SME

Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii

Exotické destinácie a komfort luxusnej výletnej lode sľubujú kvalitnú dovolenku.

Plavby s Costa CrocierePlavby s Costa Crociere (Zdroj: dovolenka.sme.sk)

Ak ste typ, ktorý rád spoznáva nové miesta, ale zároveň si vychutnáva kvalitné služby a dobré jedlo, komfort výletnej lode a zastávky v zaujímavých destináciách sa vám budú páčiť.

Lodná spoločnosť Costa Crociere si od svojho vzniku v roku 1854, pod vtedajším názvom „Giacomo Costa fu Andrea“, vybudovala vedúce postavenie medzi európskymi spoločnosťami poskytujúcimi zaujímavé plavby a zážitky z dovoleniek.

Lode spoločnosti odrážajú talianske dedičstvo a štýl v spojení s vymoženosťami 21. storočia. K hlavným špecialitám spoločnosti patria kvalitné služby a super zážitky za veľmi atraktívne ceny.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lodnú flotilu spoločnosti tvorí aktuálne 14 plaviacich sa lodí a dve lode tesne pred spustením na more. Medzi najpopulárnejšie lode patria napríklad Costa Diadema a Costa Luminosa, ale najväčší záujem cestovateľov vzbudzuje pripravovaná loď Costa Smeralda.

Na more by mala prvýkrát vyplávať 20. októbra tohto roku. Jej kapacita bude neuveriteľných 6 518 osôb a bude prvou loďou spoločnosti, ktorá bude poháňaná kvapalným zemným plynom.

Tipy na lode a jedinečné plavby

Pestrá paleta itinerárov v Costa Crociere zahŕňa plavby po Stredozemnom mori, okolo pobrežia Severnej Európy, v Karibiku, v Indickom oceáne aj v Ázii. Vyberte si destináciu, ktorá vás láka najviac. Pri každej plavbe možno objaviť cenovo dostupné možnosti.

Indický oceán na Costa neoRiviera

Loď Costa neoRiviera bola spustená na vodu v decembri 1999 a patrí medzi menšie lode s komornejšou atmosférou. Jej celková dĺžka je 216 metrov a celková kapacita takmer dosahuje 1500 osôb.

Plavba z Maledív do Indie zahŕňa zastávku na Srí Lanke. Počas 8 dní na lodi je naplánovaných 6 zastávok a budete sa môcť prejsť uličkami takých miest ako Mormugao, Bombay/Mumbai, New Mangalore alebo Kochin v Indii.

* V prípade záujmu je možné k plavbe objednať aj zabezpečenie leteniek a transferov.

Seychely a Maurícius na čerstvo vynovenej Costa Victoria

Loď Costa Victoria bola postavená v nemeckých lodeniciach Bremer Vulkan Werft v roku 1996. Jej celková dĺžka je 250 metrov a má až 14 palúb. Maximálna kapacita lode je 2 314 osôb.

Plavby lode Costa Victoria vás povodia po úžasných ostrovoch pri Africkom pobreží. Okrem Seychel a Maurícia sa môžete zastaviť na ostrovoch Reunion alebo Madagaskar. Plavba trvá 15 dní a zahŕňa celkovo 11 zastávok.

*V prípade záujmu je možné k plavbe objednať aj zabezpečenie leteniek a transferov.

Trasa Singapur, Malajzia a Thajsko na Costa Fortuna

Costa Fortuna absolvovala svoju prvú plavbu v roku 2003 a jej kmotrou je talianska herečka Maria Grazia Cucinotta. Loď má celkovo 272 metrov na dĺžku, 12 palúb a maximálnu kapacitu 4 560 osôb.

Počas plavby sa zastavíte v takých zvučných destináciách ako Phuket, Penang, Kuala Lumpur alebo Langkawi. Plavba trvá 8 dní a zahŕňa celkovo 7 zastávok.

*V prípade záujmu je možné k plavbe objednať aj zabezpečenie leteniek a transferov.

Ktorá kajuta je pre vás ideálna?

Všetky lode spoločnosti Costa Crociere majú rovnaký štandard rozdelenia základných typov kajút, takže sa vždy ľahko zorientujete:

  • Vnútorná kajuta - je vhodná pre klientov, ktorí v kajute trávia minimum času, užívajú si vybavenie lode a hľadajú plavbu za najlepšiu cenu. Vnútorné kajuty na druhej strane ponúkajú ideálny priestor pre vynikajúci spánok, nakoľko po zhasnutí svetiel ste väčšiu tmu nezažili:)
  • Vonkajšia kajuta s oknom - ak nemáte radi úplne uzatvorený priestor bez okien a radi sledujte dianie za zatvoreným oknom, tento typ kajuty je pre vás úplne ideálny. Jedná sa o prijateľnú cenu medzi vnútornou kajutou a kajutou s balkónom.
  • Kajuta s balkónom – je pre vás ideálna, ak si chcete dopriať väčší komfort a radi si posedíte na balkóne počas plavby alebo zakotvenia v prístave, balkónová kajuta vám poskytne ideálny priestor.

Vybavenie kajút všetkých typov je na väčšine lodí veľmi podobné.

Čo je v cene plavby a čo nie?

