SME

Nestarnú, ale dozrievajú

Objavili sme pre vás inšpiratívnych slovenských mužov, o ktorých ste možno nepočuli, a predsa stojí za to sa s nimi zoznámiť.

Mário Podmaník

Prezident celosvetovej federácie športových rybárov muškárov (FIPS-Mouche)
Pochádza z Partizánskeho, v súčasnosti žije v Bratislave, pracuje a cestuje po celom svete

Na začiatku bola: Náhoda. S otcom som sa síce od detstva venoval rybárčeniu, no v podstate náhodou som sa dostal na majstrovská Európy v muškárení, ktoré sa v roku 1998 konali na Slovensku. Vyskytli sa tam určité problémy s počítačovým spracovaním výsledkov a ja ako profesionálny IT manažér som dokázal operatívne pomôcť. Moje schopnosti tak zapôsobili na organizátorov, že ma v roku 2000 oslovili s ponukou na spoluprácu. Predstava, že mám ako historicky prvý Slovák možnosť pôsobiť v najvyššom riadiacom orgáne muškárskej federácie, aktívne ovplyvňovať dianie a smerovanie v nej, ako aj komunikovať so zástupcami 40-tich národných zväzov, ma doslova ohromila. Ale mám rád výzvy, tak i túto som prijal.

Môj príbeh: Vo FIPS -Mouche som začal ako generálny sekretár, neskôr som postúpil na pozíciu viceprezidenta a v roku 29016 ma svetová organizácia zvolila za prezidenta. V pozícii, ktorú zastávam, sa nezriedka dostanem do kontaktu s najvyššími zástupcami a vrcholnými predstaviteľmi hosťujúcich krajín. Je to časovo náročné, ale nikdy som ani minútu neľutoval, že som sa na to dal. Moja záľuba a koníček sa stali mojou prácou. Nie každý má v živote také šťastie.

Čas dozrievania: Vo svetovej organizácii FIPS-Mouche sa pohybujem už 19 rokov a naďalej pracujem aj v IT oblasti. Každý mesiac aspoň jeden týždeň strávim cestovaním po svete. Naša organizácia je supervízorom i garantom muškárskych rybárskych pretekov po celom svete, zabezpečujeme najvyššie majstrovské súťaže juniorov i seniorov. To znamená, že keď sa

napríklad vo Fínsku majú konať majstrovstvá sveta, tak minimálne rok predtým tam vycestujem kvôli inšpekcii i organizácii. Najcennejšie poklady: Najviac si cením, že som za tie roky mohol spoznať mnohé vzdialené krajiny a ich obyvateľov, navštívil som Patagóniu, Austráliu, Kanadu, USA, Nový Zéland či Tasmániu. Teší ma, že som mal príležitosť spoznať miesta, ktoré nie sú bežným turistom prístupné. Zažil som, ako sa k svojim prírodným zdrojom správajú iné krajiny a ako si cenia možnosť usporiadať celosvetové podujatia tohto typu. Čím menšia krajina, tým viac si váži takéto príležitosti propagácie.

Moje silné vlastnosti : Na jednej strane som ešte stále aktívny muškár - športovec a dokážem sa vcítiť do súťažiaceho a jeho pohľadu na preteky. Na strane druhej, vekom a skúsenosťami som dozrel do stavu, keď mi riadenie nadnárodnej organizácie prináša zadosťučinenie, že moja práca má zmysel a že za sebou vidím výsledky.

Najväčší úspech: Keď som začínal, FIPS-Mouche bola skôr taká old schoolová skupina gentlemanov anglického typu. Dnes je to moderná organizácia, ktorá má svoje presne určené štandardy a postupy, naším netradičným športom oslovujeme i mladých moderných ľudí. FIPS-Mouche poskytuje garanciu toho, že tento šport sa realizuje na najvyššej úrovni a nech sa kdekoľvek konajú majstrovstvá športových muškárov, všade majú zaručené rovnaké súťažné podmienky. Myslím, že veľkou mierou i mojou zásluhou.

Tento seriál článkov o mužoch ktorí nestarnú ale dozrievajú vám prináša Karpatské brandy Špeciál. www.karpatskebrandy.sk

  • Príbeh KBŠ: Karpatské brandy Špeciál vzniklo v malej pezinskej pálenici už pred viac ako 50 rokmi. Pôvodne bolo určené do sektov Hubert, no pre svoju výnimočnosť sa zachovalo ako samostatná značka.
  • Čas dozrievania : Dozrievanie v dubových sudoch je základom chute. Charakter dreva a čas má na brandy výrazný vplyv.
  • Najcennejší poklad : Základom je kvalitné víno, z ktorého sa dvojitou destiláciou získa kvalitný destilát.
  • Silné vlastnosti: Unikátna chuť a vôňa KBŠ – nádherný súlad dreva s jemnosťou vanilky a sušeného ovocia.
  • Najväčší úspech: KBŠ je na Slovensku ikonou a pravidelne získava zlaté medaily i vo svete.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  2. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  2. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  3. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  6. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  7. Každým dňom krajší! Nový Kynek je miestom, kde chcete bývať
  8. Predajte starý byt bez provízie realitke a bývajte v novostavbe
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 729
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 312
  3. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 4 431
  4. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 426
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 4 083
  6. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 4 002
  7. Posledné byty v jedinečnej novostavbe v historickom jadre Košíc 3 831
  8. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 538
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Metropolis púta pozornosť svojím vzhľadom v tvare písmena M, ale aj tým najvyšším štandardom bývania a služieb.


INZERCIA 10 h

Časopis Ona vie s návodmi na výrobu vlastných tašiek a kabeliek je už v predaji.


INZERCIA 10 h

Hlavné výzvy pre modernizáciu výučby cirkulárnej ekonomiky na vysokých školách.


INZERCIA 10 h
SkryťZatvoriť reklamu