SME

Ako využiť rastúci trh s mobilnými zariadeniami?

Aplikácie nás spájajú, navigujú, vzdelávajú, zabávajú, často aj zachraňujú a čo je najlepšie, otvárajú nové možnosti používania.

Na svete používa smartfón viac ako 2,5 miliardy ľudí a predpoklad používania tabletov stále vzrastá. Do roku 2020 má dosiahnuť 1,26 miliardy. Počet smartfónov bude atakovať hranicu troch miliárd. Rastúci segment predurčuje aplikáciám veľkú budúcnosť. Užívatelia, ktorí aktívne využívajú appky, ich majú vo svojom smartfóne okolo 80, pritom denne využijú 9 appiek a mesačne približne 30. V TOP 5-ke nájdete najčastejšie e-mailové, komunikačné alebo nákupné aplikácie.

Majú aplikácie význam?
Aplikácie sú skvelým nástrojom na starostlivosť o existujúcich zákazníkov. Firmy a hlavne zákazníci môžu vďaka nim zabudnúť na vernostné kartičky a posunúť spoločnú komunikáciu ďalej. Komunikačnú výhodu majú appky v push notifikáciách, vďaka ktorým dokážu jednoducho a bezplatne osloviť používateľov. Navyše so špecifickým cielením, ktorým zvlášť oslovíte Košičanov a zvlášť Žilinčanov.

Vnímať aplikácie ako len ďalší predajný kanál je chyba. Spoločnosti by mali radšej využiť potenciál appiek na zlepšenie zabehnutých procesov. Napríklad na lepšiu kontrolu spotreby dát, zjednodušenie nakupovania vďaka bezpečnému zapamätaniu prístupových údajov alebo jednoduchšiemu prepojeniu firmy a jej zákazníkov. Firmy sú navyše vďaka vlastným aplikáciám vnímané inovatívnejšie.

Čo stojí za dobrou aplikáciou?

Niekedy platí pravidlo, že čím jednoduchšia a prehľadnejšia aplikácia, tým viac hodín vývoja a skúseností za ňou treba hľadať. To, koľko práce taká poriadna aplikácia potrebuje poznajú aj v bratislavskej spoločnosti Elite Solutions, ktorá je fullsevisovou reklamnou agentúrou a na programovanie má dedikované špeciálne oddelenie.

“Ako agentúra zvládame v appkách dôležitý onboarding. Nezameriavame sa iba na jednorázových používateľov, ale máme skúsenosti aj v budovaní platforiem, do ktorých sa používatelia prihlasujú opakovane a pravidelne ich využívajú. Napríklad ako aplikácie mobilných operátorov alebo bánk.” hovorí managing director Ľubomír Lajoš.

Agentúra pôsobí roky v marketingovom prostredí a veľmi dobre chápe aj správanie koncového používateľa. “Nie sme klasické vývojárske štúdio, ktoré skončí svoju prácu odovzdaním produktu. Už vo fáze vývoja uvažujeme nad tým, ako appku využiť aj pri marketingových aktivitách, čo dokazuje aj kampaň Nebuď pirát pre nášho klienta O2” dodáva Ľubomír Lajoš..

V Elite Solutions vytvárajú appky, ktoré pravidelne každý mesiac používa viac ako pol milióna používateľov. Hovorí to nielen o skúsenostiach, ale aj o odvahe robiť na ambicióznych projektoch.

Čo obnáša vývoj?

Každá aplikácia sa odvíja od zadania klienta a jeho predstavy. “Je dôležité zoznámiť sa s každým detailom hneď na začiatku, čím dokážeme predísť neskorším problémom. Aplikácie vytvárame tak, aby boli pre užívateľov čo najviac intuitívne. Ak budú ľudia aplikáciu milovať, bude spokojný aj klient,” hovorí managing director Ľubomír Lajoš.

Elite sa vývojom appiek zaoberá už niekoľko rokov a mnohé z nich, ako napríklad pre české a slovenské O2 alebo Raiffeisen banku, boli naozaj úspešne “Nerobíme žiadne polovičaté riešenia. Preto jednu aplikáciu vytvárame špeciálne pre Android aj iOS užívateľov. Podstatné je predísť čo najväčšiemu počtu možných problémov ešte predtým, ako vôbec začneme aplikáciu testovať” dodáva.

A čo na záver?

Budúcnosť aplikácii, ako sme písali už v úvode, je naozaj veľká, pretože majú čoraz väčší dosah na ľudí a vďaka technológiám a s podporou čoraz rýchlejších smartfónov sa dokážu posúvať neustále dopredu. Prinášať nové funkcie, virtuálne zážitky, lepší kontakt so zákazníkom a to všetko na pár dotykov obrazovky. Ak to s aplikáciami myslíte vážne, dajte s Elite kávu.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  2. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  3. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  6. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  7. Každým dňom krajší! Nový Kynek je miestom, kde chcete bývať
  8. Predajte starý byt bez provízie realitke a bývajte v novostavbe
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 742
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 365
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 428
  4. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 4 054
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 912
  6. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 3 707
  7. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 507
  8. Posledné byty v jedinečnej novostavbe v historickom jadre Košíc 3 258
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Metropolis púta pozornosť svojím vzhľadom v tvare písmena M, ale aj tým najvyšším štandardom bývania a služieb.


INZERCIA 12 h

Časopis Ona vie s návodmi na výrobu vlastných tašiek a kabeliek je už v predaji.


INZERCIA 12 h

Hlavné výzvy pre modernizáciu výučby cirkulárnej ekonomiky na vysokých školách.


INZERCIA 12 h
SkryťZatvoriť reklamu