SME

Ako manažovať 16 miliónov dielov denne?

Nová Riadiaca Veža bude v reálnom čase manažovať polohu vyše 16 miliónov dielov

  • Nová Riadiaca Veža bude v reálnom čase manažovať polohu vyše 16 miliónov dielov, potrebných v závode SEAT Martorell každý deň na výrobu 2.300 automobilov
  • Vďaka tomuto novému systému si budú môcť zákazníci rekonfigurovať svoje vozidlo dokonca aj po zadaní objednávky
  • Riadiaca Veža bola navrhnutá na SEAT Innovation Day, ktorý predstavuje najinovatívnejšie projekty vytvorené zamestnancami

Videostena, rozdelená na rozličné obrazovky zobrazuje neustále aktualizované čísla, grafy, mapy s popismi, kódmi… Vyzerá to ako riadiaca veža na letisku ale nie. Je to Riadiaca Veža SEAT v logistickom centre, nový systém zabezpečujúci, že dáta prislúchajúce k 16 miliónom dielov potrebným každý deň na výrobu približne 2.300 automobilov sa prenášajú v reálnom čase.

Načítavam video...

Prepojení inováciou: Za iba 26 týždňov vnikol v logistickom centre SEAT prelomový projekt, využívajúci aplikáciu na monitorovanie presnej polohy každého dielu, použitého na výrobu automobilov v súlade s potrebami výroby reálnom čase. „Bude to prvý raz, čo SEAT bude mať v reálnom čase informácie o toku materiálu, prepravných operáciách a spotrebe materiálu. Informácie, ktorých získanie si doteraz vyžadovalo hodiny a množstvo telefonátov, budú teraz aktualizované v priebehu sekúnd,“ povedal riaditeľ projektu David Castilla.

200.000 hlavných údajov aktualizovaných každodenne v reálnom čase: Automobil je obrovská skladačka, v ktorej každý diel a komponent je dôležitý, preto má zásadný význam vedieť kde je a či príde na miesto montáže načas.„Snažíme sa monitorovať všetko, čo je možné, od skladových zásob dodávateľov po udalosti na výrobnej linke, dopravu a logistické centrá,“ povedal David Castilla. Okrem toho tieto informácie vytvárajú základ pre využitie prediktívnych nástrojov na odstránenie problémov skôr ako nastanú. „Tento prelomový projekt SEAT ukazuje kapacitu tímu logistiky a výroby v nadchádzajúcej digitálnej transformácii našich procesov. Vyžadovalo si to veľké úsilie ale môžeme povedať, že za 26 týždňov sme urobili veľký skok vpred, z ktorého budú profitovať naši zákazníci. Tí budú mať prístup ku všetkým základným informáciám o ich vozidle a časoch dodania,“ povedal Dr. Christian Vollmer, člen predstavenstva SEAT pre výrobu a logistiku.

Kratšie dodacie lehoty: Cieľom tohto priekopníckeho systému z krátkodobého hľadiska je skrátiť čas od objednania do dodania vozidla. „Zákazníci sa stanú súčasťou plánovacieho procesu a budú môcť dokonca zmeniť farbu pred lakovaním alebo nechať si vybaviť vozidlo špecifickými dielmi. Tento proces nám umožní lepšie vedieť, čo si zákazníci želajú a primerane tomu transformovať dodávateľský reťazec a usmerňovať ho podľa ich potrieb,“ vysvetľuje Enric Martí, zodpovedný za logistiku značky SEAT.

Väčšia efektivita, menej CO2: Výrazne bude profitovať aj životné prostredie, pretože jedným z cieľov projektu je zlepšiť grafikony prepravy materiálu. Dosahuje sa to pomocou aplikácie, uvádzajúcej geolokáciu nákladných automobilov a umožňujúcej im interakciu v reálnom čase. Aplikácia obsahuje prvú prediktívnu funkciu ETA (Estimated Time of Arrival) uvádzajúcu predpokladaný čas príjazdu. V budúcich etapách projektu bude implementované nové prediktívne nástroje zohľadňujúce počasie pre navrhovanie alternatívnych trás, skracujúcich čas jazdy, zvyšujúcich efektivitu dopravy a znižujúcich zaťaženie životného prostredia emisiami.

Innovation Day: Táto aplikácia sa dostala do výberu na SEAT Innovation Day, ktorý prezentuje najinovatívnejšie projekty spoločnosti SEAT vytvorené zamestnancami. „V tejto fáze môžeme úspešne predvídať výrobné potreby v predstihu. Z toho priamo profitujú naši zákazníci, ktorým môžeme potvrdiť termín dodávky vozidla pretože presne vieme, že všetky potrebné diely budú k dispozícii v plánovanom dni výroby,“ vysvetľuje riaditeľ projektu.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 098
  2. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 10 618
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 773
  4. Každý piaty zomrie 8 587
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 776
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 720
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 506
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 3 090
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Onkologické ochorenia sú druhou najčastejšou príčinou hospitalizácií a úmrtí na Slovensku.


INZERCIA 4 h

Po pandémii, keď sa ekonomiky snažia oživiť a hľadajú stabilnú budúcnosť, digitálne meny ako Bitcoin opäť získavajú na význame.


INZERCIA 4 h

Nové číslo Historickej revue už v predaji aj s knižnou predplatiteľskou akciou.


INZERCIA 4 h
SkryťZatvoriť reklamu