Povedomie o zodpovednom podnikaní (CSR z angl. corporate social responsibility) narastá. Kým v roku 2011 vedelo firmu podnikajúcu zodpovedne spontánne uviesť len 21 % opýtaných, v roku 2017 to bolo až 53 %.*
Posun vo vnímaní CSR je výrazný aj vo firmách. „Kým pred 16 rokmi sme na konferencii vysvetľovali pojem udržateľnosť, dnes prinášame konkrétnu inšpiráciu, ako CSR robiť v praxi,“ hovorí Ivana Vagaská, senior programová manažérka Nadácie Pontis, ktorá spolu s tímom stojí za organizáciou BLF CSR Summitu.
Prináša svetové trendy a domáce príklady
Prečo majú vnútropodnikové inovácie silu zmeniť spoločnosť? Čo sa stane, keď sa firma pustí do témy dôstojného umierania? Ako zvládnuť potreby viacerých generácií na pracovisku? O skúsenosti sa podelia zahraniční rečníci, ktorých doplnia najlepšie príklady domácej praxe.
Tie prinesie nový blok BLF Talks, diskusia s riaditeľmi obchodných reťazcov či debata s predstaviteľmi slovenských médií. „U členov združenia Business Leaders Forum, po ktorom je konferencia aj pomenovaná, nájdeme veľa riešení aplikovateľných aj v slovenských podmienkach,“ vysvetľuje I. Vagaská.
Po prvý raz ocení prínos k Cieľom udržateľného rozvoja
Priestor dostanú aj Ciele udržateľného rozvoja (SDGs), ktoré definovala OSN v roku 2015. Ich myšlienkou je, že iba spoluprácou rôznych aktérov máme silu skončiť s chudobou, bojovať proti nerovnostiam či zastaviť klimatickú zmenu.
„Veríme, že keď ukážeme príklady toho, ako sa to dá, motivujeme aj ostatných k zmene,“ objasňuje I. Vagaská.
Súčasťou BLF CSR Summitu je preto aj slávnostné udeľovanie Cien SDGs v kategóriách Verejný sektor, Mimovládna nezisková organizácia, Mediálna kampaň, Líder do 30 a nad 30 rokov.
* Zdroj: Reprezentatívne prieskumy Nadácie Pontis realizované s agentúrou FOCUS