SME

Vernosť k značke na Slovensku u jazdeniek nefrčí

Slovenský trh je vo veľa ohľadoch špecifický. Lojalita jednej značke je skôr výnimkou.

V zahraničí, hlavne v Spojených štátoch alebo vo Veľkej Británii sú vernosťou jednej konkrétnej značke povestní. Nedávno bol napríklad zverejnený prípad, kedy si istý pán Hodson z juhozápadného Anglicka kúpil už 14. vozidlo značky Mitsubishi za posledných 38 rokov. Na Slovensku to je s vernosťou výrobcovi o poznanie vlažnejšie.

Trhy na východ od nemeckých hraníc sú v mnohých ohľadoch špecifické a výrazne sa od tých západných líšia. Je to dané dlhodobou izoláciou od západného tovaru, autá nevylučujúc. Pred rokom 1989 bolo na trhu veľmi obmedzené množstvo automobilových značiek, ktoré sa zároveň zameriavali na minimum vyrábaných modelov. Zákazníci tak boli radi, že sa v rámci svojich finančných možností vôbec k nejakému autu dostali. Vyberať si mohlo iba pár vyvolených.

Dnes je situácia na trhu iná. Iba na Slovensku pôsobí cez päťdesiat automobilových značiek a zákazníci si tak majú z čoho vyberať. „I cez veľmi rôznorodú ponuku výrobcov zostávajú slovenskí zákazníci najviac verní značke z produkcie našich susedov – Škoda. Keď v našich autocentrách zákazník predáva škodovku a kupuje novšie auto, tak si v 34 % prípadov opäť vyberie vozidlo tejto značky,“ hovorí generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová. V rámci vernosti jednej značke automobilka z Mladej Boleslavi vedie. Celkom verní zostávajú zákazníci ešte nemeckému Volkswagenu a švédskemu Volvu. K obom značkám sa zákazníci vracajú v 26 % opätovného nákupu jazdenky.

Na opačnom konci sa objavuje Hyundai, Mercedes a Seat. Všetky tri značky si za prvý polrok tohto roka opätovne kúpilo menej ako desať percent zákazníkov, ktorí radšej zvolili z ponuky AAA AUTO vozidlo iného výrobcu. „Keď sa pozrieme na štatistiky za prvý polrok, tak si rovnakú značku kúpilo 21,7 % zákazníkov. O niečo viac lojálni sú naši českí susedia, tí si svoju pôvodnú značku zachovali 28,21 % prípadov. Výrazným ťahúňom pri tom u nich je domáca značka Škoda, ktorú si zákazníci znova zvolili v 46 %. Celkom verní zostávajú Česi ešte Volkswagenu a Toyote, u oboch značiek z viac ako 30 %. Obe krajiny sú však stále veľmi iné ako napríklad Nemci. Dá sa povedať, že stále hľadajú, čo im bude vyhovovať,“ dopĺňa Topolová.

Výnimku tvorí segment luxusných značiek a veteránov. Napríklad fanúšikovia nemeckej automobilky BMW si málokedy dokážu predstaviť, že by presadli za volant konkurenčnej značky. Rovnako tak zarytí priaznivci talianskych áut budú svojich plechových miláčikov hýčkať a nedajú na nich dopustiť.

Percento verných zákazníkov
Škoda34,0%
VW28,5%
Volvo26,3%
Ford22,4%
Audi21,3%
Citroen20,0%
Peugeot19,7%
Suzuki18,5%
BMW17,7%
Dacia15,8%
Opel14,8%
Renault14,0%
Alfa Romeo13,3%
Kia12,8%
Toyota11,4%
Fiat11,4%
Hyundai7,3%
Mercedes6,7%
Seat1,9%

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  4. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  5. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  6. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  7. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  2. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  3. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  4. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  5. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  6. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  7. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 708
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 669
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 5 211
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 4 103
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 115
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 916
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 387
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte 2 265
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Hľadáme ľudí, ktorí pocestujú od Himalájí po Amazóniu a budeme ich za to platiť.


INZERCIA 2 h

Podnikateľov môžu zaskočiť neuhradené faktúry zo silných exportných trhov.


INZERCIA 2 h

Architektonický unikát v dedine Alberobello navštevujú turisti z celého sveta.


INZERCIA 2 h
SkryťZatvoriť reklamu