SME

Rozhodujú činy!

Kaufland verí, že rozhodujú činy. Zodpovedne sa správa vo viacerých sférach.

Kaufland verí, že rozhodujú činy. Ľuďom v núdzi pomáha nielen zbierkou potravín, ale aj podporou terénnych sociálnych služieb Slovenského červeného kríža (SČK). Podporuje aj domácich dodávateľov a farmárov, a prináša plody ich práce priamo na svoje pulty. Zodpovedne vyberá certifikované a ekologické produkty. Stavia ekologické prevádzky a ekologické riešenia uprednostňuje v každej oblasti. Ochrana životného prostredia je pre Kaufland prioritou. Váži si svojich zamestnancov a stará sa o ich zdravie.

Pomoc ľuďom v núdzi

V rámci stratégie spoločenskej zodpovednosti pomáha Kaufland viacerými dobrými skutkami. Už po piatykrát v minulom roku zorganizoval v spolupráci so Slovenským Červeným krížom potravinovú zbierku „Pomáhame potravinami “. Vďaka nej sa spoločne podarilo darovať ľuďom v núdzi viac ako 209 ton potravín a pomôcť tak viac ako 11 000 rodinám po celom Slovensku. Ďalším významným projektom je podpora terénnych sociálnych služieb Slovenského Červeného kríža. Jeho hlavným cieľom je rozšíriť predovšetkým prepravné a opatrovateľské služby SČK po celom Slovensku a znížiť sociálnu izoláciu ľudí v núdzi. V rámci tohto projektu získal SČK už 10 špeciálne upravených vozidiel na zabezpečenie a skvalitnenie svojej prepravnej služby. Ďalších 20 000 € venovala spoločnosť na vzdelávanie detí v detských domovoch vďaka projektu „Daruj úsmev dvakrát“. K dobrým skutkom sa snaží motivovať nielen svojich zamestnancov, ale aj širokú verejnosť – „Divadelná kvapka krvi“ je toho dôkazom.

Životné prostredie

Spoločnosť Kaufland si uvedomuje dopad svojej podnikateľskej činnosti na životné prostredie a aktívne sa zasadzuje za jeho ochranu. Preto pristúpila aj k znižovaniu spotreby plastov! Do roku 2025 zníži ich spotrebu minimálne o 20% vo všetkých krajinách, v ktorých pôsobí a zabezpečí 100% recyklovateľnosť obalov výrobkov svojich privátnych značiek. Do konca roku 2019 vyradí z ponuky plastové nápojové slamky privátnych značiek, jednorazový plastový riad a vatové tyčinky do uší. Ako prvý z obchodných reťazcov v roku 2017 úplne vyradil z predaja najviac predávanú igelitovú tašku a dnes v ponuke reťazca zákazníci nájdu iba tašky, ktoré boli vyrobené s ohľadom na životné prostredie. Či už je to textilná taška z biobavlny, alebo taška z PET fliaš, či z recyklovaných materiálov s certifikátomBlue angel. Od 2013 stavia ekologické predajne, ktoré pomocou systému rekuperácie vykuruje v zimnom aj letnom období výlučne odpadovým teplom z chladiacich regálov. Zbiera a triedi materiál ako papier, lepenku, kartonáž, fólie, drevo, polystyrén, prenosné batérie, bioodpad a šrot, aby ich po použití dodal na recykláciu.

