SME

Reportáž: Boli sme pri krste novej lode Costa Venezia

Slávnostný krst nového člena flotily lodnej spoločnosti Costa Crociere bol oslavou talianskej histórie a inšpirácie v Benátkach.

Portál dovolenka.sme.sk dostal pozvánku na oslavu nového míľnika pre lodnú spoločnosť Costa Crociere. V talianskom Trieste bola na prelome februára a marca odozvdaná do užívania a pokrstená nová loď Costa Venezia, ktorá je prvou loďou navrhnutou špeciálne pre potreby čínskych zákazníkov.

Čínsky trh spoznáva talianske dedičstvo

Odovzdanie prebehlo v priestoroch lodeníc Fincantieri v meste Monfalcone, ktorá je hrdým výrobcom lode. Tejto výnimočnej chvíle sa zúčastnil aj taliansky vicepremiér Matteo Salvini a člen Poslanecnej snemovne talianskeho parlamentu Edoardo Rixi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Riaditeľ Fincantieri Giuseppe Bono neskrýval na tlačovej konferencii hrdosť: “Keď počítame lode, ktoré sme už odovzdali do používania a tie, ktoré sú objednané v nadchádzajúcich rokoch, 1 z 3 pasažierov sa plaví práve na lodi vyrobenej lodenicami Fincantieri.”

Costa Venezia ukotvená v priestoroch svojho výrobcu, firmy Fincantieri v meste MonfalconeCosta Venezia ukotvená v priestoroch svojho výrobcu, firmy Fincantieri v meste Monfalcone (zdroj: Costa Crociere)

Costa je na čínskom trhu aktuálne líder, a práve Costa Venezia, ktorá je najväčšou loďou predstavenou v tomto regióne, má pomôcť rozvíjať trh s plavbami, ktorý má v Číne obrovský potenciál. “Aktuálne si plavbu ako dovolenku vyberie 2,5 milióna Číňanov, čo je menej než 2% z celkového počtu obyvateľov Číny, ktorí cestujú do zahraničia,” povedal novinárom Michael Thamm, šéf Costa Group a Carnival Asia.

Costa Venezia prichádza s inováciami presne navrhnutými pre čínskych klientov, ktorí na lodi zažijú benátsku eleganciu, prelínanie talianskej histórie s modernými prvkami. Loď je súčasťou expanzie, počas ktorej je vyčlenený rozpočet 6 miliárd eur a do roku 2023 sa flotila Costa Crociere rozšíri o 7 nových lodí.

Costa Venezia je súčasťou expanzie, počas ktorej spoločnosť Costa zakúpi 7 nových lodíCosta Venezia je súčasťou expanzie, počas ktorej spoločnosť Costa zakúpi 7 nových lodí (zdroj: Costa Crociere)

“Niektoré z nich budú určené pre ázijský trh a niektoré pre európsky, ako napríklad Costa Smeralda, ktorá bude čoskoro odovzdaná do užívania. Priestory Costy Venezie nám napovedali, že klienti sú úplne odlišní, preto nemá absolútne zmysel predávať rovnaké produkty na tak rozdielnych trhoch,” povedal Matúš Tomášik, zástupca spoločnosti Costa pre Slovensko, Českú republiku, Maďarsko a Slovinsko.

Ako vníma Tomášik ambície Costa Crociere v Číne? “Expanzia na čínskom trhu znamená pre Costa Group najmä zvýšenie predajov. Ak chce aj naďalej rásť a zachovať si svoju pozíciu jednotky, musí prinášať nové, moderné lode s veľkou kapacitou navrhnuté špeciálne podľa požiadaviek tohto trhu. Do regiónu boli alokované spolu už 3 lode, no Costa Venezia bola prvou navrhnutou čisto pre čínskych klientov.”

Paluba a interiéry inšpirované Benátkami

Loď rozhodne patrí medzi tie s najväčšou kapacitou, ubytuje viac ako 5 200 hostí.

Už prvé kroky po palube lode nápadne pripomínajú prechádzku známymi časťami Benátok. Divadlo na palube je inšpirované benátskym divadlom La Fenice, hlavné átrium zasa pripomína slávne Námestie sv. Marka. Prechádzka palubami masívnymi stĺpmi a dekoráciami nápadne pripomína benátske uličky a zákutia.

