INZERCIA

Štafetový tím na bratislavskom maratóne: Nešlo nám o super výkon

Niektorí bežci chodia na bratislavský maratón stráviť čas s priateľmi a kolegami. V čom sú iní v porovnaní s profi športovcami?

Pokriky z davu fanúšikov, úsmevy i bolestné pohľady bežcov, ktorí bežia do cieľa z posledných síl. Atmosféra, ktorá sa každoročne nesie naprieč celým ČSOB Bratislava Marathonom. Niektorí bežci na bratislavský maratón nechodia prekonávať rekordy, ale možno iba samých seba, pričom strávia čas s priateľmi a kolegami. V čom sú iní v porovnaní s profi športovcami?

Na ČSOB Bratislava Marathon išli tento rok behať i viacerí kolegovia z firmy bratislavského biznis centra spoločnosti Adient, ktorá na podujatí sponzorovala tiež jednu zo štafiet. Spojenie Adientu a najväčšieho bežeckého podujatia na Slovensku je vlastne úplne logické. Zamestnanci svetového lídra vo výrobe automobilových sedadiel majú pohyb skrátka v krvi. Aj tento rok sa spojili do mnohých tímov, pričom s jedným z nich sme sa aj porozprávali. Štvorica kolegov behala pod výstižným menom „Nie na čas“, ktoré už samé o sebe hovorí o tom, čo bolo ich cieľom.

Bežím prvý kvôli malému synovi

Kým u profesionálnych športovcov predchádza každému behu tvrdý tréning a stratégia rozloženia síl, bežci, ktorí športujú iba pre radosť a zdravie majú priority trochu inde. Štafetový tím „Nie na čas“, si dohodol poradie iba na základe toho, komu to ako vyhovovalo. Ján Mayer, jeden z členov tímu, sa napríklad rozhodol štafetový beh odštartovať kvôli tomu, aby ho pri tejto aktivite videl jeho obľúbený fanúšik. „Prvý úsek štafety som potreboval odbehnúť preto, aby ma stihol prísť povzbudiť aj malý syn ešte pred spánkom. Určovanie poradia v štafete nebolo veľmi o rozkladaní síl, skôr o tom, čo komu viac vyhovovalo.“

K výkonu ma motivujú najmä kolegovia

Štafeta je v porovnaní s klasickým behom výnimočná aj tým, že bežci nebehajú iba pre seba, ale nesú zodpovednosť za celý tím. „Pred behom mi kolovalo hlavou, že nebehám iba pre seba – keď sú tam aj ostatní traja bežci, tak musím trénovať,“ vysvetľuje Jánova spolubežkyňa Romana Michalková. Celkový úspech odbehnutej štafety sa totiž meria nie na základe času jednotlivcov, ale výsledného času celého tímu. A aj keď to môže najskôr znieť ako záťaž, naopak, spolubežci sa navzájom motivujú a dosahujú výkony, ktoré možno prekvapia ich samých. „Človeka to dosť ťahá dopredu, keď vidí, že okolo neho bežia aj ostatní ľudia – kolegovia, ktorých vidí každý deň za počítačom,“ dopĺňa ďalšia z členov tímu Juliana Mihálová.

Nabudúce chcem ísť na celý maratón

Profesionálni, amatérski aj príležitostní bežci majú však predsa niečo spoločné – pocity spojené s dobehnutím štafety či celého maratónu. Hrdosť, úľava, šťastie, alebo možno ešte silnejšia motivácia zabehnúť nabudúce dlhšiu trasu, prípadne vylepšiť svoj osobný rekord. „Mám jedného kolegu, ktorý zabehol celý maratón v celkom dobrom čase, tak sa ho plánujem opýtať na nejaké rady a možno budúci rok skúsim aj najnáročnejšiu disciplínu ČSOB Bratislava Marathonu. Je super, že nás Adient v týchto aktivitách podporuje a pravidelne organizuje spoločné behy,“ dodáva štvrtý člen tímu „Nie na čas“ Juliana Bocková.

Štafetový tím z firmy Adient nakoniec odbehol v čase 4:43:42 a skončil celkovo na 101 mieste zo 106 tímov. Aj keď to nebol najlepší výsledok, beh splnil svoj účel – priniesol dobrý pocit a motiváciu k lepšiemu výkonu budúci rok.

Prečo bratislavské biznis centrum spoločnosti Adient pravidelne podporuje beh ČSOB Bratislava Marathon – odpovedá senior HR manažérka firmy Adient, Barbora Záhradníková:

„Medzi našimi zamestnancami je veľa športových nadšencov, ktorí nás pred rokmi motivovali aj k podpore podujatia akým je ČSOB Bratislava Marathon. Rok od roku sa ho zúčastňuje čoraz viac našich ľudí, vďaka čomu sa u nás z behu stala už tradícia a zároveň zaujímavá teambuildingová aktivita. V štyroch rôznych disciplínach sa tento rok rozhodlo behať na ČSOB Bratislava Marathone až 120 našich zamestnancov, ktorých podporujeme aj v podobe štartovného.”

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,2 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA

BILLA tento rok oslavuje svoje 25-ročné pôsobenie na Slovensku, svojim zákazníkom sa rozhodla venovať ceny v hodnote 1 milión EUR.

Tlačové správy

Bardejov by mal byť konečne nezávislý

Nikdy som sa nemiešal do politiky viac, ako bolo nutné.

Tlačové správy

Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom

Luxusné európske a zaoceánske plavby sú oveľa dostupnejšie vďaka letenke v cene.

Tlačové správy

Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu

„Podporujem AlenuBašistovú, pretože som presvedčená, že svojimi skúsenosťami a vedomosťami, výrazne pomôže športu v Košiciach.“