Častou otázkou pri rezervácii plavieb sú nápoje. Costa prišla s veľmi pohodlným riešením tejto otázky a vytvorila jednotlivé nápojové balíčky:

  • balíček Basic - v cene sú zahrnuté nápoje z automatu v bufetovej reštaurácii
  • balíček Comfort Classic - v cene sú zahrnuté nápoje z automatu v bufetovej reštaurácii a nápoje počas hlavných jedál v reštauráciách, v ktorých sa podávajú servírované obedy a večere (spravidla sa jedná o víno, pivo, sekt a nealko nápoje)
  • balíček Comfort Premium - v cene je zahrnutý All inclusive balíčk Brindiamo, ktorý zahŕňa bohatý výber rozlievaných alkoholických a nealkoholických nápojov v hlavnej a v bufetovej reštaurácii v dobe obeda a večere a v priebehu celého dňa v baroch. Nápoje zahrnuté v balíčku: Aperitívy a vermuty, medzinárodné čapované pivá, rozlievané vína biele, ružové a červené,grappa, koňak, whisky, gin, vodka, rum, brandy, tequila, likéry, nealkoholické kokteily, bylinné horké, ovocné džúsy,nealkoholické nápoje a minerálky, teplé nápoje (kávy, čaje), čokoláda z čokoládového baru.

Pri plavbe odporúčame cestujúcim zakúpenie balíčka Comfort Premium. Doplatok sa pohybuje okolo 25 €/osoba/deň. Iba pre predstavu, táto suma predstavuje cca. 3 drinky a 1 kávu na palube. Samozrejme, ak máte zakúpený balíček Brindiamo, máte neobmedzenú možnosť konzumácie nápojov počas celej plavby.

Rozhovor: Aká bola plavba naozaj?

Ak si chcete rezervovať plavbu prvýkrát, asi hľadáte čo najviac informácií, aby ste si vytvorili reálnu predstavu. My sme vyspovedali Richarda Homera z dovolenka.sme.sk, ktorý plavbu nedávno absolvoval.

  • Ktorú plavbu a na ktorej lodi si absolvoval?

Absolvovali sme 5-dňovú plavbu Západným Stredomorím s itinerárom Malorka - Palermo - Rím - Savona na lodi Costa Diadema.

  • Aké boli tvoje prvé pocity po nalodení?

Bola to moja prvá plavba, čiže som vôbec netušil, čo od plavby očakávať. Už samostatný check-in v prístave prebiehal na vysokej úrovni s perfektnou organizáciou. To mi napovedalo, že sa bude jednať o dokonalý zážitok.

Po vkročení na loď a hlavne do hlavného priestoru lobby baru som ostal uchvátený pompéznosťou celkového priestoru lode. Neskôr som si užíval aj vynikajúce služby personálu.

  • Aký typ kajuty si mal počas plavby k dispozícii?

Boli sme ubytovaní vo vnútornej kajute, čo nám aj vyhovovalo, nakoľko sme v kajutách trávili minimum času. Ak ste ubytovaný v tomto type kajuty, budete mať garantovaný dobrý spánok bez vnímania okolitej reality. V kajute je po zhasnutí svetiel rovnaká tma o 11 hod. doobeda aj o 23 hod. v noci.

  • Mali ste počas plavby zabezpečený niektorý z nápojových balíčkov?

Áno, mali sme zabezpečený all inclusive nápojový balíček. Tento typ nápojových balíčkov odporúčam každému. Na každej lodi máte k dispozícii máte cca. 10-15 barov. V každom z nich máte v prípade all inclusive nápojových balíčkov k dispozícii rôzne druhy nealkoholických a alkoholických nápojov.

  • Čo povieš na stravu na lodi?

Vystihuje ju 1 slovo: FAMÓZNA. Všetky suroviny voňali čerstvosťou a kvalitou. Myslel som si, že najlepšiu pizzu vo svojom živote budem jesť v Neapole, no mýlil som sa. Jedol som ju niekde medzi Malorkou a Palermom. Veľkou zaujímavosťou bolo, že na lodi boli špecializovaní ľudia, ktorí sa venovali výrobe tradičnej talianskej Mozzarella Di Bufala.

  • Ako je to s výletmi počas zakotvenia v prístavoch?

Lodná spoločnosť zabezpečuje za poplatok možnosť organizovaných výletov. Informácie o výletoch nám boli poskytnuté vždy deň vopred. My sme si mnoho výletov organizovali aj samostatne. Ale museli sme si dávať veľký pozor na čas. Ak si organizujete výlet individuálne hrozí, že v prípade ak sa nestihnete dopraviť k lodi do stanoveného času, loď na vás nepočká. Potom sa musíte individuálne dopraviť do ďalšieho prístavu.

Ak si rezervujete výlet priamo cez lodnú spoločnosť, máte garanciu, že späť na lodi budete určite včas.

  • Odporučil by si tento typ dovolenky aj rodinám s deťmi?

Bez jediného zaváhania. Na lodi je k dispozícii perfektný animačný tím a samozrejme množstvo aktivít pre deti aj dospelých.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 623
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 551
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 057
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 851
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 604
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 10 324
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 093
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 137
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Zolná, kostol za hradbami
  2. Ľuboš Vodička: Slovenské hrady: Tematín
  3. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky III.
  4. Ladislav Kucharik: Bahrain - panské pieskovisko na zimu
  5. Michal Drotován: Singapur - mesto budúcnosti. Naozaj?
  6. Aleš Tvrdý: Ľudské povolania
  7. Ľuboš Vodička: Kam vo Viedni, keď prší? Albertina
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Lokca
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 172
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 681
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 491
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 10 217
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 416
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 398
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 551
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 475
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu