SME
Streda, 19. jún, 2019 | Meniny má Alfréd
INZERCIA

Volkswagen Golf GTI TCR: Pre skutočných fanúšikov

Golf súčasnej generácie onedlho nahradí nový. Volkswagen však pripravil súčasnému modelu parádnu rozlúčku.

Volá sa Volkswagen Golf GTI TCR.

Skratka TCR znamená Touring Car Racing a na novom Golfe nie je len tak pre nič za nič. Symbolizuje účasť Volkswagenu v pretekoch WTCR a fakt, že civilný Golf GTI TCR zdieľa s pretekárskym autom rovnaký motor a po jeho vzore má aj upravenú aerodynamiku. A má na to dôvod.

Rozlúčková verzia Golfu GTI má totiž výkon motora 2,0 TSI zvýšený až na 213 kW (290 k) a krútiaci moment vzrástol na 380 Nm. Výsledné zrýchlenie z 0 na 100 km/h s hodnotou 5,6 s je na „prednokolku“ naozaj veľmi slušná hodnota. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h, avšak na požiadanie je možné túto hranicu posunúť na 260 km/h.

Volkswagen Golf GTI TCR však nie je iba pozér a semaforový šprintér. Jeho cieľom je aj parádne jazdiť napríklad na okruhu a má na to všetky predpoklady. Má pevnejšiu karosériu. Jeho podvozok má upravené tlmiče a nastavenie, aby bol Golf hravejší v zákrutách. Motor dostal ďalšie chladiče, aby spoľahlivo zvládol nápor väčšieho stáda koní. Toto všetko treba vedieť ubrzdiť, a tak má GTI TCR špeciálne brzdy. Sú špecifické dvojdielnou plávajúcou konštrukciou predných kotúčov a dierovaním pre lepšie chladenie. Výfuk je taktiež vylepšený a Golf GTI TCR si doňho veľmi rád schuti odpľuje. A aby ste si celý tento „balíček“ mohli vychutnať naplno, k dispozícii máte možnosť úplne deaktivovať ESP! Presne takto sa robí zábavné auto! Ak by ste ho chceli pravidelne brávať na okruh, nezabudnite si priplatiť aj za ultraľahké 19“ disky obuté do semislick pneumatík Michelin Pilot Sport CUP 2.

Aby ste si GTI TCR nepomýlili s klasickým GTI, je vybavený výraznejším „splitterom“, difúzorom, zníženými prahmi a zvýrazneným spojlerom na piatych dverách. Do vnútra sa dostali športové anatomické sedadlá s unikátnym vzhľadom, ktoré sú čalúnené špeciálnym mikrovláknom. Výnimočný efekt završuje športový volant so zvýraznenou stredovou polohou a perforovanými bočnými časťami, a bezpečnostné pásy s dvoma červenými pásikmi po krajoch.

Volkswagen Golf GTI TCR však nezabudol ani na svoj najväčší tromf, ktorým je komfort a každodenná použiteľnosť. Viac sa ale dozviete už čoskoro v kompletnom teste na www.volkswagenblog.sk.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,4 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

V prvom roku fixný výnos až 8,5 % ročne.

Dlhopisy teraz nakúpite s výnimočným benefitom

Tlačové správy

5 tipov ako si vybrať tú správnu klimatizáciu

Horúčavy sa už tento rok ohlásili, ale najhorúcejšie obdobie nás len čaká.

Tlačové správy

Krása verzus hrozba. Ako si užiť slnko bez rizika?

Do hneda opálená koža pôsobí atraktívne. Nadmerné vystavovanie sa slnečným lúčom však môže spôsobiť vážne zdravotné komplikácie.