Zaujímavosťou je Lounge Delle Stelle s voskovými figurínami slávnych umelcov a tiež 2 originálne gondoly, ktoré vyrobili umelci Squero di San Trovaso.

Nesmú chýbať reštaurácie s talianskými špecialitami, obchody s prémiovými talianskými značkami. Špecialitou pre čínskych klientov sú priestory na karaoke a zábavné večery, ktoré sú plné prekvapení a výhier.

Akrobatická šou a gala večer

Pred samotným krstom lode sa nad loďou odohrala akrobatická šou Frecce Tricolori. Stíhačky talianskeho letecka v tesných kombináciách zafarbili oblohu do národnej trikolóry. Šou si užívali aj obyvatelia Trieste, ktorí sa zišli na hlavnom námestí Piazza Unità d'Italia a celý prenos z krstu sledovali na veľkej obrazovke.

O 16:30 sa už v Teatro Rosso začal očakávaný oficiálny krst podľa námorného protokolu. Vypočuli sme si taliansku hymnu, keďže loď je registrovaná v Taliansku a jej kapitán Giulio Valestra prevzal zvonec, ktorý bude nainštalovaný na mostíku.

Loď požehnal aj biskup mesta Trieste, jeho excelencia Gianpaolo Crepaldi. Krstnú mamu Costy Venezie si vybrali v súťaži v Číne a stala sa ňou Zhou Zhang.

Výnimočný večer pokračoval gala večerou, ktorej menu bolo inšpirované fenomenálnym šéfkuchárom Umbertom Bombanom z reštaurácie 8 ½ - Otto e Mezzo BOMBANA, ocenenej 3 Michellinskými hviezdami.

Lásky záletníka Giaccoma Casanovu inšpirovali tvorcov hudobno-tanečnej šou Venezia Innamorata. Po jej premiére v Teatro Rosso sa hostia presunuli na vonkajšie paluby, aby si užili viac ako 15-minútový ohňostroj.

Návšteva Benátok, módna šou a rozlúčka s Costa Venezia

Sobota sa niesla v duchu voľného programu s možnosťou spoznať okolie a absolvovať priehliadku mesta Trieste, neďalekých viníc alebo zažiť posledný víkend karnevalu v Benátkach. Paluba lode sa ráno vyprázdnila, aby poobede opäť ožila po návrate hostí, ktorých čakala večera inšpirovaná benátskymi tradíciami.

Teatro Rosso aj v tento večer ožilo vďaka dynamickej módnej šou Bvlgari a vystúpením orchestra Rondó Veneziano, ktoré klasickú hudbu dopĺňa o moderné prvky.

Od 3. marca 2019 sa Costa Venezia poplaví po vlnách Jadranského mora do Chorvátska a Grécka. Na 8. marca je naplánovaný odchod Costy Venezie na 53-dňovú inauguračnú plavbu po stopách Marca Pola cez Stredozemné more, Juhovýchodnú Áziu až do Tokya. Toto sú zatiaľ jediné plavby Costy Venezie dostupné pre európskych a amerických klientov.

Costa Venezia v prístave TriesteCosta Venezia v prístave Trieste (zdroj: Michaela Struhárová)

Počnúc 18. májom sú všetky plavby Costy Venezie určené len pre čínskych klientov s odchodom zo Šanghaja.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  2. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  3. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  7. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  8. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 702
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 528
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 831
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 726
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 9 997
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 768
  7. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 8 802
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 489
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Zolná, kostol za hradbami
  2. Ľuboš Vodička: Slovenské hrady: Tematín
  3. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky III.
  4. Ladislav Kucharik: Bahrain - panské pieskovisko na zimu
  5. Michal Drotován: Singapur - mesto budúcnosti. Naozaj?
  6. Aleš Tvrdý: Ľudské povolania
  7. Ľuboš Vodička: Kam vo Viedni, keď prší? Albertina
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Lokca
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 464
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 475
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 355
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 913
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 348
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 340
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 905
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 417
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu