SME

Prieskum: Chceme kupovať čerstvé a kvalitné vajcia zo Slovenska

Tri štvrtiny Slovákov tvrdia, že počas sviatkov nakupujú vajcia vo väčšej miere ako v iných obdobiach.

(Zdroj: BILLA)

Tri štvrtiny Slovákov tvrdia, že počas sviatkov nakupujú vajcia vo väčšej miere ako v iných obdobiach. Množstvo tradičných sviatočných pokrmov, ako sú napríklad počas Veľkej noci zemiakové šaláty a obložené chlebíky, si bez vajec nevieme ani predstaviť. Veľký dôraz pritom kladieme popri kvalite a čerstvosti vajec na slovenský pôvod. V reprezentatívnom prieskume 2muse pre sieť supermarketov BILLA to v polovici marca potvrdilo viac ako 87 percent ľudí. Štyria z piatich ľudí uvádzajú aj to, že im záleží na tom, ako žijú nosnice a pozitívny postoj k podstielkovému chovu má 69 percent opýtaných.

Hlavnými rozhodovacími kritériami pri výbere vajec sú podľa výsledkov prieskumu čerstvosť a kvalita, tesne po nich nasleduje cena a krajina, odkiaľ pochádzajú. Ľudia cielene hľadajú na pultoch vajcia slovenského pôvodu, pochádzajúce od slovenských producentov. Štyria z piatich oslovených ľudí tvrdia, že im záleží na tom, v akom prostredí žijú nosnice, viac ako dve tretiny z nich preferujú alebo akceptujú podstielkový chov nosníc. Prieskum odpovedal aj na dôvody, pre ktoré uprednostňujú podstielkový chov. Vajcia z podstielkového chovu ľudia vnímajú ako kvalitnejšie a predpokladajú, že nosnice žijú v lepších podmienkach a práve preto vajíčka z týchto chovov vyhľadávajú.

Podstielkový, klietkový alebo voľný chov

Rozdiel medzi jednotlivými druhmi chovov nosníc je v skutočnosti veľký. Pri klietkovom chove má každá sliepka k dispozícii obmedzený priestor. Podstielkový chov umožňuje sliepkam oveľa väčšiu voľnosť. Priestor určený v priemere pre jednu sliepku sa takmer zdvojnásobí. Rovnako pribudne aj podstielka vo forme slamy a samozrejme zmiznú mreže klietky. Pri chove vo voľnom výbehu majú sliepky ešte viac priestoru, v priemere na jednu pripadá plocha minimálne štyri m2, teda plocha priemerného panelákového balkóna. Vonkajšie priestory pri voľnom výbehu obsahujú aj trávu a kríky a umožňujú sliepkam pohyb, čím im silnejú kosti. Ekologický alebo BIO chov je ďalším stupňom, kde sú sliepky chované v ekologickom poľnohospodárstve a sú kŕmené bio krmivom. Cereálne vajíčka pochádzajú zase od sliepok, ktoré boli kŕmené cereálnym krmivom.

"Skupina REWE, do ktorej patrí aj BILLA, sa rozhodla reagovať na požiadavky svojich zákazníkov a zaviazala sa, že ukončí predaj vajec z klietkového chovu do roku 2025 a nahradí ich vajcami z podstielkového chovu a z voľného výbehu. Tento záväzok platí rovnako pre všetky krajiny vrátane Slovenska. Už teraz sa snažíme ponúkať čo najširší sortiment, aby si zákazníci mohli vybrať podľa svojich preferencií. A zachovávame pritom výhodnú cenu. Súčasne sme radi, že sa nám podarilo dosiahnuť náš dlhodobý cieľ a môžeme deklarovať, že spoločnosť BILLA predáva na pultoch svojich predajní 100 % vajec zo Slovenska. V ponuke máme vajcia z obohateného klietkového chovu, cereálne vajcia, niekoľko druhov vajec z podstielkového chovu, z voľného výbehu a samozrejme bio vajcia," zdôrazňuje Kvetoslava Kirchnerová, hovorkyňa siete predajní BILLA.

Ako sme uvažovali pred 10 rokmi a dnes

Zaujímavé údaje poskytuje aj porovnanie vnímania spotrebiteľov teraz a pred 10 rokmi. Pri otázke na najdôležitejšie faktory, ktoré vplývajú na výber vajec, sa rebríček rokmi menil. Rovnako pred 10 rokmi tak aj teraz sú na prvých priečkach čerstvosť vajec a ich kvalita a tesne po nich nasleduje cena. Zmena ale nastali na ďalších priečkach. "Kým pred 10 rokmi si 40 percent ľudí myslelo, že pôvod vajec je málo dôležitý alebo úplne nedôležitý, tak aktuálne krajine pôvodu vajec prikladá aspoň nejakú dôležitosť 87 percent ľudí. Prekvapivým zistením je, že pred 10 rokmi by fakt, že vajcia pochádzajú z podstielkového chovu, považovalo za menej dôležitý až 47 percent zákazníkov. To už dnes neplatí. Podľa aktuálneho prieskumu až 70 % ľudí považuje fakt, že vajcia pochádzajú z podstielkového chovu za dôležitý pri výbere a 72 percent uviedlo, že túto informáciu cielene zisťuje na obale vajec," hovorí Soňa Živná z prieskumnej agentúry 2muse.

Prieskum dal odpoveď aj na otázky prípravy vajec. Vajcia aspoň raz do týždňa konzumuje 81 percent opýtaných, teda štyria z piatich. Najpopulárnejšie sú miešané vajcia, ktoré favorizuje až tretina ľudí, nasledujú omeleta, volské oko a vajcia na tvrdo, ktoré preferuje približne pätina. Ostatné druhy prípravy vajec, ako vajcia na mäkko, benediktínske vajcia či vajcia na hniličku, sú skôr okrajovou záležitosťou.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  5. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  6. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  7. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  8. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím
  1. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  2. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  3. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  4. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  5. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  6. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  7. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  8. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 768
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 672
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 461
  4. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 422
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 280
  6. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 035
  7. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov 2 955
  8. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 2 772
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Novinka z Bruselu zmení životy 100 miliónov Európanov so zdravotným postihnutím.


INZERCIA 50m

Nové pivné kúpele a bazén s tryskami a protiprúdom. Jedinečný resort s hotelovým servisom štartuje novú sezónu s novinkami.


INZERCIA 11 h

Pre všetkých ľudí čo trpia bolesťami, a majú málo relaxu, sme pripravili zvýhodnenú ponuku masážnych kresiel s dopravou zdarma.


INZERCIA 11 h
SkryťZatvoriť reklamu