Po úspešnom minulom ročníku, v ktorom získal projekt ocenenie Hermes Komunikátor roka 2017 sa tentokrát ČSOB zamerala na mladých ľudí.
Známy slovenský youtuber ExplOited a technologicky zameraný youtuber Yablko sa stali tvárami pokračovania kampane Digitálna inteligencia.
Najlepšou cestou, ako zostať bezpečnou bankou je mať dobrých klientov, ktorí sa správajú zodpovedne. Preto v novej kampani sa ČSOB rozhodla prostredníctvom týchto dvoch youtuberov ukazovať, ako môžu hackeri napáliť ľudí, na miestach, na ktorých by to ani nečakali.
„Pre ČSOB ako spoločnosť podnikajúcu vo finančnom sektore je téma bezpečnej správy financií prioritou. Dbáme na všetky pravidlá a dodržiavanie bezpečnostných kritérií tak, aby sme chránili peniaze klientov. Na to však potrebujeme aj pomoc z druhej strany, teda zo strany klientov. Uvedomujeme si, že ak vložíme energiu do ich edukácie, bezpečnosť ich peňazí sa zvýši. V tomto roku sme sa rozhodli osloviť aj mladšiu generáciu, nakoľko čoraz viac a viac začína narábať s modernými platobnými prostriedkami a táto téma sa ich určite týka“, hovorí Juraj Štefanovič, PR špecialista ČSOB.
„Preto sme sa rozhodli osloviť Expl0iteda a Yablka, s ktorými sme vytvorili seriál hackerských prankov (Hack Pranks), v ktorých sme chceli ukázať, ako si nedávame pozor na sociálnych sieťach a ako málo stačí a môžeme mať problém“, hovorí o kampani copywriter agentúry TRIAD Matúš Hliboký.
Namiesto klasickej reklamy vymyslela agentúra kampaň, ktorú tvorí séria videí a instastories vytvorených v spolupráci s Expl0itedom a Yablkom, aby stopercentne zapadli do konceptu ich YouTube kanálov. Aktuálne sú zverejnené štyri videá, ktoré majú dokopy 800 000 videní.
V druhej fáze kampane prídu Expl0ited a Yablko na stredné školy a budú vyučovať špeciálne pripravenú hodinu Informatiky na tému digitálnej bezpečnosti. Súčasťou tejto fázy bude aj súťaž pre stredné školy, ktoré môžu vyhrať počítačové vybavenie.
Odborným garantom projektu je spoločnosť ESET.