SME

Jednoducho “wau" !

Range Rover Velar doslova ohúri dizajnom. Ale nie len ním...

(Zdroj: Land Rover)

Za vznikom Velaru treba hľadať medzeru medzi modelmi Evoque a Range Rover Sport. Tá bola totiž príliš veľká na to, aby pokryla všetkých potenciálnych zákazníkov. Samozrejme, vrátane tých, ktorí by k Range Roveru prešli od ostatných značiek. Tvorcovia si pritom položili otázku, ako najlepšie by zapôsobili na potenciálnych zákazníkov. Opoveď bola jasná: musí mať absolútne expresívny dizajn. Musí ohúriť každého, kto sa naň čo i len mihnutím oka pozrie. Ibaže si Velar pritom všetkom musí zachovať typické črty značky. Každému musí byť na prvý pohľad jasné, že stojí zoči-voči Range Roveru. Preto kapota prekrýva blatníky, preto je predný previs krátky a zadný zasa dlhší, preto má Velar mohutné „telo“, preto sa okolo celej karosérie ťahá jasne definovaná linka, preto je karoséria dvojfarebná... Všetky tieto prvky sú typické pre Range Rover. Svetlomety denného svietenia sú evolúciou starších typov – v podstate sú akoby ich zúžením. Samotné svetlomety môžu mať aj laserovú technológiu, ktorá dosvieti ďalej, ako je akýkoľvek rovný úsek cesty. Vysoký bočný profil karosérie odľahčujú dômyselné krivky. Mimochodom, kľučky dverí sú schované v karosérii a vysunú sa až po odomknutí auta. Zaujímavý je aj pohľad na Velar zozadu. Odtiaľ sa totiž jeho karoséria výrazne zužuje, čo na jednej strane opticky dynamizuje auto, na strane druhej zlepšuje jeho aerodynamiku. Jednoducho „wau“, krása!

Tri displeje

Ešte väčší „wau“ efekt na vás čaká v interiéri. Stredový panel tvoria dva samostatné displeje. Ten horný už poznáme – ovláda a zobrazuje funkcie zábavno-informačného systému, vrátane navigácie. Pod ním je nový šikmo uložený displej, ktorý slúži na ovládanie klimatizácie, vyhrievania, ventilácie a masáže sedadiel, a tiež auta ako takého – teda pohonu 4×4, resp. režimov, výšky podvozka atď. Digitálny môže byť dokonca aj prístrojový štít pred vodičom a rovno dodám, že priamo v zornom poli môžete mať aj plne farebný head-up displej. Takto vyzerá automobilová moderna. Grafika všetkých troch displejov je krásna.

Hor sa do výšin!

My sme si v Nórsku vyskúšali šesťvalcové verzie – benzínový (280 kW) aj dieselový (221 kW), ktoré zapôsobili nielen silou, ale aj kultúrou chodu. Okrem nich sú v ponuke ešte dvojlitrový benzín (184 kW) a dva rovnako veľké diesle (132 a 176 kW). Samozrejmosťou je vyspelý pohon všetkých štyroch kolies, o ktorého kvalite nás Land Rover presviedča pri každej prezentácii a ani pri Velari nesklamal. Vyslal nás totiž na samý vrchol lyžiarskeho strediska Strandafjellet, ktorý leží vo výške 1 042 m n. m., a to cestou, ktorou by som sa vybral leda tak Defenderom na zubatých pneumatikách. Strmé stúpanie, šotolinový podklad a kamene, miestami veľké ako konská hlava, by mi ničím iným sem nedovolili ísť. Ibaže my sme túto cestu-necestu zvládli Velarmi na dvadsaťdvojkách s cestnými pneumatikami. V každej situácii som cítil, ako dokonalo pracuje systém 4×4. Ako rýchlo a efektívne presúva hnaciu silu tam, kde ju treba najviac. To všetko v režime Gras & Gravel. Vzápätí som si pri brode overil, ako výborne funguje režim Auto, v ktorom sa motor, prevodovka aj pohon 4×4 bleskurýchlo automaticky prispôsobujú aktuálnym podmienkam, ktoré sa rýchlo menili. Jednoducho, aj Velar je plnokrvný Range Rover, ktorý sa pred nejakou tou off-roadovou prekážkou rozhodne nezľakne. Naopak, berie ju ako výzvu. Dodávam, že s oceľovým podvozkom je svetlá výška 213 mm, s pneumatickým môže byť až 251 mm. Čomu zodpovedá brodivosť 600, resp. 650 mm.

Velar je krásne auto, ktoré vám susedia, ale nielen oni, určite budú závidieť. A vy sa na neho môžete spoľahnúť vo všetkom čo si len zmyslíte. Splní vám rebelské chute na kľukatých okreskách (obzvlášť s aktívnym zadným diferenciálom) aj povinnosti okázalého otca alebo matky rodiny, urobí z vás hviezdu slávnostných večerí, dovezie na miesto vášho cieľa za akýchkoľvek podmienok – či už je to centrum mesta alebo chata na „konci sveta“. Viac informácií tu.

Načítavam video...

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 109
  2. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 9 763
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 773
  4. Každý piaty zomrie 8 671
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 782
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 724
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 507
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 3 028
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Onkologické ochorenia sú druhou najčastejšou príčinou hospitalizácií a úmrtí na Slovensku.


INZERCIA 7 h

Po pandémii, keď sa ekonomiky snažia oživiť a hľadajú stabilnú budúcnosť, digitálne meny ako Bitcoin opäť získavajú na význame.


INZERCIA 7 h

Nové číslo Historickej revue už v predaji aj s knižnou predplatiteľskou akciou.


INZERCIA 7 h
SkryťZatvoriť reklamu