SME

Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut

Záujem o zánovné autá neustále stúpa, za päť rokov predaje na Slovensku vzrástli o 53 percent

Je to už viac ako päť rokov, čo sa spoločnosť AAA AUTO rozhodla vyčleniť predaj zánovných a referenčných vozidiel v Českej republike a následne aj na Slovensku pod značku Mototechna, ktorú si ľudia pamätajú ako obchodníka s autami ešte z čias socialistického Československa. Trend nástupu záujmu o takmer nové vozidlá sa podarilo dobre zachytiť – za dobu svojej existencie Mototechna predala už 40 000 takýchto automobilov. Na Slovensku, kde tento rok Mototechna oslavuje päť rokov, záujem o zánovné autá nestále stúpa, v porovnaní s prvým rokom existencie predaje v minulom roku vzrástli o 53 %. Mototechna aktuálne ponúka vyše 360 áut najžiadanejších modelov a značiek, ktoré sú k dispozícii ihneď. Výber sa chystá ešte rozšíriť až na 500 vozidiel.

Mototechna využila medzeru na trhu a dopyt zákazníkov po zánovných autách dokázala využiť na budovanie úplne nového segmentu. „Keď sme sa rozhodovali, ako uviesť na trh samostatný segment zánovných vozidiel, mali sme šťastnú ruku pri výbere nostalgicky známej značky Mototechna, ktorú sme práve v tom čase získali. Značku si ľudia pamätajú ešte z dôb komunizmu, kedy bola symbolom pre nedostatkové nové autá, s dlhými radami ľudí so žiadankami o automobil. Komunikáciu sme okrem nostalgie postavili na kontraste – u nás sa dlhé rady samozrejme nestoja, nemusíte sa zapisovať do poradovníka. Jednoducho si vozidlo vyberiete a za pár hodín s autom odchádzate,“ hovorí generálna riaditeľka medzinárodnej siete autocentier AAA AUTO a značky Mototechna Karolína Topolová. Mototechna bola ako známy československý predajca áut súčasťou marketingového prieskumu v Českej republike, v ktorom sa s 89–percentami dostala medzi päť najznámejších „retro“ značiek. Umiestnila sa hneď za Kofolou, Tatrou a cestnými bicyklami Favorit. „Verím, že na Slovensku je Mototechna tiež stále veľmi populárna, keďže si ju mnohí ľudia stále pamätajú,“ uviedla Topolová.

Mototechna na Slovensku a v Českej republike za dobu svojej obnovenej existencie predala už 40 000 automobilov s parametrami blízkymi novým vozidlám, ale s cenou aj o 40 % nižšou. Priemerná cena automobilu predaného v Mototechne v minulom roku bola 12 932 eur a najčastejšie išlo o modely Škoda Fabia, Škoda Rapid a Kia Ceed. Najžiadanejšie automobily boli vo variante hatchback, s benzínovým pohonom, manuálnou prevodovkou a v bielej farbe. „V ponuke je viac ako 360 áut rôznych značiek ihneď k dispozícii na všetkých štrnástich pobočkách. Na rozdiel od dealerov nových áut, z Mototechny odchádzate v novšom vozidle, ktoré je stále v záruke a je k dispozícii ihneď a nečakáte niekoľko mesiacov, než sa automobil vyrobí. Mototechna ponúka aj výhodné možnosti financovania,“ hovorí Topolová.

„Aby sme si zaistili dostatočný prísun kvalitných zánovných vozidiel, spolupracujeme s autorizovanými autosalónmi, leasingovými spoločnosťami a ďalšími firemnými zákazníkmi. V zaisťovaní áut nám pomáha aj partnerstvo so Slovenským futbalovým zväzom (SFZ) a najvyššou futbalovou súťažou v Českej republike,“ doplnila Topolová. Takmer pred rokom a pol sa najväčší predajca jazdeniek spojil so SFZ, ktorý má k dispozícii 50 vozidiel - od hatchbackov po SUV-čka, napríklad Renault Megane, Kia Ceed, Kia Sportage, Škoda Octavia RS, BMW X5 či Škoda Superb, ktoré sa pravidelne menia. Za rok a pol spolupráce najazdili tieto vozidlá v SFZ už 1 600 000 km. „Spojenie Mototechny s futbalom prinieslo obom stranám nový priestor pre komunikáciu a futbaloví fanúšikovia vítajú napríklad fun zóny, ktoré pre nich Mototechna na zápasoch pripravuje,“ hovorí Topolová

Prostredníctvom značky Mototechna sú postupne zavádzané inovácie, na ktoré sa celá spoločnosť plánuje sústrediť a založila na to inovačné laboratórium AuresLab. Jeho cieľom je priniesť zákazníkom väčší komfort pri nákupe a predaji vozidiel prostredníctvom inovácií.

Najpredávanejšie zánovné modely áut v Mototechne za rok 2017

1.

Škoda Fabia

6.

Peugeot 208

2.

Škoda Rapid

7.

Opel Astra

3.

Kia Ceed

8.

Renault Clio

4.

Dacia Duster

9.

Dacia Sandero

5.

Kia Sportage

10.

Hyundai i30

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. dm podporila sumou 6 475 eur realizáciu projektu Základnej školy
  2. Na zdraví záleží
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  6. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  7. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  8. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 163
  2. Každý piaty zomrie 8 940
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 777
  4. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 7 603
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 801
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 733
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 509
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 2 835
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

dm podporila sumou 6 475 eur realizáciu projektu Základnej školy na ulici Eliáša Lániho v Bytči „EDUVITAL strecha“.


15m

Onkologické ochorenia sú druhou najčastejšou príčinou hospitalizácií a úmrtí na Slovensku.


INZERCIA 10 h

Po pandémii, keď sa ekonomiky snažia oživiť a hľadajú stabilnú budúcnosť, digitálne meny ako Bitcoin opäť získavajú na význame.


INZERCIA 10 h
SkryťZatvoriť reklamu