SME

Ako využiť rastúci trh s mobilnými zariadeniami?

Aplikácie nás spájajú, navigujú, vzdelávajú, zabávajú, často aj zachraňujú a čo je najlepšie, otvárajú nové možnosti používania.

Na svete používa smartfón viac ako 2,5 miliardy ľudí a predpoklad používania tabletov stále vzrastá. Do roku 2020 má dosiahnuť 1,26 miliardy. Počet smartfónov bude atakovať hranicu troch miliárd. Rastúci segment predurčuje aplikáciám veľkú budúcnosť. Užívatelia, ktorí aktívne využívajú appky, ich majú vo svojom smartfóne okolo 80, pritom denne využijú 9 appiek a mesačne približne 30. V TOP 5-ke nájdete najčastejšie e-mailové, komunikačné alebo nákupné aplikácie.

Majú aplikácie význam?
Aplikácie sú skvelým nástrojom na starostlivosť o existujúcich zákazníkov. Firmy a hlavne zákazníci môžu vďaka nim zabudnúť na vernostné kartičky a posunúť spoločnú komunikáciu ďalej. Komunikačnú výhodu majú appky v push notifikáciách, vďaka ktorým dokážu jednoducho a bezplatne osloviť používateľov. Navyše so špecifickým cielením, ktorým zvlášť oslovíte Košičanov a zvlášť Žilinčanov.

Vnímať aplikácie ako len ďalší predajný kanál je chyba. Spoločnosti by mali radšej využiť potenciál appiek na zlepšenie zabehnutých procesov. Napríklad na lepšiu kontrolu spotreby dát, zjednodušenie nakupovania vďaka bezpečnému zapamätaniu prístupových údajov alebo jednoduchšiemu prepojeniu firmy a jej zákazníkov. Firmy sú navyše vďaka vlastným aplikáciám vnímané inovatívnejšie.

Čo stojí za dobrou aplikáciou?

Niekedy platí pravidlo, že čím jednoduchšia a prehľadnejšia aplikácia, tým viac hodín vývoja a skúseností za ňou treba hľadať. To, koľko práce taká poriadna aplikácia potrebuje poznajú aj v bratislavskej spoločnosti Elite Solutions, ktorá je fullsevisovou reklamnou agentúrou a na programovanie má dedikované špeciálne oddelenie.

“Ako agentúra zvládame v appkách dôležitý onboarding. Nezameriavame sa iba na jednorázových používateľov, ale máme skúsenosti aj v budovaní platforiem, do ktorých sa používatelia prihlasujú opakovane a pravidelne ich využívajú. Napríklad ako aplikácie mobilných operátorov alebo bánk.” hovorí managing director Ľubomír Lajoš.

Agentúra pôsobí roky v marketingovom prostredí a veľmi dobre chápe aj správanie koncového používateľa. “Nie sme klasické vývojárske štúdio, ktoré skončí svoju prácu odovzdaním produktu. Už vo fáze vývoja uvažujeme nad tým, ako appku využiť aj pri marketingových aktivitách, čo dokazuje aj kampaň Nebuď pirát pre nášho klienta O2” dodáva Ľubomír Lajoš..

V Elite Solutions vytvárajú appky, ktoré pravidelne každý mesiac používa viac ako pol milióna používateľov. Hovorí to nielen o skúsenostiach, ale aj o odvahe robiť na ambicióznych projektoch.

Čo obnáša vývoj?

Každá aplikácia sa odvíja od zadania klienta a jeho predstavy. “Je dôležité zoznámiť sa s každým detailom hneď na začiatku, čím dokážeme predísť neskorším problémom. Aplikácie vytvárame tak, aby boli pre užívateľov čo najviac intuitívne. Ak budú ľudia aplikáciu milovať, bude spokojný aj klient,” hovorí managing director Ľubomír Lajoš.

Elite sa vývojom appiek zaoberá už niekoľko rokov a mnohé z nich, ako napríklad pre české a slovenské O2 alebo Raiffeisen banku, boli naozaj úspešne “Nerobíme žiadne polovičaté riešenia. Preto jednu aplikáciu vytvárame špeciálne pre Android aj iOS užívateľov. Podstatné je predísť čo najväčšiemu počtu možných problémov ešte predtým, ako vôbec začneme aplikáciu testovať” dodáva.

A čo na záver?

Budúcnosť aplikácii, ako sme písali už v úvode, je naozaj veľká, pretože majú čoraz väčší dosah na ľudí a vďaka technológiám a s podporou čoraz rýchlejších smartfónov sa dokážu posúvať neustále dopredu. Prinášať nové funkcie, virtuálne zážitky, lepší kontakt so zákazníkom a to všetko na pár dotykov obrazovky. Ak to s aplikáciami myslíte vážne, dajte s Elite kávu.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  2. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  3. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  7. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  8. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 699
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 528
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 519
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 689
  5. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 10 594
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 9 991
  7. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 683
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 419
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Objavte ako Nesto dokáže meniť susedov na silné priateľstvá.


INZERCIA 11 h

Obľubujú ho cyklisti, bežci, romantici aj fanúšikovia histórie. Cyklomost slobody je plný zaujímavostí a stojí za rodinný výlet.


20 h

Tatra banka prináša novú aplikáciu TABI určenú pre najmladších klientov.


20 h
SkryťZatvoriť reklamu