, ich radosť bude omnoho väčšia. Navyše budú na seba aj hrdé, že sa im to podarilo. Tieto skúsenosti budú pre nich v dospelosti neoceniteľné.

K zodpovednému nakupovaniu ich môžete viesť aj tým, že ich naučíte porovnávať ceny a sledovať atraktívne ponuky. Deti vo veku 8 až 14 rokov sa môžu stať členmi v novovzniknutom t∞club. Tým získajú stále zľavy a iné výhody nie iba v ich obľúbených obchodoch, ale aj v internetovom obchode t∞shop. V ňom nájdu okrem exkluzívnych produktov aj značkové darčekové poukážky za výhodné ceny. Len členovia t∞club si od 25.8.2014 do 28.08.2014 môžu vydražiť trendové produkty značky Apple.

Vzdelávať postupne deti o tom, ako používať peniaze, viesť ich k správnemu hospodáreniu a zároveň im byť v tom najlepším príkladom - to je skutočne to najlepšie, čo môžete v tejto oblasti svojim deťom dať. Okrem zdravého vzťahu k peniazom získajú zmysel pre nezávislosť, potrebnú sebadôveru a zodpovednosť.

Viac o programe teenfinio nájdete na www.teenfinio.sk.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,2 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €

Objednajte si SME.sk na 3 mesiace a zoberte zaujímavé čítanie na vašu dovolenku.

Tlačové správy

HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt

Spoločnosť nadobudla priestory pri stanici Farringdon West, kde postaví kancelársku budovu nad železničnou traťou Crossrail.

Tlačové správy

Ochrana pred tropickou horúčavou

Aj tepelná izolácia nám môže zachovať chladnú hlavu.

Tlačové správy

Keď Slováci krotia morský vietor

CrazyFly z Nemšovej je známa značka vo svete kiteboardingu.