INZERCIA

Martin Borguľa: Vizuálny smog nám prerástol cez hlavu

M.Borguľa poslal starostovi Starého Mesta R. Števčíkovi interpeláciu so žiadosťou o odstránenie reklamných plôch Starom Meste.

Podľa poslanca Martina Borguľu množstvo reklamných nosičov v celej Bratislave vrátane mestskej časti Staré Mesto dosahuje neúnosnú mieru a na vizuálny smog sa stále častejšie sťažujú aj samotní obyvatelia Starého Mesta.

„Začiatkom roka som medzi Staromešťanmi uskutočnil anketu, v ktorej som sa ich pýtal na ich názor – čo sa im v našej mestskej štvrti nepáči a čo by chceli zmeniť. Môj dotazník spokojnosti vyplnili stovky Staromešťanov, niekoľko problémov sa v nich nachádza opakovane a medzi nimi aj požiadavka na odstránenie reklamných plôch z verejných priestranstiev,“ povedal Martin Borguľa.

Poslanec vo svojej interpelácii žiada starostu o pasportizáciu nájomných zmlúv na reklamné plochy na území Starého Mesta, o poskytnutie informácie, na ktorých pozemkoch zverených do správy Starého Mesta sa reklamné zariadenia nachádzajú, ako aj o poskytnutie kópií zmlúv s reklamnými spoločnosťami s informáciou o možnostiach ich vypovedania.

„Mojím cieľom je, aby sme začali pracovať na postupnom vypovedaní súčasných nájomných zmlúv s reklamnými spoločnosťami. Ďalším krokom by malo byť zastavenie vydávania nových nájomných zmlúv,“ povedal Martin Borguľa.

Podľa poslanca príkladom, ako treba bojovať proti vizuálnemu smogu, môže byť mestská časť Vrakuňa, kde vojnu billbordom vyhlásil tamojší starosta Martin Kuruc. Jeho cieľom je postupne v horizonte troch rokov odstrániť všetky reklamné plochy na svojom území.

„Netreba sa toho báť. Vrakuňa je príkladom, že to ide. Treba na tom začať len systematicky pracovať. Možno sa nám v Starom Meste nepodarí odstrániť úpne všetky reklamné plochy, ale trúfam si povedať, že by sme postupne mohli odstrániť aspoň tie, ktoré stoja na pozemkoch zverených do správy mestskej časti, a to môže byť cca 80 % všetkých reklamných plôch. Vzhľad mnohých staromestských námestí a ulíc vrátane historického centra je dnes aj kvôli premrštenému množstvu reklamných plôch katastrofálny. Nie je to pre Bratislavu dobrá vizitka, preto je načase s vizuálnym smogom skoncovať,“ povedal na záver Martin Borguľa.

INTERPELÁCIA: odstránenie reklamných plôch v mestskej časti Bratislava – Staré Mesto

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,2 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA

BILLA tento rok oslavuje svoje 25-ročné pôsobenie na Slovensku, svojim zákazníkom sa rozhodla venovať ceny v hodnote 1 milión EUR.

Tlačové správy

Bardejov by mal byť konečne nezávislý

Nikdy som sa nemiešal do politiky viac, ako bolo nutné.

Tlačové správy

Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom

Luxusné európske a zaoceánske plavby sú oveľa dostupnejšie vďaka letenke v cene.

Tlačové správy

Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu

„Podporujem AlenuBašistovú, pretože som presvedčená, že svojimi skúsenosťami a vedomosťami, výrazne pomôže športu v Košiciach.“