Podpora slovenskej produkcie

Slovenská pôda má výborné vlastnosti na pestovanie ovocia a zeleniny. Vďaka spolupráci s viac než 200 farmármi, ktorí jej prírodné vlastnosti naplno využívajú, Kaufland dokáže ponúknuť počas celého roka čerstvú domácu zeleninu a ovocie . Okrem lokálneho ovocia a zeleniny nájdu zákazníci na pultoch jeho predajní aj lokálne produkty, či slovenské výrobky pôvodnej receptúry „Z lásky k tradícii“. Tento produktový rad prináša tradičné, poctivé mliečne a údenárske výrobky od domácich producentov, vyrobené zo surovín pochádzajúcich výlučne zo Slovenska. Vďaka spolupráci a podpore malých lokálnych výrobcov sa rozvíjajú nielen regióny, ale aj menší dodávatelia môžu rásť. A čo slovenské mäso? Viete, kedy je naozaj 100 % slovenské? Práve vtedy, keď sa celý proces od chovu až po balenie uskutočňuje na území Slovenskej republiky. Od októbra 2018 Kaufland ponúka na svojich pultoch 100 % slovenské hovädzie mäso.

Zodpovedný sortiment

Kaufland ako zodpovedný predajca ponúka svojim zákazníkom ekologické a certifikované výrobky, ako napríklad produkty s EÚ Bio pečaťou, MSC, FSC certifikátom, či s označením Fairtrade. To garantuje férové obchodné podmienky, dodržiavanie ľudských a pracovných práv, ako aj šetrnosť k životnému prostrediu pre producentov a pestovateľov z rozvojových krajín. Myslí aj na vegetariánov a vegánov, a ponúka produkty bez obsahu živočíšnych látok. Sú označované ochrannou známkou Európskej vegetariánskej únie, pečaťou V-Label, ktorá sa nachádza napríklad aj na privátnej značke K-take it veggie . Pre zákazníkov trpiacich rôznymi intoleranciami ponúka bezlaktózové alebo bezlepkové výrobky s označením Lactosefree alebo Glutenfree. Keďže dôležitá je nielen ochrana prostredia, ale aj zdravie a bezpečnosť nás samotných, v sortimente sa nachádzajú aj výrobky označené ako Sustainable Cleaning, ktoré kožu ani pľúca neatakujú výparmi z agresívnych parfumovaných prostriedkov.

Ako zodpovedná firma sa Kaufland rozhodol, že do roku 2021 zredukuje obsah cukru, soli a tuku v priemere až o pätinu v približne 300 výrobkoch svojich privátnych značiek. A to výhradne formou zníženia ich obsahu, bez použitia akýchkoľvek náhradných látok. Taktiež sa zaviazal, že od doku 2025 nebude ponúkať vo svojich predajniach vajcia z klietkového chovu a nebude ich používať na výrobu vlastných cestovín či pekárenských výrobkov.

Zamestnanci

Tí tvoria skutočné DNA firmy, a preto je nesmierne dôležité starať sa nielen o nich, ale aj o ich zdravie. Preto Kaufland zaviedol tzv. ovocné štvrtky. Cez program Multisport zase motivuje svojich zamestnancov k pravidelnému pohybu a relaxácii. Popri tom ponúka množstvo rôznych benefitov: možnosť pravidelného vzdelávania, vernostné dovolenky, sabatical, spoločné akcie a podujatia a ďalšie finančné a nefinančné odmeny. Novinkou sú grantové programy, prostredníctvom ktorých sa spoločnosť rozhodla ešte viac podporiť svojich zamestnancov a ich rodiny. Mamičkám a oteckom počas materskej alebo rodičovskej dovolenky a po nej ponúka možnosť práce na skrátený úväzok. V duchu motta rozhodujú činy Kaufland motivuje vlastných zamestnancov aj k rôznym formám dobrovoľníctva, pravidelne sa napríklad zúčastňujú aktivít v rámci projektu „Naše mesto“.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 704
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 529
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 225
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 753
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 005
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 858
  7. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 7 689
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 562
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Pláže biele a jemné ako múka a miesta, kde sa mieša vôňa mora s arómou miestnych plodov.


INZERCIA 1 h

Objavte ako Nesto dokáže meniť susedov na silné priateľstvá.


INZERCIA 15 h

Obľubujú ho cyklisti, bežci, romantici aj fanúšikovia histórie. Cyklomost slobody je plný zaujímavostí a stojí za rodinný výlet.


24 h
SkryťZatvoriť reklamu