SME
reklama

Každé nové auto bude SUV. Ktorá značka je pripravená najlepšie?

Zákazníci chcú vysoký podvozok, dostane ho každé nové auto.

(Zdroj: Hyundai)

Plánujete si kúpiť nové auto? O pár rokov si možno budete vyberať len z SUV, naznačujú analytici.

Počas najbližších troch rokov sa podľa analytikov objaví každý rok 62 nových modelov áut.

Analýza Car Wars

SUV, čiže robustné vozidlá s vyšším podvozkom, by sme ešte pred pár rokmi označili za módny výstrelok.

Ľudia, ktorí jazdia drvivú väčšinu času po cestách, predsa nemôžu potrebovať auto s terénnym potenciálom a nárazníkmi z nenalakovaného plastu, hovorili skeptici.

Ako prvé to otvorene priznali americké automobilky, ktoré sa v posledných rokoch sústredia práve na modely SUV. Jedna dokonca oznámila, že v USA prestane predávať klasické sedany a hatchbacky, keďže o ne zákazníci strácajú záujem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Navyše čoraz viac SUV a crossoverov bude s elektrickým alebo hybridným pohonom. Niektorí výrobcovia o tom ešte len hovoria, iní ukazujú budúcnosť áut už teraz.

Štyri z piatich áut na vyššom podvozku

V rokoch 2020 až 2023 hrozí pokles predaja áut a automobilky mu chcú zabrániť osviežením modelového portfólia s dôrazom na SUV a crossovery. Predznamenáva to analýza Car wars (autové vojny, pozn. red.), ktorú v júni vydala spoločnosť Merrill Lynch, investičná divízia Bank of America.

Najbližšie tri roky by sa malo podľa analytikov objavovať 62 nových modelov ročne, čo je oproti rokom 2004 až 2019 výrazný nárast. Vtedy prišlo na trh v priemere 40 nových modelov za rok.

Na predajniach tak budú výrazne novšie autá ako doteraz, pričom až 70 percent z nich budú SUV alebo crossovery.

Analytici: Hyundai pripravuje veľkú ofenzívu

Nájsť výhody SUV a menších crossoverov sa dá aj bez snaženia sa. Je to zjavné takmer okamžite. Robustný vzhľad, pohodlie nastupovania aj dobrý výhľad.

Výhodou je aj vyššie dno kufra a bohatá komfortná výbava. Netreba zabúdať na to, že mnohé sú vďaka atraktívnemu vzhľadu mladistvejšou alternatívou k bežným kombi či sedanom.

Hoci s nimi chodí mimo asfalt len málokto, vyšší podvozok je úľavou na rozbitých cestách aj pri parkovaní na obrubníku. Pneumatiky s vysokými bočnicami totiž tlmia nárazy a chránia disky pred poškodením.

Prečítajte si tiež: Prečo je elektromobil ekologický na Slovensku a v Poľsku nie? Čítajte 

Analýza Car Wars upozorňuje na ambície koncernu Hyundai/Kia, ktorý pripravuje nadpriemerný počet nových modelov a najvyššie percento modernizovaných áut. Podľa investičných analytikov to naznačuje, že Hyundai má ambíciu odhryznúť si najväčšie sústo z koláča predajov.

Aktuálne má v ponuke pre Európu tri SUV – Konu, Tucson a Santa Fe, pričom najstaršie z nich má len dva roky. Na rozdiel od niektorých značiek však neplánuje ponuku obmedziť výhradne na SUV, dodáva analýza.

Čo s vysokými emisiami? Elektrinu na ne!

Nevýhodami SUV sú horšia aerodynamika a vyššia hmotnosť, ktoré sa môžu prejaviť na zvýšenej spotrebe a emisiách. Automobilky však potrebujú udržať emisie čo najnižšie, aby sa zmestili do limitov, ktoré im stanovila Európska únia.

Jedným zo spôsobov, ako urobiť SUV úspornejšími, je prechod na alternatívne formy pohonu, ako majú hybridy, čisté elektromobily či dokonca autá na vodík.

Hyundai má už teraz bohatú ponuku ekologických áut. Kompaktné SUV Kona si môžete vybrať s elektrickým pohonom a čoskoro aj ako hybrid. Tucson je zas v ponuke aj s dvojlitrovým naftovým motorom, ktorý dopĺňa 48-voltový mild-hybridný systém.

Vrcholom ponuky Hyundaiu je model NEXO, ktorý sa stal najpredávanejším vodíkovým autom na svete. Pod jeho kapotou je malá elektráreň, ktorá z natankovaného vodíka vyrába elektrickú energiu. Tú ukladá buď v malej batérii, alebo ňou cez elektromotor poháňa kolesá. Hyundai s pohonom na palivové články experimentuje už dlhšie, no NEXO je prvé auto postavené osobitne pre tento typ pohonu.

Aj keď sú vodíkové autá skôr hudbou budúcnosti, už dnes máte na výber viacero hybridov a elektromobilov a mnohé z nich aj v atraktívnej karosérii SUV. Hyundai hovorí, že do roku 2025 prinesie na trh až osemnásť rôznych modelov s alternatívnymi pohonmi.

Tento článok vám prináša Hyundai.

Pravidlá spolupráce medzi inzerentmi a redakciou si môžete pozrieť v tomto odkaze.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 26 317
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 582
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 544
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 926
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 308
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 200
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 873
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 699
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 149
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 649
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 442
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 592
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 458
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 371
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 295
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu