SME
Utorok, 21. máj , 2019
INZERCIA

Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým?

Pre niekoho je dobrým zamestnávateľom firma, ktorá poskytuje zodpovedajúce finančné ohodnotenie.

Iných uchádzačov zaujímajú benefity či dobré meno firmy. Prieskum portálu Profesia.sk z marca 2019 zverejnený na ich stránke ukázal, že požiadavky a nároky na zamestnávateľa sa líšia najmä podľa veku uchádzačov.

Kým mladšia generácia preferuje flexibilný pracovný čas či jazykové vzdelávania, staršia generácia očakáva najmä férové odmeňovanie zamestnancov a prácu bez zbytočného stresu. Atraktívnu kombináciu finančných i nefinančných benefitov preukázala spoločnosť Kaufland, ktorá si ako zamestnávateľ už v minulosti odniesla niekoľko ocenení.

Prestížne ocenenia ako Top Employer a Najzamestnávateľ sú relevantnými ukazovateľmi postavenia zamestnávateľa. Medzinárodná organizácia Top Employers Insitute každoročne vykonáva externý audit, na základe ktorého hodnotí a oceňuje spoločnosti v oblasti orientácie na zamestnancov a možnosti ich rozvoja. Kritériami sú rozvoj a vzdelávanie zamestnancov, príležitosti na budovanie kariéry, poskytované benefity, firemná kultúra a iné. Anketa Najzamestnávateľ má za cieľ priniesť reálny pohľad uchádzačov i potenciálnych zamestnancov na Slovensku na to, ako vnímajú firmy, ich benefity a imidž. Kaufland dosiahol v oboch prípadoch status jednotky. Je držiteľom ocenení Top Employer 2019 na Slovensku i v Európe a Najzamestnávateľ 2018 pre kategóriu Obchod a služby.

Nadpriemerný plat alebo benefity? Oboje

Spoločnosť Kaufland sa radí medzi najlepšie platiacich zamestnávateľov v segmente. Pravidelne zvyšuje platy svojim zamestnancom, pričom pri plnom i čiastočnom úväzku garantuje ročné navýšenie platu počas 4 rokov.

„Ohodnotenie zamestnancov nad úrovňou priemeru trhu je pre nás jedným z hlavných cieľov. Ceníme si prínos našich zamestnancov a ich prácu. Zodpovedajúce finančné ohodnotenie považujeme za dôležité, a preto ponúkame zamestnancom i ďalšie finančné benefity ako príspevok pri sobáši, pri narodení dieťaťa, príspevok pri pracovnom a životnom výročí, ale i pomoc rodine pri úmrtí zamestnanca,“ uvádza riaditeľka oblasti ľudských zdrojov spoločnosti Kaufland Karin Marková.

Popri finančných benefitoch má Kaufland tiež bohaté portfólio nefinančných benefitov. Zamestnancom ponúka vernostnú dovolenku, ovocné dni, športové aktivity či aktuálne veľmi vyhľadávaný spôsob oddychu – sabatikal. Kaufland ponúka aj čiastočné úväzky, ktoré sú výhodným riešením najmä pre matky a otcov počas materskej alebo rodičovskej dovolenky a po nej.

Manažéri z vlastných radov

Možnosti rozvoja a rastu sú pojmy, ktoré firmy vo svojich pracovných ponukách skloňujú pomerne často. V praxi sa však nie vždy stretnú s očakávaniami uchádzačov. Kaufland ich garantuje vlastným programom, ktorého cieľom je vychovávať mladých lídrov. Tí majú neskôr šancu uplatniť sa na vedúcich pozíciach priamo v spoločnosti Kaufland. Ide o Kaufland Leadership Program zameraný na absolventov vysokých škôl, ktorí v priebehu 12 mesiacov majú možnosť získať praktické skúsenosti, odborné znalosti i manažérske zručnosti.

„Je v našom záujme obsadzovať vedúce pozície prioritne z vlastných radov. Máme veľa príkladov, kedy talentovaní a šikovní ľudia dostali príležitosť vyrásť z pozície predavač pokladník až do najvyššieho manažmentu, alebo ktorí začínali ako trainee a v súčasnosti riadia vlastné oblasti nákupu alebo logistiky na pozíciách stredného a vyššieho manažmentu. To zároveň dáva motiváciu a pozitívny príklad aj ostatným,“ hovorí ďalej Marková.

