INZERCIA

Youtuberstvo je už životný štýl. Poznáte domáce hviezdy?

Gogo, Moma alebo Expl0ited - to všetko sú mená, ktoré generácii 30+ asi nič nehovoria. Ide totiž o tzv. Youtuberov.

Gogo, Moma alebo Expl0ited - to všetko sú mená, ktoré generácii 30+ asi nič nehovoria. Ide totiž o tzv. Youtuberov.

Youtuberstvo je niečo ako životný štýl. Ide v podstate o nahrávanie videí na známy portál Youtube.com, kde je možné publikovať prakticky ľubovoľný obsah - od ukážok hrania PC a videohier, cez návody napríklad na obliekanie alebo imidž, až po názorové videá, kde sa prezentujú názory a postrehy. Stále nechápete, ako to môže fungovať? Nevadí, vysvetlíme vám to.

Slovenská scéna

U nás začal všetko GoGo s jeho kanálom zvaným GOGOMANTV. V ňom vlastne uverejňuje vlogy (video blogy) na všetky možné témy. Najskôr začínal tiež komentovaním a hraním hier, no dnes je jeho záber oveľa širší. Aktuálne má GoGo už viac ako 1,3 milióna tzv. sledovateľov, čiže ľudí, ktorí sa zaregistrovali, aby mohli dostávať novinky o jeho videách a pravidelne ich sledovať.

Hneď po ňom sa začalo doslova šialenstvo v tejto oblasti a aj u nás začali vznikať ďalší a ďalší tzv. Youtuberi. Tento pojem označuje človeka, ktorý sa cielene venuje natáčaniu rôznych videí a ich zverejňovaniu na webe Youtube.com. Medzi pomerne známych u nás patria napríklad aj Moma, ExplOited alebo Lady Zika. Všetky novinky o nich môžete nájsť napríklad aj na webe Najky.sk, ktorý sa tejto téme cielene venuje.

Svetoví Youtube majú bilióny

Aktuálne najúspešnejším Youtuberom na svete je švéd Felix Arvid Ulf Kjelberg, známy pod prezývkou PewDiePie, ktorý sa preslávil komentovaním hrania počítačových a videohier. Oproti slovenskej alebo českej scéne dosahuje absolútne neuveriteľné čísla - aktuálne má viac ako 39 miliónov „sledovateľov“ a jeho videá boli zobrazené a prehraté viac ako 10 biliónov krát.

Medzi veteránov svetovej scény Youtuberov patrí dvojica známa ako Smosh, ktorá je tvorená duom Ian Hecox a Anthony Padilla. Napriek tomu, že ide bezpochyby o jedných z najstarších Youtuberov, ich popularita neklesá a neustále prichádzajú s novými videami. Už sa nevenujú len parodovaniu video hier a popkultúry, ale aj videám z ich bežného života.

Treba však rovno povedať, že aj keď čísla, ktoré hovoria o popularite a úspešnosti svetových hráčov na tejto scéne, sú naozaj gigantické, preraziť na celom svete je neskutočne ťažké. Všetci, čo to dokázali, prejavili naozaj veľký talent, ale aj šikovnosť.

Rôzne názory na takýto druh „komunikácie“

Youtuberstvo v zahraničí bolo založený predovšetkým na tom, aby sa ľudia dostali do povedomia, ale zároveň aj na tom, aby im prinieslo zverejňovanie videí nejaký materiálny prospech. Na úvod stačilo získať peniaze za zobrazenie reklamy pri videách, ale hneď, ako sa stal Youtube slávnejším, mohol sa komerčne predať aj inak.

Z najprv hobby zábavky sa tak stali zrazu seriózne videá so zameraním na recenzie rôznych služieb a produktov, veľakrát aj so skrytou reklamou. Aby sme však naozaj nekrivdili tomuto životnému štýlu, faktom je, že drvivá väčšina Youtuberov neuvažuje až takto komerčne a ide im skôr o zábavu a vlastnú prezentáciu.

Psychológovia však upozorňujú, že v prípade extrémnych situácií môže prílišné naviazanie sa detí, ktoré Youtuberov najviac sledujú, končiť veľmi zle. Ak si zvyknú napríklad na to, že nemusia hrať PC hru, ale stačí si ju len pozerať na videu, zvyknú si na prílišnú pasivitu a na to, že sa nemusia rozhodovať, ale niekto iný rozhodne za nich. Ide však naozaj o príliš extrémnu situáciu.

Staňte sa aj vy Youtuberom!

Stať sa Youtuberom môže naozaj každý. Stačí si vytvoriť konto na Youtube, mať webkameru, prípadne software na nahrávanie všetkého, čo sa deje na vašom počítači na monitore. Potom si už len nájsť témy alebo činnosti, ktorým sa budete venovať a môžete ísť na to. Aj keď sa to zdá možno absurdné, v tomto máte absolútne „voľný trh“ - ak budete lepší, ako dnešné hviezdy, pokojne môžete preraziť!

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,2 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach

Ak si sporíte na dôchodok v DDS, každý rok môžete ušetriť v daňovom priznaní.

Tlačové správy

Nestíhate nakupovať darčeky?

Darujte svojim najbližším Ročné predplatné SME.sk

Tlačové správy

Riešenie kolízií áut - exkluzivní autokamera MiVue 766 WiFi

Mio MiVue 766 Wifi zaznamená jízdu senzorem Sony a s GPS, upozorní na nehody, má dotykový displej, upozornění na radary ad. funkce

Tlačové správy

Venujte na Vianoce darček plný informácií!

Darujte svojim najbližším hodnotné informácie po celý rok s predplatným SME.sk