SME
Štvrtok, 19. september, 2019 | Meniny má Konštantín
INZERCIA

Československý make-up stále dobýja svet

V Československu bol považovaný za synonymum make-upu, dnes sa predáva v miliónoch kusov na celom svete.

Hoci život v socializme neponúkal veľa príležitostí na prístup k výnimočným produktom, ženy v bývalom Československu sa líčili skutočne unikátnym krycím krémom. Už v roku 1969 naň kúpili licenciu hollywoodske filmové štúdiá a stále patrí k svetovým bestsellerom. Dnes sa ho vo svete ročne predá viac ako 3 milióny kusov. Neušiel ani pozornosti falzifikátorov, a tak pri „potulkách“ po svete môžete naraziť aj na jeho napodobeniny. Originálny Dermacol Cover Make-up, ktorý bol pre nás desaťročia synonymom make-upu a dodnes sa vyrába v brnianskej továrni, je však len jeden.

Zakryje aj tetovanie

„Tajomstvo krycieho krému Make-up Cover spočíva vo vysokom obsahu pigmentov, ktorý dosahuje až 55 percent. Líčidlo tak perfektne kryje tmavé kruhy pod očami, akné, pehy, materské znamienka, modriny, žilky, pigmentové škvrny, jazvy či dokonca tetovanie,“ vysvetľuje Věra Komárová spolumajiteľka a riaditeľka stratégie značky Dermacol. No nielen vysoká krycia schopnosť patrí k unikátnym vlastnostiam legendárneho make-upu. „Make-up Cover obsahuje hydrofóbne zložky odpudzujúce vodu, vďaka čomu je odolný aj voči extrémnym teplotným podmienkam. Zároveň poskytuje vysoký stupeň ochrany (SPF30) pred slnečným žiarením. Aj preto bolo medzi prvými krajinami, do ktorých sa začal vo veľkom vyvážať práve krajiny Blízkeho Východu,“ hovorí V. Komárová.

Rodinné zlato

Základná receptúra ​​krycieho make-upu sa od 60. rokov takmer nezmenila a dodnes sa predáva v zlatej hliníkovej tube, ktorá mu zabezpečuje dlhú trvanlivosť. Rozšíril sa však počet odtieňov – z pôvodných 10 sa aktuálne vyrába 19, vrátane špeciálne vyvinutých odtieňov pre ázijskú a afroamerickú pleť. „S inou paletou sme zamierili do Afriky a na Stredný východ, arabské ženy totiž chcú mať svetlú pleť. Pre Brazíliu, kde sme nedávno otvorili pobočku, sme zase začali vyrábať ďalšie 4 odtiene,“ "hovorí Věra Komárová. Výraznou zmenou prešiel aj dizajn krabičiek, pričom firma musí investovať najmä do ochranných prvkov. Make-up Cover totiž patrí medzi najčastejšie napodobňované produkty. Priamo na krabičke nájdete napríklad ochranný prvok Trustseal, teda vyrazenú horúcu pečať zo zlatej fólie, ktorú nemožno odstrániť. Podľa slov Věry Komárovej však to, či držíte v ruke originál, spoľahlivo spoznáte podľa textúry. „Hmota originálneho Make-up Cover neobsahuje vodu, takže v žiadnom prípade nejde o tekutý make-up. Originál je veľmi hutný a krémový. Nevyteká z tuby, naopak, je potrebné ho vytlačiť,“ vysvetľuje V . Komárová a pokračuje: „Len originál perfektne zakryje všetky nedokonalosti pleti, a to v jedinej tenkej vrstve.“

Ako sa varí make-up?

Make-up tvorí emulzia zložená z vodnej a olejovej zložky, do ktorej sa primiešavajú 4 pigmenty - biely, žltý, červený a čierny. Pomer vody a oleja určuje hutnosť emulzie, množstvo jednotlivých pigmentov zas jeho odtieň. "Predtým sa make-upy vyrábali ručne a majstri-miešači vedeli trafiť farbu zmesi jednoducho tým, že do nej sypali pigmenty od oka. Dnes máme pre každý odtieň presnú gramáž a výroba prebieha v obrích kotloch s obsahom až šesť ton. Jednu várku krycieho krému Make-up Cover tak v našej továrni v Brne dokážeme pripraviť za 6-8 hodín a naplniť z nej až 22 000 túb,“ dodáva Věra Komárová.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,4 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Špičkový slovenský pretekár Maťo Homola je ambasádorom OMV

Ako jediný Slovák odjazdil celý pohár FIA WTCR, novú sezónu v novej súťaži TCR Europe odštartoval veľkolepým víťazstvom.

Tlačové správy

Špičkový slovenský pretekár Maťo Homola je ambasádorom OMV

Úspešný jazdec radí: Auto sa za kvalitné palivo odvďačí

Tlačové správy

Známe i menej známe tváre nechcú inú zdravotnú poisťovňu

Pýtali sme sa ich, ako má byť poisťovňa užitočná pre zdravých ľudí.