INZERCIA

Mladý Slovák má jazdené auto v priemere za 5 600 eur

Ľudia do 25 rokov si najčastejšie kupujú Škodovku. S rastúcim vekom si už autá vyberajú z viacerých značiek

Vozidlá značky Škoda sú pre slovenských vodičov najčastejšou voľbou pri kúpe jazdenky. Najviac si túto tradičnú značku vyberajú mladí vodiči vo veku do 25 rokov, ale s pribúdajúcim vekom ich záujem prechádza aj na iné modely. Mladí ľudia v priemere za vozidlo zaplatia 5 598 eur, zákazníci vo veku 45 až 54 rokov 7 480 eur. Vyplynulo to z dát spoločnosti AAA AUTO.

Jeden z najväčších predajcov automobilov v strednej a východnej Európe, ktorý v minulom roku len na Slovensku predal 18 000 áut, priniesol zaujímavú štatistiku porovnávajúcu trendy nákupu zákazníkov podľa veku. „Našimi najčastejšími zákazníkmi sú ľudia vo veku od 35 do 44 rokov, teda ekonomicky činní obyvatelia a často sú to rodičia. Zatiaľ čo mladí veľmi často siahajú po tradičnej českej značke Škoda a kupujú si automobily s priemernou cenou 5 598 eur, čím sú starší, tým viac posudzujú automobil z viacerých pohľadov a viac do neho investujú. Zaobstarávajú si mladšie, dobre vybavené autá s priemernou cenou 7 480 eur a pozerajú aj na doplnkové bezpečnostné prvky,“ uviedla generálna riaditeľka medzinárodnej siete autocentier AAA AUTO Karolína Topolová. Vďaka dobrej ekonomickej situácii sú zákazníci do automobilu ochotní vo všeobecnosti viac investovať. Priemerná cena áut, ktoré si zaobstarávajú zákazníci vo veku do 25 rokov, vzrástla za posledných 5 rokov o 697 eur, vo vekovej skupine 45 až 54 rokov sa cena za toto obdobie zvýšila dokonca o 1 184 eur.

Viac ako štvrtina zákazníkov najväčšieho predajcu jazdeniek u nás je vo veku 35 až 44 rokov. Až 36 % týchto zákazníkov si vyberá auto vo verzii hatchback, 25 % vo verzii kombi a 15 % SUV. Najobľúbenejšie sú vozidlá s naftovým motorom (53 %), s manuálnou prevodovkou (86 %) a v strieborno-šedej farbe (23 %).

Druhou najpočetnejšou skupinu zákazníkov AAA AUTO sú ľudia vo veku 25 až 34 rokov (22 %). Najobľúbenejšou verziou auta sú v ich prípade varianty hatchback (36 %) a kombi (29 %). Záujem o SUV v tejto kategórii narástol za 5 rokov viac ako dvojnásobne. Väčšina z týchto zákazníkov (54 %) siaha po aute v naftovom variante, 86 % s manuálom a 24 % v strieborno-šedej farbe.

Napriek tomu že, zákazníci vo veku do 25 rokov tvoria iba 12 % zákazníkov AAA AUTO, ich počet za posledných päť rokov vzrástol o 17 %. Mladí ľudia sú najväčším zástancom značky Škoda a najčastejšie si vyberajú vozidlá vo verzii hatchback (46 %) a kombi (26 %). Aj v prípade tejto skupiny zákazníkov výrazne vzrástol záujem o SUV, a to za 5 rokov až o 74 %. Najčastejšie si títo zákazníci vyberajú vozidlá s dieselovým motorom (53 %), v strieborno-šedej farbe (23 %) a s manuálom (90 %).

Preferencie modelov automobilov v sieti autocentier AAA AUTO podľa veku v roku 2017:

do 24 rokov

25 – 34 rokov

35 – 44 rokov

45 - 54 rokov

od 55 rokov

1

Škoda Octavia

Škoda Octavia

Škoda Octavia

Škoda Fabia

Škoda Fabia

2

Škoda Fabia

Škoda Fabia

Škoda Fabia

Škoda Octavia

Škoda Octavia

3

Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

Suzuki SX4

4

Volkswagen Golf

Ford Focus

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

Volkswagen Passat

5

Ford Focus

Volkswagen Golf

Opel Astra

Opel Astra

Citroen C3

6

Škoda Superb

Škoda Superb

Ford Focus

Ford Focus

Opel Astra

7

Audi A4

Opel Astra

Škoda Superb

Suzuki SX4

Volkswagen Golf

8

BMW 3

Renault Megane

Kia Sportage

Kia Ceed

Ford Focus

9

Seat Leon

Ford Mondeo

Volkswagen Touran

Nissan Qashqai

Nissan Qashqai

10

Ford Mondeo

Kia Ceed

Renault Megane

Kia Sportage

Dacia Duster

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,2 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy

Zateplenie šikmej strechy môže pokaziť aj profesionál, ak nedodržiava niekoľko zásadných pravidiel. Pozrite sa, ktoré to sú.

Tlačové správy

EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa

Ekonomická univerzita v Bratislave udelila čestnú vedeckú hodnosť doctor honoris causa Andreasovi Wörgötterovi

Tlačové správy

Company´s autumn in the High Tatras

A good teambuilding or a good training should fulfil four main points that determine its success.

Tlačové správy

V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli

Stanicu sme chceli zrekonštruovať za milión korún, stálo to desať.