SME

Rozhodujú činy!

Kaufland verí, že rozhodujú činy. Zodpovedne sa správa vo viacerých sférach.

Kaufland verí, že rozhodujú činy. Ľuďom v núdzi pomáha nielen zbierkou potravín, ale aj podporou terénnych sociálnych služieb Slovenského červeného kríža (SČK). Podporuje aj domácich dodávateľov a farmárov, a prináša plody ich práce priamo na svoje pulty. Zodpovedne vyberá certifikované a ekologické produkty. Stavia ekologické prevádzky a ekologické riešenia uprednostňuje v každej oblasti. Ochrana životného prostredia je pre Kaufland prioritou. Váži si svojich zamestnancov a stará sa o ich zdravie.

Pomoc ľuďom v núdzi

V rámci stratégie spoločenskej zodpovednosti pomáha Kaufland viacerými dobrými skutkami. Už po piatykrát v minulom roku zorganizoval v spolupráci so Slovenským Červeným krížom potravinovú zbierku „Pomáhame potravinami “. Vďaka nej sa spoločne podarilo darovať ľuďom v núdzi viac ako 209 ton potravín a pomôcť tak viac ako 11 000 rodinám po celom Slovensku. Ďalším významným projektom je podpora terénnych sociálnych služieb Slovenského Červeného kríža. Jeho hlavným cieľom je rozšíriť predovšetkým prepravné a opatrovateľské služby SČK po celom Slovensku a znížiť sociálnu izoláciu ľudí v núdzi. V rámci tohto projektu získal SČK už 10 špeciálne upravených vozidiel na zabezpečenie a skvalitnenie svojej prepravnej služby. Ďalších 20 000 € venovala spoločnosť na vzdelávanie detí v detských domovoch vďaka projektu „Daruj úsmev dvakrát“. K dobrým skutkom sa snaží motivovať nielen svojich zamestnancov, ale aj širokú verejnosť – „Divadelná kvapka krvi“ je toho dôkazom.

Životné prostredie

Spoločnosť Kaufland si uvedomuje dopad svojej podnikateľskej činnosti na životné prostredie a aktívne sa zasadzuje za jeho ochranu. Preto pristúpila aj k znižovaniu spotreby plastov! Do roku 2025 zníži ich spotrebu minimálne o 20% vo všetkých krajinách, v ktorých pôsobí a zabezpečí 100% recyklovateľnosť obalov výrobkov svojich privátnych značiek. Do konca roku 2019 vyradí z ponuky plastové nápojové slamky privátnych značiek, jednorazový plastový riad a vatové tyčinky do uší. Ako prvý z obchodných reťazcov v roku 2017 úplne vyradil z predaja najviac predávanú igelitovú tašku a dnes v ponuke reťazca zákazníci nájdu iba tašky, ktoré boli vyrobené s ohľadom na životné prostredie. Či už je to textilná taška z biobavlny, alebo taška z PET fliaš, či z recyklovaných materiálov s certifikátomBlue angel. Od 2013 stavia ekologické predajne, ktoré pomocou systému rekuperácie vykuruje v zimnom aj letnom období výlučne odpadovým teplom z chladiacich regálov. Zbiera a triedi materiál ako papier, lepenku, kartonáž, fólie, drevo, polystyrén, prenosné batérie, bioodpad a šrot, aby ich po použití dodal na recykláciu.

Podpora slovenskej produkcie

Slovenská pôda má výborné vlastnosti na pestovanie ovocia a zeleniny. Vďaka spolupráci s viac než 200 farmármi, ktorí jej prírodné vlastnosti naplno využívajú, Kaufland dokáže ponúknuť počas celého roka čerstvú domácu zeleninu a ovocie . Okrem lokálneho ovocia a zeleniny nájdu zákazníci na pultoch jeho predajní aj lokálne produkty, či slovenské výrobky pôvodnej receptúry „Z lásky k tradícii“. Tento produktový rad prináša tradičné, poctivé mliečne a údenárske výrobky od domácich producentov, vyrobené zo surovín pochádzajúcich výlučne zo Slovenska. Vďaka spolupráci a podpore malých lokálnych výrobcov sa rozvíjajú nielen regióny, ale aj menší dodávatelia môžu rásť. A čo slovenské mäso? Viete, kedy je naozaj 100 % slovenské? Práve vtedy, keď sa celý proces od chovu až po balenie uskutočňuje na území Slovenskej republiky. Od októbra 2018 Kaufland ponúka na svojich pultoch 100 % slovenské hovädzie mäso.

