Už pol roka môžu Slováci požiadať o úver a otvoriť si účet v Tatra banke online bez toho, aby boli jej klientom a museli osobne navštíviť pobočku. Banka priniesla v máji tohto roka novinku Tvárová biometria, vďaka ktorej dokáže overiť nových klientov, ktorí zatiaľ túto banku nevyužívajú, a pritom nemusia chodiť osobne do pobočky.
Tvárová biometria zabodovala už v októbri na IT GALA,najprestížnejšom výročnom podujatí slovenskej komunity informačných technológií a telekomunikácií. Získala ocenenieIT projekt roka 2018. Rovnomenné ocenenie udelila Tvárovej biometrii aj Spoločnosť pre projektové riadenie a PMI Slovakia Chapter.
Už v novembri úspech novej technológie prekročil hranice Slovenska. Magazín Global Finance udelil Tatra banke ocenenie The World’s Best Digital Bank 2018v kategórii Najlepšia online ponuka produktovna celom svete (The World’s Best Online Deposit, Credit and Investment Product Offerings). Porota ocenila najmä inovatívny prístup k online poskytovaniu úverov a účtovnovým klientom a širokú škálu online produktov a služieb pre existujúcich klientov banky.
„Za prvý polrok sme získali cez Tvárovú biometriu tisíce nových klientov. Ide o vyše 20 % zo všetkých otvorených účtov. Otváranie účtu a poskytovanie úveru cez Tvárovú biometriu je však pre nás len prvým krokom k digitalizácii obsluhy. Do roku 2020 chceme presmerovať 30-50 % obsluhy klientov do alternatívnych kanálov.“ Vyjadrila sa hovorkyňa Tatra banky Zuzana Žiaranová.
Tatra banka dlhodobo určuje smer, aký sa na Slovenku inovácie v bankovníctve uberajú. V minulosti priniesla množstvo služieb, ktoré sa medzičasom stali pre klientov takmer samozrejmosťou. Telefonické overovanie hlasom, výbery z bankomatu mobilom aj bezpečné mobilné platby prostredníctvom aplikácie MobilePay už klienti využívajú na dennej báze. Uvidíme, ako sa banke bude dariť s Tvárovou biometriou.