Už nejaký čas sa vaše prevádzky prestavujú podľa nových štandardov. Čo je za zmenami a prečo teraz?
Vnímame, že naši zákazníci preferujú nielen čerstvosť, pohodlie a široký sortiment, ale aj možnosť rýchleho a efektívneho nákupu. Preto prinášame tzv. otvorený koncept. Zákazník sa tak po vstupe do predajne ocitá rovno v oddelení ovocia a zeleniny, za ktorým nasleduje pekáreň. Rozšírili sme uličky, znížili regály a odstránili stredovú regálovú stenu – pohyb v predajni je tak voľnejší.
Prečo sú súčasné regály nižšie?
Nižšia výška regálov 1,8m umožňuje väčší prehľad a zjednodušenú orientáciu. Sortiment sme po novom farebne a graficky odlíšili, aby zákazník vedel, kde akciový tovar hľadať. Dávame dôraz aj na regionálnych dodávateľov, ktorí majú špeciálne čelá regálov označené nadpisom „Z lásky k našim regiónom“.
Zákazník bol zvyknutý na drobné obchody, ktoré nachádzal u vás na prevádzke. Ako je to v súčasnosti?
Na každej predajni sa nachádzajú koncesionári, ktorí ponúkajú doplnkové služby. Každý z nás ocení, že môže všetko vybaviť na jednom mieste. Okrem toho by sme chceli, aby si zákazníci u nás nielen nakúpili, ale strávili aj prijemný čas pri káve či obede, preto sme zaviedli koncept „food court“.
Ako sú Vaše nové zmodernizované predajne priateľské k životnému prostrediu?
Na predajniach máme LED osvetlenie a chladiarenský nábytok je s dverami, ktoré zabezpečujú úsporu energii. Od roku 2013 používame systém rekuperácie, vďaka ktorej vyhrievame a chladíme predajňu cez výmenu tepla v procese chladiarenského zariadenia. Takto sa môžeme zriecť fossilných palív a prispievame k zníženiu produkcii CO2. V oddelení ovocia a zeleniny používame elektronické cenovky, čím šetríme papier. Do budúcna rozmýšľame nad viacerými projektmi.