Výber vhodného a správneho názvu firmy patrí medzi prvé kroky, pred založením s.r.o.
Zlý a neúplný názov firmy môže zabiť aj ten najlepší podnikateľský plán ale platí to aj naopak, dobre vybraní názov firmy môže pomôcť aj priemernému biznis plánu.
V podnikateľskej sfére nájdeme dosť príkladov, keď jedna firma kúpila tú druhú práve preto, aby získala jej značku.
Bohužiaľ, tu neexistuje možnosť ako keď vyberáte meno pre psa, že otvoríte zvierací kalendár a vyberáte z veľkého množstva.
Je to len na Vás ale môžete sa inšpirovať už existujúcimi názvami firiem, ale tu hlavnú úlohu bude hrať vaša fantázia.
3. Zásady pri výbere názvu firmy:
1. Názov firmy by mal byť ľahko zapamätateľný
Odporúčame používať jednoslovné názvy, prijateľné sú dvojslovné. Viac ako dve slová neodporúčame z dôvodu že, zle sa pamätá a neskôr zistíte že s tým len problémy (napr. vyplňovanie formulárov, obchodných textov a pod.)
2. Názov firmy musí byť ľahko vysloviteľný
Preto si dajte pozor na skratky a na cudzie slová.
3. Myslite nato, kde bude podnikať a pôsobiť.
Ak podnikáte na Slovensku, vystačíte si s názvom, ktorý bude ľahko vysloviteľný v našom domácom prostredí. Ak plánujete preraziť aj v zahraničí, myslite na medzinárodný zrozumiteľný názov. Dajte si pozor na drobné detaily ako je napr. výslovnosť jednotlivých hlások v cudzích jazykoch.
Príkladom je napríklad hláska "H", ktorá sa v mnohých jazykoch buď vôbec nevyskytuje, alebo prinajmenšom nevyslovuje.
Odporúčame Vám pri tvorbe názvu firmy myslieť na tieto kroky :
- Overte si na obchodnom registri http://www.orsr.sk/ či váš nový názov firmy už neexistuje náhodou.
- Odporúčame aby ste si názov firmy , otestovali na vzorke ľudí, aby ste zistili ako reagujú.
- Overte si, či názov firmy nie už chránená ochranná známka v EU alebo v USA.
- Overte si, že daný názov je dostatočne odlišný, ľahko zapamätateľný a vysloviteľný.
- Overte si, že internetová doména pre váš názov firmy je voľná a dostupná aj v iných krajinách.