SME

Slováci sú chlebovým národom

Slováci sú chlebovým národom a až dve tretiny z nás jedia na raňajky chlieb a pečivo.

(Zdroj: BILLA)
  • 10. je Svetovým dňom chleba, ale i pekárov, ktorí ho pripravujú. Chlieb je symbolom domova a života.
  • BILLA ponúka široký sortiment kvalitného, chutného a chrumkavého chleba a pečiva, ktorý neustále obohacuje o novinky.
  • Chlieb prepojila spoločnosť BILLA aj s jedným z jej spoločensky zodpovedných projektov, s projektom CHLEBODARCA, vďaka ktorému za rok pomohla už šiestim rodinám.

Slováci sú chlebovým národom a až dve tretiny z nás jedia na raňajky chlieb a pečivo. Hoci chlieb konzumuje až 98,6 % našej populácie, mnohí žijú modernejším životným štýlom, prikláňajú sa k zdravej výžive, a tento trend sa prejavuje aj v ich vnímaní a záujme o pekárenské výrobky. V rebríčku obľúbenosti vedie pšenično-ražný chlieb s 32 %, nasleduje celozrnné pečivo doplnené celozrnných chlebom. "Posledných pár rokov registrujeme trend používania tradičných surovín ako varené zemiaky či ovos. Stúpa aj záujem o kváskový chlieb a pečivo a ich ručné spracovanie," vymenúva hovorkyňa siete supermarketov BILLA Kvetoslava Kirchnerová. Ako dodáva, dopyt je aj po špeciálnych chleboch a špeciálnych múkach.

Za špeciálne alebo alternatívne chleby a pečivo môžeme považovať všetky s pridanou hodnotou alebo také, ktoré v nás evokujú návrat k tradíciám. Zaradiť tak medzi ne môžeme plnozrnné, cereálne, kváskové, proteínové alebo bezéčkové chleby. "Pridaná hodnota týchto pekárenských výrobkov je v ich zložení, ktoré poskytuje konzumentovi rôzne benefity, akými sú vyšší obsah vlákniny, vitamínov, minerálnych látok, proteínov alebo minimalizácia konzervantov," vymenúva K. Kirchnerová. Jedným z dôvodov neustále rastúcej obľúbenosti týchto druhov chleba a pečiva môže byť podľa zistení BILLA jednoducho spestrenie jedálnička. Rastie však aj skupina ľudí, ktorá sa orientuje výhradne na takýto typ chlebov ako napríklad športovci, ľudia vyznávajúci zdravý a moderný životný štýl a samozrejme tí, ktorí ho uprednostňujú zo zdravotného hľadiska a konkrétnej diagnózy.

Pre ľudí trpiacich intoleranciou na lepok či laktózu sa vyrábajú kvalitné bezgluténové chleby a pečivo, ktoré neobsahujú laktózovú či inú alergénnu zložku. Na výrobu takýchto chlebov sa používajú múky z alternatívnych plodín alebo ich zmesí, napríklad pohánková, amarantová, ryžová, ovsená, šošovicová či hrachová. Špeciálnou kategóriou sú bielkovinové pekárenské výrobky, ktoré sa nazývajú aj večerné. Majú vyšší obsah bielkovín a ich energetická hodnota je nižšia ako u sacharidov a preto sa odporúčajú konzumovať podvečer.

Na základe reprezentatívneho prieskumu BILLA na vzorke 500 respondentov, zhruba jeden z desiatich Slovákov si pripravuje chlieb sám doma. "Aj v sortimente múk sme zaznamenali trend používania alternatívnych druhov. Aj keď medzi najpredávanejšou múkou stále ostáva hladká múka, dlhšie máme v sortimente špaldovú, celozrnnú a ponuku sme rozšírili aj o tekvicovú, pohánkovú, makovú, ryžovú či pšenovú. Sortiment v BILLA je naozaj široký a zákazníci si majú možnosť vybrať tú, ktorú potrebujú," hovorí K. Kirchnerová. Múka naďalej patrí medzi tradičné potraviny, ktoré sa bežne nachádzajú v nákupných košíkoch Slovákov. BILLA ponúka svojim zákazníkom aj múky pod svojimi privátnymi značkami, obľúbenú Clever múku od slovenského dodávateľa, značkovú kvalitu za výhodnú cenu pod BILLA značkou a špaldovú múku pod označením BILLA BIO. "Vyššie predaje múk samozrejme evidujeme pred našimi najvýznamnejšími sviatkami, Veľkou nocou a Vianocami," dopĺňa K. Kirchnerová.

Chlieb prepojila spoločnosť BILLA aj s jedným z jej spoločensky zodpovedných projektov, s projektom CHLEBODARCA. Cieľom projektu CHLEBODARCA je pomôcť rodinám v núdzi, ktorým nie je dopriaty život v dôstojných podmienkach. Spoločnosť BILLA sa zaviazala pravidelne podporovať rodiny, ktoré to potrebujú. Pomoc je rozdelená na finančnú a potravinovú časť. Zaradiť sa medzi Chlebodarcov môže každý z nás. Stačí si v sieti supermarketov BILLA zakúpiť akýkoľvek chlieb a jeden cent z neho poputuje na konci mesiaca vybranej rodine. Finálna suma, ktorú jednotlivé rodiny mesačne dostanú, sa pohybuje v tisíckach eur. Pre zákazníkov sa nič nezmení, tento projekt nemá vplyv na cenu chleba - BILLA venuje tieto financie zo svojho zisku. Partnermi projektu sú Nadácia Pontis a Slovenský zväz pekárov, cukrárov a cestovinárov, ako aj pekáreň Penam Slovakia, ktorá pravidelne podporuje rodiny svojimi produktmi.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 706
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 534
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 532
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 796
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 009
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 947
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 621
  8. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 6 728
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Pláže biele a jemné ako múka a miesta, kde sa mieša vôňa mora s arómou miestnych plodov.


INZERCIA 4 h

Objavte ako Nesto dokáže meniť susedov na silné priateľstvá.


INZERCIA 17 h

Obľubujú ho cyklisti, bežci, romantici aj fanúšikovia histórie. Cyklomost slobody je plný zaujímavostí a stojí za rodinný výlet.


27. mar
SkryťZatvoriť reklamu