Zodpovedný sortiment

Kaufland ako zodpovedný predajca ponúka svojim zákazníkom ekologické a certifikované výrobky, ako napríklad produkty s EÚ Bio pečaťou, MSC, FSC certifikátom, či s označením Fairtrade. To garantuje férové obchodné podmienky, dodržiavanie ľudských a pracovných práv, ako aj šetrnosť k životnému prostrediu pre producentov a pestovateľov z rozvojových krajín. Myslí aj na vegetariánov a vegánov, a ponúka produkty bez obsahu živočíšnych látok. Sú označované ochrannou známkou Európskej vegetariánskej únie, pečaťou V-Label, ktorá sa nachádza napríklad aj na privátnej značke K-take it veggie . Pre zákazníkov trpiacich rôznymi intoleranciami ponúka bezlaktózové alebo bezlepkové výrobky s označením Lactosefree alebo Glutenfree. Keďže dôležitá je nielen ochrana prostredia, ale aj zdravie a bezpečnosť nás samotných, v sortimente sa nachádzajú aj výrobky označené ako Sustainable Cleaning, ktoré kožu ani pľúca neatakujú výparmi z agresívnych parfumovaných prostriedkov.

Ako zodpovedná firma sa Kaufland rozhodol, že do roku 2021 zredukuje obsah cukru, soli a tuku v priemere až o pätinu v približne 300 výrobkoch svojich privátnych značiek. A to výhradne formou zníženia ich obsahu, bez použitia akýchkoľvek náhradných látok. Taktiež sa zaviazal, že od doku 2025 nebude ponúkať vo svojich predajniach vajcia z klietkového chovu a nebude ich používať na výrobu vlastných cestovín či pekárenských výrobkov.

Zamestnanci

Tí tvoria skutočné DNA firmy, a preto je nesmierne dôležité starať sa nielen o nich, ale aj o ich zdravie. Preto Kaufland zaviedol tzv. ovocné štvrtky. Cez program Multisport zase motivuje svojich zamestnancov k pravidelnému pohybu a relaxácii. Popri tom ponúka množstvo rôznych benefitov: možnosť pravidelného vzdelávania, vernostné dovolenky, sabatical, spoločné akcie a podujatia a ďalšie finančné a nefinančné odmeny. Novinkou sú grantové programy, prostredníctvom ktorých sa spoločnosť rozhodla ešte viac podporiť svojich zamestnancov a ich rodiny. Mamičkám a oteckom počas materskej alebo rodičovskej dovolenky a po nej ponúka možnosť práce na skrátený úväzok. V duchu motta rozhodujú činy Kaufland motivuje vlastných zamestnancov aj k rôznym formám dobrovoľníctva, pravidelne sa napríklad zúčastňujú aktivít v rámci projektu „Naše mesto“.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. dm podporila sumou 6 475 eur realizáciu projektu Základnej školy
  2. Na zdraví záleží
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  6. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  7. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  8. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 181
  2. Každý piaty zomrie 9 068
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 778
  4. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 6 860
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 808
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 733
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 509
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 2 754
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

dm podporila sumou 6 475 eur realizáciu projektu Základnej školy na ulici Eliáša Lániho v Bytči „EDUVITAL strecha“.


1 h

Onkologické ochorenia sú druhou najčastejšou príčinou hospitalizácií a úmrtí na Slovensku.


INZERCIA 11 h

Po pandémii, keď sa ekonomiky snažia oživiť a hľadajú stabilnú budúcnosť, digitálne meny ako Bitcoin opäť získavajú na význame.


INZERCIA 11 h
SkryťZatvoriť reklamu