SME
Utorok, 21. máj , 2019
INZERCIA

Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie

Uhorky sú označené ekologickou samolepkou. S predajom začali v marci.

K dlhodobým prioritám obchodného reťazca Kaufland patrí úloha podieľať sa na udržateľnosti životného prostredia. Preto od začiatku preferuje nebalené položky v sektore ovocie a zelenina, pričom neustále sleduje ich čerstvosť a kvalitu.

Balenie uhoriek do fólie je štandardom vo väčšine európskych krajín, nakoľko ich fólia udrží dlhšie čerstvé aj v skladových priestoroch. S predajom uhoriek bez fólie môže teda prichádzať množstvo komplikácií. Voľné uhorky sa dehydratujú rýchlejšie než tie, ktoré sú zabalené, čo môže mať vplyv na ich čerstvosť. Ale plastové fólie zo šalátových uhoriek, bohužiaľ, končia v odpade, pričom ich ďalšia recyklácia nie je možná. Obchodný reťazec Kaufland to považuje za vážny problém, ktorým sa rozhodol aktívne zaoberať. „Tým, že budeme predávať uhorky, ktoré nebudú zabalené vo fólii, sa na Slovensku ročne vyhneme produkcii 15 ton plastu. Slovenské uhorky sme začali predávať bez fólie už od marca,“ upresnil riaditeľ nákupu spoločnosti Kaufland Richard Bendík.

Spoločnosť Kaufland ponúka slovenské uhorky od dvoch slovenských pestovateľov, pričom majoritným pestovateľom je spoločnosť Zelstar. Rodinná firma je zameraná na pestovanie zeleniny s využívaním moderných technológií. Kauflandu celoročne dodáva uhorky, ktoré spĺňajú všetky kvalitatívne podmienky pre zdravú výživu. Konzumenti zeleniny si tak môžu byť istí, že uhorky sú prospešné pre ich zdravie, nakoľko je ich produkcia v každej fáze kontrolovaná. „S problémom dehydratácie sme sa rozhodli vyrovnať pomocou ďalšej inovácie v podobe zvlhčovača, ktorý zohráva pri udržaní čerstvosti rozhodujúcu úlohu. Zároveň sme sa rozhodli urýchliť proces zberu a následnej distribúcie a veríme, že výsledok bude pozitívny,“ vyjadrila sa Katarína Asztalosová, spolumajiteľka spoločnosti Zelstar, zodpovedná za predaj.

Pre udržanie čo najvyššej kvality sa Kaufland rozhodol optimalizovať proces, čím sa čas distribúcie uhoriek na jednotlivé predajne výrazne skráti. "Uskutočnili sme množstvo testov, ktoré zaručujú, že ponúkané nezabalené uhorky budú v tej najvyššej kvalite aj bez plastovej fólie. Eliminácia plastových obalov je pre nás dlhodobou prioritou, a tejto téme sa chceme aktívne venovať aj naďalej," potvrdil Bendík.

Vyradenie plastov z predaja je súčasťou dlhodobej stratégie spoločnosti Kaufland v boji proti plastom. Cieľom je eliminácia využívania plastov, recyklácia, ale aj triedenie plastového odpadu a edukácia verejnosti. Spoločnosť sa snaží pristupovať inovatívne aj k otázkam dizajnu, nakoľko jej prioritou je naďalej vytvárať iba recyklovateľné obaly.

Spoločnosť Kaufland Slovensko vyraďuje dlhodobo mikroplasty z procesu výroby v prípade vlastnej pleťovej a telovej kozmetiky, ale aj čistiacich prostriedkov. K ďalšiemu kroku pristúpil reťazec v roku 2017, kedy vyradil z predaja najpoužívanejšiu plastovú tašku a nahradil ju ekologickejším variantom, akým je plátenná taška z biobavlny alebo tašky s certifikátom Blue Engel. Minulý rok Kaufland oznámil, že do konca roka 2019 má v pláne vyradiť plastové nápojové slamky v rámci privátnych značiek. Rovnako bude postupovať aj v prípade jednorazového plastového riadu. Popri trvalo udržateľnom papierovom riade bude do sortimentu ešte vo väčšej miere zahrnutý viacnásobne použiteľný riad.

Ekologický prístup sa týka nielen minimalizácie plastov, ale aj ich recyklácie a vzdelávania, ktoré sa snaží cieliť predovšetkým na svojho zákazníka. „Veríme, že ak sú zákazníci dostatočne informovaní o ekologickejších alternatívach, je väčšia pravdepodobnosť, že zmenia svoje nákupné správanie. Preto má v Kauflande zákazník už niekoľko rokov možnosť odovzdať druhotné suroviny, ako sú plasty, papier, použité baterky, žiarovky a malé elektrospotrebiče,“ dodala Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland Slovensko.

Predaj uhoriek bez fólie je teda ďalším krokom na ceste k životu bez plastov, ktorý je podstatou ekologickej stratégie spoločnosti Kaufland Slovensko.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,4 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Do finále McDonald´s Cupu postúpili mladí Vranovčania

Krajským kolom v Sabinove prešli suverénnym spôsobom. .

Tlačové správy

Atos poukázal na spotrebu mobilných aplikácií

Atos zoradil tridsiatku najpopulárnejších mobilných aplikácií sveta podľa spotreby energie.

Spotreba 30 populárnych aplikácií
Tlačové správy

Slovenskí právnici partnermi právnickej kancelárie CMS

Petra Čorba Stark a Michal Huťan sú od mája partnermi bratislavskej pobočky renomovanej medzinárodnej právnickej kancelárie CMS.