INZERCIA

Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami?

Denné svietenie cez deň stačí. V hmle sa vždy zapínajú hmlovky. Nuž, nie je to také jednoduché. Stačí však používať zdravý rozum.

Najprv sa pozrime na (doslova) najpálčivejšiu tému: používanie zadných hmloviek. Zadné hmlovky slúžia na to, aby ste zvýraznili vaše vozidlo. Aj keď je fakt, že zákon dovoľuje ich používanie v daždi, snehu, hmle a za zníženej viditeľnosti, treba myslieť na ľudí okolo vás a vcítiť sa do ich kože. Hmlovky totiž za vami idúce autá nepríjemne oslepujú a ich svetlo sa v hmle „rozpíja“, čím ďalej obmedzuje viditeľnosť. Situácia je najhoršia v tme, keď sa vám hmlovka pred vami idúceho vozidla „vypáli do očí“ a aj keď sa vám ho podarí predbehnúť, pár sekúnd zostanete slepí. Málokedy býva taká hustá hmla, aby v tme nebolo včas vidieť klasické obrysové zadné svetlá.


Hmlovky odporúčame používať skôr cez deň na diaľnici a na rýchlostných cestách, kde hrozí, že za vami ide výrazne rýchlejšie auto a keď vás neskoro zbadá, nemusí stihnúť ubrzdiť. Zapnite si ich v hmle, ale aj v daždi, keď sa za autom tvorí hustý vodný sprej. Pri veľmi hustej hmle môžete samozrejme hmlovku spustiť aj v noci, dokonca aj v meste. Tu by sme sa však odporúčali riadiť jednoduchým pravidlom: Len čo za sebou zreteľne vidíte auto, hmlovku si vypnite! Ak vidíte vy jeho, vidí aj on vás a už ho na seba nemusíte upozorňovať.


Pozrime sa aj na obrysové svetlá. Moderné Volkswageny ich zapínajú na základe svetelných, ale aj dažďových senzorov. Ak je teda tma alebo prší, svetlá sa zapnú automaticky. Nie všetky autá však takúto funkciu majú a jazdiť v daždi na denných svetlách nestačí. Hmlu však zatiaľ nedokáže rozpoznať žiadne auto a v nej si musíte svetlá zapnúť manuálne, aj keď sedíte v modernom Touaregu vybavenom Matrix LED svetlami I.Q. Light.


V hmle vám žiaľ nepomôžu ani tieto supermoderné svetlá. Ich obrovský výkon sa totiž rozpije v „mlieku“ pred autom. Inak sú úžasné. Dokážu svietiť v diaľkovom režime a neoslepovať okolité autá. Chodcov a cyklistov, s ktorými hrozí zrážka, dokážu označiť silným lúčom svetla a chránia vás pred tým, aby vás oslepil ich vlastný odraz od dopravných značiek. Na hmlu má však Touareg iné riešenie: systém Night Vision. Nočnému videniu hmla nijako neprekáža a práve vďaka nemu môžete v hmle vidieť ďalej, než ktokoľvek bez tohto systému.

Viac informácií, článkov, testov a rád nájdete na www.volkswagenblog.sk.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,2 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?

Každé zastavenie výroby spôsobuje stratu. Ako predísť nečakaným výpadkom na výrobných linkách? Riešenie = prediktívna údržba.

Tlačové správy

Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea

Košice sú o krok bližšie k vízii smart city vďaka aplikácii Sám v múzeu.

Tlačové správy

Slovensko spieva koledy

Týždenníky MY pripravujú druhé pokračovanie predvianočnej kampane v desiatkach mestách a obciach na Slovensku.

Tlačové správy

Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave

V týždni od 10. – 14. decembra 2018 sa v Aule EU v Bratislave koná Ronald Coase Institute Workshop o inštitucionálnej ekonómii.