INZERCIA

Prieskum ukázal, podľa čoho si vyberáme servis. Cena nehrá rolu

82 % vodičov by uvítalo, ak by mali vlastného mechanika, a 28 % uprednostňuje neautorizovaný servis. Vedia, o čo tým prichádzajú?

O svoje vozidlo sa staráme

Návštevu servisného strediska netreba podceňovať, a zdá sa, že si to Slováci veľmi dobre uvedomujú. Podľa prieskumu totiž pravidelne navštevuje autoservis vyše 90 % slovenských vodičov.

Auto nepožičiame, no cudziemu človeku ho opraviť dáme

Málokto by zveril šoférovanie svojho vozidla človeku, ktorého nepozná, no v prípade autoservisu s tým Slováci problém nemajú.

Výsledky prieskumu totiž preukázali, že 27 percentám opýtaných nezáleží na tom, ktorému servisu zveria svoje auto a výhradne neautorizovaný servis uprednostňuje až 28 % vodičov. A to aj napriek tomu, že sa s takýmto druhom servisu spája viacero nevýhod. Tou najväčšou môže byť napríklad nedostatočná odbornosť.

„V prípade autorizovaného servisu je kvalifikácia technikov zabezpečená pravidelnými školeniami, ktoré sú zamerané na konkrétne úkony či modely,“ vysvetľuje rozdiel Branislav Škodáček, workshop manager Volvo Bory.

O čo prichádzame?

Profesionálna a kvalitne odvedená práca je len jeden z mnohých faktorov, ktoré nie sú pre neautorizované a garážové servisy úplnou samozrejmosťou. Na rozdiel od nich je práca autorizovaného strediska normovaná výrobcom, čo je zárukou, že s vaším vozidlom bude servis manipulovať podľa predpísaných technologických postupov.

Využívať pri tom budú iba originálne diely a certifikované náradie, ktorých vývoj podlieha rovnakým pravidlám ako výroba samotných vozidiel.

Servis a údržba vozidla sa už dnes nespája iba s výmenou oleja, pneumatík či filtra. Súčasné automobily sú technologicky čoraz vyspelejšie, no s neaktuálnym softvérom zbytočne „starnú“.

„Aktualizácia softvéru v aute je možná len v autorizovanom servise, kde sú všetky riadiace jednotky vozidla updatenuté na najvyšší level. V rámci nášho servisu je tento úkon automatický a bezplatný, takže každé auto, ktoré navštívi servis Volvo Bory, odchádza s najnovším softvérom,“ dodáva Škodáček.

V prospech autorizovaného autoservisu hrá tiež kvalitná diagnostika. Tá dokáže odhaliť aj vážnejší problém, ktorý nie je na prvý pohľad zrejmý.

Keďže neautorizovaný servis pre rôzne značky nepodlieha predpísanému servisnému postupu, jeho mechanici sa zamerajú len na poruchu, s ktorou za nimi prídete. Majitelia nových automobilov sa teda bez autorizovaného servisu ďaleko nepohnú, čo v istých prípadoch môže platiť doslovne.

Po nehode jedine do autorizovaného

Nedostačujúcu kvalitu ponúkaných služieb garážmajstrov si uvedomuje aj samotný štát. Vyplýva to zo zmien, podľa ktorých musí byť každé poistené auto po nehode opravené výhradne v certifikovanom mieste opravy.

Takýmto miesto môže byť práve autorizovaná „opravovňa poskytujúca opravy vozidiel vykonávané spôsobom, ktorý z bezpečnostného a environmentálneho hľadiska určil výrobca vozidla a ktorá má prístup k informáciám o opravách a údržbe výrobcu vozidla.“

Servis musí byť zároveň certifikovaný nezávislým národným profesijným združením, ktoré je členom Európskej asociácie pre predaj a opravy motorových vozidiel CECRA.

Navštíviť overený servis musíte v prípade „škodovej udalosti, ktorá mala vplyv na hlavné bezpečnostné prvky vozidla, ako sú zavesenie kolies, deformačné zóny, systémy airbagov, riadenie alebo brzdy,“ píše sa v návrhu, ktorého zavedenie bude Cech predajcov a autoservisov Slovenskej republiky postupne realizovať do 1. januára 2020.

Záleží nám na osobnom prístupe

Dalo by sa očakávať, že pri výbere autoservisu zohráva najdôležitejšiu úlohu včasná oprava a dostupnosť termínov. Až tretina šoférov (33 %) sa však rozhoduje najmä podľa recenzií a odporúčaní známych.

Samotná rýchlosť opráv je dôležitá pre necelých 6 % vodičov a podľa ceny opráv sa rozhoduje 8 % zúčastnených. Značne viac prihliadame na lokalitu servisu, ktorá je významným faktorom pre 13 % šoférov.

Viac ako štvrtina zo všetkých zapojených vodičov (28 %) označila ako najdôležitejší faktor pri výbere osobný prístup autoservisu. Aby ste to dosiahli, vaším automechanikom nemusí byť len váš sused či známy.

Volvo prichádza so servisom novej generácie, v ktorom si zakladá práve na osobnom prístupe medzi zákazníkom a personálom. „Vo Volvo Personal Service už nenájdete prijímacieho technika, ktorý bol spojkou medzi zákazníkom a dielňou. Každý klient teraz dostane vlastného mechanika, s ktorým komunikuje osobne,“ vysvetľuje Branislav Škodáček z Volvo Bory.

Vďaka tomu nedochádza k skresleniu informácií, pretože mechanik dostáva opis problému priamo z prvej ruky. Platí to aj opačne. „Tohto osobného technika má klient počas celej životnosti svojho auta,“ dodáva.

Rovnaká kvalita, no o polovicu rýchlejšie

Zmena, ktorú Volvo prináša, sa okrem lepších vzťahov prejavila aj na úspore času. Na jednom vozidle totiž súčasne pracujú dvaja mechanici, čím sa trvanie servisných procedúr skráti na polovicu.

Bežný servis, ktorý by trval 90 minút, sa tak zvládne urobiť za 45 minút. A to aj s umytím vozidla.

A keďže Volvo Bory berie servis áut naozaj osobne, stará sa o ne aj na diaľku. Prečítajte si ich rady na stránke volvo.topautobratislava.sk/servis.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,4 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Tip na aukciu: 15 objektov, kde sa dá rozbehnúť biznis

Spoločnosť Stredoslovenská energetika Holding, a. s. predáva na strednom Slovensku niekoľko zaujímavých nehnuteľností.

Tlačové správy

Energetici rozsvecujú Svetielko nádeje

Občianske združenie Svetielko nádeje už 17 rokov pomáha zlepšovať život detí a mladistvých s onkologickým ochorením.

Tlačové správy

Noerr appoints a new national counsel starting from 2019

Noerr has promoted experienced lawyer, Martin Ťupek to national counsel from 1 January 2019.

Tlačové správy

Gansberg: Každý deň v objatí komfortu

Prvky bytového štandardu sú zásadnou súčasťou luxusného bývania. O tom niet pochýb.