Kaufland Leadership Programom absolvoval aj 27-ročný Matúš Jaďuď, ktorý začínal ako trainee na oddelení oddelení akciový management, cenový marketing. Aktuálne sa zaúča na pozíciu nákupca ovocia a zeleniny a KLP hodnotí pozitívne: „Kaufland Leadership Program by som odporučil každému mladému človeku, ktorý je maximálne dva roky po vysokej škole a chce sa uplatniť v silnej a rastúcej spoločnosti. Veľkou výhodou programu je, že jeho účastník si vyskúša viacero pozícií z rôznych oblastí, čím získa do budúcna širší záber zručností a vedomostí.“ Matúš si pochvaľuje i prítomnosť skúseného mentora.

Dôležité je rozpoznať talent

Dôkazom prepracovaného systému vzdelávania v spoločnosti Kaufland je 30-ročná Zdenka Trokanová. V reťazci začínala ako asistentka generálneho riaditeľa, neskôr naberala skúsenosti na oddeleniach marketingu či technického nákupu. Vďaka skúsenostiam z rôznych oblastí sa v priebehu 6 rokov vypracovala na pozíciu manažérky úseku správy a vedenia nehnuteľností v spoločnosti Kaufland.

„Súčasťou vzdelávania sú v Kauflande aj jazykové kurzy a ďalšie školenia, ktoré si zamestnanec môže vybrať z katalógu školení. Ja som napríklad absolvovala zaujímavé školenie vyjednávania, ktoré sa vám môže hodiť aj bežnom živote. Každopádne, možnosť rozvíjať sa má každý, kto má chuť. Do systému talent manažmentu môže nadriadený nominovať zamestnancov zo svojho tímu, v ktorých vidí potenciál. Ak zamestnanec spĺňa všetky kritériá a má potenciál na ďalší rast, je mu vypracovaný plán a časový harmonogram rozvoja.“ Podľa Zdenky takýto systém pomáha zamestnancovi koncepčne porozumieť chodu vo veľkej firme.

Kaufland je tiež zapojený do systému duálneho vzdelávania, v rámci ktorého spolupracuje s 9 školami. Študenti stredných škôl v odbore obchodný pracovník a pracovník marketingu majú možnosť absolvovať praktickú časť s certifikovaným inštruktorom priamo v obchodnom dome. Bonusom je vlastný zárobok už počas školy formou odmeny alebo štipendia, a hlavne garancia pracovného miesta a možnosť kariérneho postupu po úspešnom ukončení štúdia.

Zamestnanec je v prvom rade človek

Kaufland v súčasnosti v rámci Európy prevádzkuje viac ako 1 250 predajní a zamestnáva viac než 140 000 zamestnancov, ktorých podporuje aj v sociálnej rovine. Svedčí o tom fakt, že medzi zamestnancami sa nachádzajú napríklad i autisti. Novinkou v rámci Slovenska je nadačný grantový program, z ktorého spoločnosť podporila už 32 detí svojich zamestnancov pri rozvoji ich talentov sumou 14 309 €. K dobrým skutkom motivuje aj samotných zamestnancov. Prostredníctvom projektu Daj pár deci a Divadelná kvapka krvi darovali zamestnanci Kauflandu od roku 2014 už 320,4 l krvi.

„Samozrejmosťou je pre nás, ako dynamického a angažovaného zamestnávateľa, rovnaký prístup k našim zamestnancom. Ponúkame pracovné prostredie, ktoré všetkým zamestnancom preukazuje rešpekt a dáva rovnaké šance na osobný a profesijný rozvoj. Navyše vytvárame rámcové podmienky na zosúladenie práce, rodinného života a voľného času. Vytvorili sme zásady pracovného času, ktoré zamestnancom zaručujú férové a rovnocenné zaobchádzanie a garantujú vyplatenie každej odpracovanej minúty. Flexibilná pracovná doba je pre nás samozrejmosťou,“ približuje filozofiu Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland.

Čo teda robí dobrého zamestnávateľa dobrým? Je to najmä vzťah k zamestnancovi, pretože práve zamestnanci tvoria firemnú kultúru a sú DNA každej spoločnosti. Spravodlivé finančné ohodnotenie je rovnako dôležité ako možnosť rozvoja či vzájomná dôvera.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,4 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Mliečny sortiment privátnych značiek boduje o spotrebiteľov

Je kvalitný a cenovo výhodný.

Tlačové správy

Atos sa stal servisným partnerom roka spoločnosti IBM

Atos, líder v digitálnej transformácii, aj v roku 2018 patril medzi najvýznamnejších partnerov spoločnosti IBM.

Tlačové správy

OMV Slovensko prináša novinky od Braňa Križana

OMV Slovensko rozširuje na svojich čerpacích staniciach ponuku čerstvých snackov o dvojicu exkluzívnych plnených pečív.